Toon posts:

studio dc 10 plus

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb studio dc 10 plus nu met beta drivers geinstalleerd onder windows xp. Hoe moet ik nu videorecorder aansluiten en evt instellen. Ik heb geprobeerd via scart etc maar ik krijg geen beeld in opnamevenster van studio 7.

Verwijderd

scart->s-video converter op je vcr en die bij je dc10 inpluggen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zondag 10 maart 2002 09:59 schreef MREn het volgende:
scart->s-video converter op je vcr en die bij je dc10 inpluggen.
Als zijn video geen svideo heeft dan werkt alleen composiet.

Ik heb op de scart ook een svideo connector maar dat werkt niet omdat de video dat niet doorgeeft.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
De beta drivers zijn niet echt geweldig.
Je hoort vaak van mensen die via de S-video ingang niet opgenomen kan worden, met die drivers. :(

Maar probeer eens een stukje op te nemen en die opgenomen avi-file dan met de media player af te spelen.
Soms krijg je met de beta-drivers ook geen beeld bij het opnemen op je scherm.

Kortom het wordt eens tijd dat Pinnacle met fatsoenlijke drivers gaat komen, want ik wordt hier spuug zat van.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-03 08:50
Dus het is bekent dat de svhs ingang bij deze drivers niet doen. Na een email naar pinnacle te sturen hoorde ik dat het aan de instellingen lag. Dus niet

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• TD-er
Op zondag 10 maart 2002 11:10 schreef snooze7555 het volgende:
Dus het is bekent dat de svhs ingang bij deze drivers niet doen. Na een email naar pinnacle te sturen hoorde ik dat het aan de instellingen lag. Dus niet
En kwamen ze allereerst ook met de oplossing dat het aan je IRQ's lag?
Dat is namelijk waar ze altijd mee komen :(
Ik vind de support van Pinnacle (en ook andere fabrikanten) tegenwoordig steeds slechter worden.
Tijd voor een onderzoekje (en publicatie) in een paar grote computerbladen (of op /. of Tomshardware ofzo) over fabrikanten die hun zaakjes nog steeds niet voor elkaar hebben qua drivers.
Pinnacle en Creative zijn daarvan goede voorbeelden

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 11:04 schreef TD-er het volgende:
Wat een b*llshit
Je hoort vaak van mensen die via de S-video ingang niet opgenomen kan worden, met die drivers. :(
Ik heb dezelfde problemen over composite gehoord. En weet je wat? Mensen hebben foute kabels. Ze sluiten een svideo-naar-scart ipv. een scart-naar-svideo aan op de video. Ja, direction matters. Dan neemt ie niks op, dat heeft geen flikker met de driver te maken, dat is een kabel-iets. Dat werkt met geen enkele driver.

Als je videorecorder geen svideo signaal kan afgeven kan je nog zo blaaten dat het aan de drivers ligt maar ook dit is een hardware-issue. Koop een fatsoenlijke source die een svideo signaal kan afgeven.

De helft van de mensen denkt hier niet eens bij na. De DC10+ is geen speelgoed, dat is spul waarbij je je hersens ff moet gebruiken.
Maar probeer eens een stukje op te nemen en die opgenomen avi-file dan met de media player af te spelen.
Wat is het toch erg. Sorry hoor, RTFM. Je mist de MJPEG codec. En nee, die is niet gratis te downloaden.

