Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Tis maar net wat voor eisen je stelt en hoeveel geld je in de knip hebtOp zondag 10 maart 2002 10:44 schreef Erw het volgende:
Ik wil een P4 kopen ,is het slimmer om tewachten tot de 533Mhz Fsb?
Met wachten krijg je altijd wel een snellere maar dan kun je BLIJVEN wachten, als het niet meteen echt nodig is zou ik effe wachten.
Preventief: reactie in de trant van 'JE MOT GEWOON EEN ATHLON XP KOPEN' zullen beloond worden met een waarschuwing. De topicstarter vraagt naar P4 info, dus geef hem die ook
Deed ik ook nietOp zondag 10 maart 2002 10:46 schreef havana het volgende:
Preventief: reactie in de trant van 'JE MOT GEWOON EEN ATHLON XP KOPEN' zullen beloond worden met een waarschuwing. De topicstarter vraagt naar P4 info, dus geef hem die ook
Ik heb ook een athlon maar misschien wordt mijn volgende pc ook wel een second generation P4
ligt eraan 
als je:
1. veel geld hebt
2. altijd het nieuwste van het nieuwste en het snelste van het snelste wilt...
dan kan je het doen...
anders zou ik het niet doen, want die beestjes zullen in het begin vrij duur zijn, en de oudere zijn dan natuurlijk goedkoper...
als je:
1. veel geld hebt
2. altijd het nieuwste van het nieuwste en het snelste van het snelste wilt...
dan kan je het doen...
anders zou ik het niet doen, want die beestjes zullen in het begin vrij duur zijn, en de oudere zijn dan natuurlijk goedkoper...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
havana schreef ook PreventiefOp zondag 10 maart 2002 10:47 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
Deed ik ook niet![]()
Ik heb ook een athlon maar misschien wordt mijn volgende pc ook wel een second generation P4
Ontopic: Zoals FerryHeibrink al aangaf kun je in de computerwereld altijd blijven wachten. Er blijft altijd wel iets wat net iets sneller en beter blijft.
Verwijderd
Je hoeft niet te wachten voor FSB, meestal zijn de nieuwste Intels vrij duur bij introductie. Bovendien komt er daarna weer nieuwe berichten van de opvolger van de P4 533. Dus wat FerryHeibrink zegt heeft ie gelijk in.
Als je besluit nu een P4 te nemen zou ik als ik jou was wel een P4 A nemen (512 KB cache).
Als je besluit nu een P4 te nemen zou ik als ik jou was wel een P4 A nemen (512 KB cache).
Weet je wat preventief betekend?Op zondag 10 maart 2002 10:47 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
Deed ik ook niet![]()
oo Preventief
Maargoed het is niet zo heel boeiend hoor die 533 dus je kan nu echt wel een P4 kopen.
Bovendien is nieuw spul altijd duur dus moet je weer op de prijs wachtten.
Maar is de peformance veel beter dan met 533
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Verwijderd
Natuurlijk, maar zo kan je dus wel blijven wachten.Op zondag 10 maart 2002 12:09 schreef Erw het volgende:
Maar is de peformance veel beter dan met 533
Als je nu een snel systeem hebt, en strakt het allersnelste wil, zou ik wachten, maar een paar maanden daarna komt toch weer iets snellers uit
Verwijderd
Ik zou nu een 1.8A ofzo halen, en die dan zelf op 133Mhz FSB laten draaien. Lekker snel, voor niet teveel geld
Verwijderd
Zou ik wel doen. In combinatie met PC1066 RDRAM heeft de Pentium4 533 een geweldige performance.
Check deze link: http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/020225/index.html
Check deze link: http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/020225/index.html
Je moet gewoon een athl... 
Neej geintje, maar als je wacht kan je altijd wel wachten. Eerst wachten op 533mhz fsb cpu's, daarna wachten tot ze betaalbaar zijn, daarna zie je weer een nieuwe -> visuele cirkel.
Op dit moment is een p4 1.6A of een p4 1.8A zeer aantrekkelijk icm samsung (ivm overklokken) rambus geheugen op een abit th7-II moederbord.
Hiermee gooi je gemakkelijk je fsb omhoog van 400 -> 533 mhz.
Tis zo maar een voorstel, suc6
.
Neej geintje, maar als je wacht kan je altijd wel wachten. Eerst wachten op 533mhz fsb cpu's, daarna wachten tot ze betaalbaar zijn, daarna zie je weer een nieuwe -> visuele cirkel.
Op dit moment is een p4 1.6A of een p4 1.8A zeer aantrekkelijk icm samsung (ivm overklokken) rambus geheugen op een abit th7-II moederbord.
Hiermee gooi je gemakkelijk je fsb omhoog van 400 -> 533 mhz.
Tis zo maar een voorstel, suc6
Verwijderd
Volgens mij moet dat vicieuze cirkel zijnOp zondag 10 maart 2002 15:15 schreef wwillem het volgende:
Eerst wachten op 533mhz fsb cpu's, daarna wachten tot ze betaalbaar zijn, daarna zie je weer een nieuwe -> visuele cirkel.
Enniewee, IK zou wachten, maar ja that's just me
Hmmz, zou best kennenOp zondag 10 maart 2002 15:28 schreef Spaceknarf het volgende:
Volgens mij moet dat vicieuze cirkel zijn
Ik laat het welzo, ken iedereen zien dat ik een prutsert ben
ik zouw niet wachten, anders komt er toch weer wat nieuws enzow.
EN dat ding gaat errug veel kosten
EN dat ding gaat errug veel kosten
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Ik zou even wachten als ik jou was. Ikzelf zit met smart te wachten op de P4 2.26 GHz (533FSB). Rond 26 mei zal deze processor $241 kosten. Zie:
http://www.tweakers.net/nieuws/20853?highlight=intel
Om nu voor die prijs een processor te kopen heb je nog net geen P4 1.8A Northwood.
Om nu voor die prijs een processor te kopen heb je nog net geen P4 1.8A Northwood.
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
Verwijderd
Het is toch ook zo dat de i850 moederborden, straks met een BIOS update gewoon 533MHz aankunnen??
Dan kun je beter zo'n moederbord kopen met een Pentium IV 1,6A of 1,7. Dan kun je later alsnog upgraden...
Dan kun je beter zo'n moederbord kopen met een Pentium IV 1,6A of 1,7. Dan kun je later alsnog upgraden...
Als je een krap budget heb, of je houdt niet echt van upgraden (kan ik mij als tweaker niet echt voorstellen) zou ik zeggen wacht even voordat je een P4 pc koopt. Zeker als je echt die performance wil hebben. Maar het kan zeker nog wel een paar maanden duren voordat die borden er zijn. Als je wat eerder met een P4 wil werken neem dan in ieder geval een Northwood en samsung geheugen oid, iets wat redelijk goed die hogere snelheden bij kan houden. (ik meende ook iets gelezen te hebben dat de nieuwe Rimmen pincompatible zijn met de oude) In ieder geval veel plezier met je nieuwe systeem.
Meh ...
241 dollar is nog altijd meer dan 269 Euro, die je voor de 1.8A betaald.Op zondag 10 maart 2002 22:18 schreef Kadance074 het volgende:
Ik zou even wachten als ik jou was. Ikzelf zit met smart te wachten op de P4 2.26 GHz (533FSB). Rond 26 mei zal deze processor $241 kosten. Zie:
En ik denk zelf dat als je de P4 533 wil overclocken dat een stuk moeilijker gaat. (PIII @100 waren ook veel beter te OCen dan de PIII's @ 133 (die van mij
Pagina: 1