Dat heeft toch geen reet met de drivers te maken. Ga Microsoft aanklagen dat ze een van de meest standaard codecs (en nog gratis ook, libjpeg is BSD-licensed - http://www.ijg.org/) niet mee willen leveren |:(
videokaart issue, geen dc10-plus driver issue. Als je een nvidia kaart hebt kun je op het pinnacl webboard zelfs letterlijk de oplossing vinden, daar heb ik hem vroeger namelijk ook weggehaald.
Kortom het wordt eens tijd dat Pinnacle met fatsoenlijke drivers gaat komen, want ik wordt hier spuug zat van.
Als je niet weet waar je het over hebt, :X :X :X

Als je op pinnacle wilt flamen, doe het dan in elk geval met een goed argument. Wat hierboven staat zegt slechts iets over jou, niets over de driver.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 16:54

Slein

NERD

Ho, dat kan ik even niet over mijn kant laten gaan. De beste kerel weet wel degelijk waar 'ie het over heeft. Hij heet niet voor niks TD-er, en dat weet ik uit ervaring.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 00:25 schreef Slein het volgende:
Ho, dat kan ik even niet over mijn kant laten gaan. De beste kerel weet wel degelijk waar 'ie het over heeft. Hij heet niet voor niks TD-er, en dat weet ik uit ervaring.
In dat geval, aangenaam, dc10plus linux driver/software programmeur *D

||
||
\/

• TD-er
Beelzebubu... ff rustig.
Ik heb de XP-beta-drivers zelf ook geprobeerd en ook ik kreeg er allerlei vreemde effecten mee (die ik met hetzelfde systeem met '98 niet heb)
Ik werk al ruim 3 jaar met deze DC-10 en heb op de TD van het bedrijf waar ik gewerkt heb de nodige video-capture problemen opgelost (sterker nog elk video-probleem kwam automatisch bij mij terecht)
Dus ik weet wel het verschil tussen een S-video kabel en een composiet.

Maar goed, wat ik zei was dat ik op het pinnacle-forum gelezen had dat de S-video ingang wel eens niet meer werkte (ook niet bij iedereen, omdat er verschillende DC-10+ kaarten zijn). Ik heb dit niet uit eigen ervaring, want ik zelf heb (helaas) nog geen goede S-video bron. Zelfs de s-video uitgang op m'n Sony CAmera is niet stabiel genoeg om een S-video genoemd te worden. (lees: composiet is beter op dat apparaat)

Verder ben ik het driver geneuzel van Pinnacle redelijk zat, omdat ze ...
1) zo lang over hebben gedaan om uberhaupt te beginnen met het maken van 2000/XP drivers
2) het keer op keer uitgesteld hebben
3) geen alternatief meer bieden in de trant van een DC-30 (komt nooit meer een XP-driver voor)
4) de AVI-files die ze produceren met de XP-drivers zijn niet te gebruiken, zoals de files waren die de '98 driver produceerde (oa. virualdub crashed compleet)
5) ze met de XP-drivers geen video-4-windows capture interface meer bieden (capturen onder Virtualdub gaat dus niet meer). (zelfs de XPdrivers van m'n webcam bied meer mogelijkheden)
6) studio eigenlijk het enige pakket is waarmee je fatsoenlijk zou kunnen capturen en die crashed ook om de haverklap
7) in de driver-interface die je te zien krijgt vanuit bijvoorbeeld Ulead (dus de driver-interface geschreven door Pinnacle) kun je heel moeilijk de qualiteit instellen (niet meer in MB's/s en alleen met een schuifje van 1 - 100% met geen indicatie erbij hoeveel % je geselecteerd hebt) (in Studio kun je dat wel instellen)

Dus al-met-al redelijke argumenten waarom ik vind dat de support van Pinnacle behoorlijk zuigt.

Verder het niet kunnen zien wat je opneemt.
Daar heb ik hier ook last van. Ik wordt ook gepresenteerd met een mooi zwart scherm (de file wordt wel goed opgenomen).
Daarom heb ik er een klein TV-tje op aan gesloten, zodat ik kan zien wat ik opneem.
DIt bedoelde ik dus met de suggestie op de file eens met de media speler af te spelen. Dan kun je zien of de video wel is opgenomen, omdat je dat tijdens het capturen dus niet ziet.

En mbt de geinstalleerde codecs... die worden geinstalleerd door de XP-drivers. Volgens mij decoderen ze nog steeds via de DC-10 zelf, terwijl dat tegenwoordig al hopeloos achterhaald is. De CPU's van tegenwoordig kunnen dat echt zelf ook al.
Dat dit niet door Microsoft wordt meegeleverd heeft hier niets mee te maken. De fabrikant van de capture kaart moet dat dan doen.

En altijd wanneer je naar Pinnacle belt (hoor je dan van klanten) is het eerste wat ze zeggen... " oh maar dat is een probleem met IRQ's" en hangen weer op.
Vind ik ook niet getuigen van inzicht op de TD aldaar.

Zijn dit voldoende argumenten om Pinnacle een van de mindere bedrijven te vinden qua support?

aanvulling:
Ik heb zojuist de nieuwste Beta-drivers gedownload en daarmee krijg ik wel beeld in het capture venster te zien.
Dus Pinnacle is weer iets in mijn achting gestegen

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 10 maart 2002 11:04 schreef TD-er het volgende:

Eigenlijk moet je blij zijn dat er uberhaupt drivers voor XP zijn voor de DC10.. Ik heb jaren het probleem gehad dat er geen NT drivers waren.. En toen had je nog geen WIN2K. Pinnacle vindt het product niet profi genoeg om er drivers voor te maken die onder XP en 2K draaien.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• TD-er
Op maandag 11 maart 2002 13:30 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je blij zijn dat er uberhaupt drivers voor XP zijn voor de DC10.. Ik heb jaren het probleem gehad dat er geen NT drivers waren.. En toen had je nog geen WIN2K. Pinnacle vindt het product niet profi genoeg om er drivers voor te maken die onder XP en 2K draaien.
Het punt is nu dat er niets anders meer te krijgen is, dan XP.
Je hebt de keuze tussen home en pro. Dat heeft iedereen aan zien komen, dus het is gewoon ronduit slecht dat Pinnacle daar zo laat mee is begonnen.
Ik weet hoe Pinnacle in het verleden gereageerd heeft, maar ieg tot een maand geleden stond er nog doodleuk op hun site dat als je profi-support wilde, je maar een DC30 moest kopen. Die heeft nog nooit echt geweldige 2000 drivers gehad en gaat ze nooit krijgen voor XP.
Oftewel de support van Pinnacle laat wat te wensen over.

aanvulling:
De link waarin ze aanraden een DC-30 te kopen.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 11:06 schreef TD-er het volgende:
Maar goed, wat ik zei was dat ik op het pinnacle-forum gelezen had dat de S-video ingang wel eens niet meer werkte (ook niet bij iedereen, omdat er verschillende DC-10+ kaarten zijn). Ik heb dit niet uit eigen ervaring
Het probleem hier is dat je dit niet bij voorbaat op de drivers kunt afschrijven. Er kan veel meer fout zijn... svideo is niet "composite met een ander kabeltje", het werkt anders. Fouten maken in de configuratie (hardware/software) is heel makkelijk...
1) zo lang over hebben gedaan om uberhaupt te beginnen met het maken van 2000/XP drivers
Tsja, ze maken tenminste drivers ;) Wees blij met wat je hebt...
4) de AVI-files die ze produceren met de XP-drivers zijn niet te gebruiken, zoals de files waren die de '98 driver produceerde (oa. virualdub crashed compleet)
Bedenk dat de driver slechts voor de gecompreseerde frames zorgt, dus puur de JPEG data. De AVI writer in StudioDC10plus doet de rest en die is verantwoordelijk voor de non-standaard AVIs (overigens hebben veel bedrijven de neiging non-standaard AVIs te schrijven zodat je van ze afhankelijk bent :?)

Ben ik het wel met je eens dat dat ook belachelijk is, maar dat ligt dus niet aan de driver ;)
5) ze met de XP-drivers geen video-4-windows capture interface meer bieden (capturen onder Virtualdub gaat dus niet meer). (zelfs de XPdrivers van m'n webcam bied meer mogelijkheden)
(Zie onder)
En mbt de geinstalleerde codecs... die worden geinstalleerd door de XP-drivers. Volgens mij decoderen ze nog steeds via de DC-10 zelf, terwijl dat tegenwoordig al hopeloos achterhaald is. De CPU's van tegenwoordig kunnen dat echt zelf ook al.
Lijkt me sterk.... check je CPU usage eens tijdens het decoderen...
aanvulling:
Ik heb zojuist de nieuwste Beta-drivers gedownload en daarmee krijg ik wel beeld in het capture venster te zien.
Dus Pinnacle is weer iets in mijn achting gestegen
Bedenk dat je met beta drivers zit, geen final drivers. Misschien komt integratie in de video4windows interface nog. Zo zit het met vele dingen, die betas zijn er om bugs en onvolledigheden uit te halen, niet om perfect te werken, juist daarom heet het beta

• TD-er
Bedenk dat de driver slechts voor de gecompreseerde frames zorgt, dus puur de JPEG data. De AVI writer in StudioDC10plus doet de rest en die is verantwoordelijk voor de non-standaard AVIs (overigens hebben veel bedrijven de neiging non-standaard AVIs te schrijven zodat je van ze afhankelijk bent )
Volgens mij ligt dat wel aan de drivers, want met studio onder '98 werken de gecapturde files wel goed.
(beide studio 7 dus)
Mischien dat die header van Jpegjes niet helemaal klopt (die wordt wel door de driver gegenereerd).
En volgens mij gebruikt Virtualdub een eigen MJpeg decoder.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op maandag 11 maart 2002 00:17 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Wat een b*llshit
[..]

Ik heb dezelfde problemen over composite gehoord. En weet je wat? Mensen hebben foute kabels. Ze sluiten een svideo-naar-scart ipv. een scart-naar-svideo aan op de video. Ja, direction matters. Dan neemt ie niks op, dat heeft geen flikker met de driver te maken, dat is een kabel-iets. Dat werkt met geen enkele driver.

Als je videorecorder geen svideo signaal kan afgeven kan je nog zo blaaten dat het aan de drivers ligt maar ook dit is een hardware-issue. Koop een fatsoenlijke source die een svideo signaal kan afgeven.

De helft van de mensen denkt hier niet eens bij na. De DC10+ is geen speelgoed, dat is spul waarbij je je hersens ff moet gebruiken.
[..]

Wat is het toch erg. Sorry hoor, RTFM. Je mist de MJPEG codec. En nee, die is niet gratis te downloaden.

Dat heeft toch geen reet met de drivers te maken. Ga Microsoft aanklagen dat ze een van de meest standaard codecs (en nog gratis ook, libjpeg is BSD-licensed - http://www.ijg.org/) niet mee willen leveren |:(
[..]

videokaart issue, geen dc10-plus driver issue. Als je een nvidia kaart hebt kun je op het pinnacl webboard zelfs letterlijk de oplossing vinden, daar heb ik hem vroeger namelijk ook weggehaald.
[..]

Als je niet weet waar je het over hebt, :X :X :X

Als je op pinnacle wilt flamen, doe het dan in elk geval met een goed argument. Wat hierboven staat zegt slechts iets over jou, niets over de driver.
Amen :)

Ik gebruik ook de dc10+ met de nieuwste beta drivers (Check elke dag) en het werkt toppie. Alleen opnemen op een raid0 disk wil nog niet echt vloeiend maar dat komt wel *D

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zie nu in dat ik er niet erg veel verstand van heb, vergeleken met enkele uitgebreide reacties die ik heb ontvangen op mijn vraag. Maar, de gele bijgeleverde kabel is toch composiet? Hier zit ook nog een verloopkabeltje bij (van plug naar een of andere uitgang met 4 kleine pinnetjes). Moet ik die gebruiken? Verder heb ik een scartstekker van mijn analoge videocamera, waarmee ik overigens wel probleemloos kan capturen. Op deze scart kan ik de gele kabel en de geluidskabeltjes pluggen. Dus op deze manier lukt capturen wel met analoge videocamera maar niet met mijn sony videorecorder (SLV - SE 70). Ik heb ook met mijn dvd geprobeerd (philips matchline dvd 957). Lukt ook niet. Nog andere opties?

• TD-er
Ok, ik zie nu in dat ik er niet erg veel verstand van heb, vergeleken met enkele uitgebreide reacties die ik heb ontvangen op mijn vraag. Maar, de gele bijgeleverde kabel is toch composiet? Hier zit ook nog een verloopkabeltje bij (van plug naar een of andere uitgang met 4 kleine pinnetjes). Moet ik die gebruiken?
Ik zou alleen de gele stekkers gebruiken. Die zijn inderdaad voor het composiet signaal.
De S-video-stekkers waar een deel van bovenstaande reacties over gingen, zijn die andere stekkers die je beschrijft (zwart, 4 pinnetjes en meestal ook een zwart plastic nokje, om te voorkomen dat je de pinnen verbuigt bij verkeerd in steken.)
Bij gebruik van de kabel met de gele stekkers ben je er vrij zeker van dat het (bijna) niet fout kan gaan, al geeft de andere soort kabel een beter beeld mits goed gebruikt.
Verder heb ik een scartstekker van mijn analoge videocamera, waarmee ik overigens wel probleemloos kan capturen. Op deze scart kan ik de gele kabel en de geluidskabeltjes pluggen. Dus op deze manier lukt capturen wel met analoge videocamera maar niet met mijn sony videorecorder (SLV - SE 70). Ik heb ook met mijn dvd geprobeerd (philips matchline dvd 957). Lukt ook niet. Nog andere opties?
Ik begrijp hieruit dat je een verloopje hebt van scart (21 polige stekker) naar 3* tulp (2 voor audio en een gele plug voor video)
Let er wel op dat op een scart stekker de video/audio-in niet op dezelfde pinnen zit als de video/audio-uit.
Dus als een verloop de ene kant op werkt, wil dat absoluut niet zeggen dat het de andere kant ook op werkt.
Vaak hebben dergelijke verloopjes een schakelaar on te kunnen kiezen voor in- danwel output. (of 6 stekkers ipv 3)
Verder is de ingang op de DC-10 een andere plug dan de uitgang, dus voor opnemen op de recorder moet je of stekkers/schakelaars wisselen danwel een 2e kabel kopen.
Let er op dat het wisselen van kabels niet handig is wanneer je apparatuur aan staat.
Kijk maar naar dit topic:
[topic=416828]

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 19:41 schreef TD-er het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat wel aan de drivers, want met studio onder '98 werken de gecapturde files wel goed.
(beide studio 7 dus)
Mischien dat die header van Jpegjes niet helemaal klopt (die wordt wel door de driver gegenereerd).
En volgens mij gebruikt Virtualdub een eigen MJpeg decoder.
dat zou kunnen (COM en APP JPEG markers)... Dan is die decoder behoorlijk aan de brakke kant, om het zo maar te zeggen... Op decimation != 1 hoor je sowieso zonder welke vorm van markers dan ook te kunnen werken en met decimation == 1 behoort (imho) een goede decoder dat ook te kunnen (het probleem zit hem hier in de interlacing, waarvoor soms extra markers nodig kunnen zijn).

• TD-er
Op dinsdag 12 maart 2002 00:51 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

dat zou kunnen (COM en APP JPEG markers)... Dan is die decoder behoorlijk aan de brakke kant, om het zo maar te zeggen... Op decimation != 1 hoor je sowieso zonder welke vorm van markers dan ook te kunnen werken en met decimation == 1 behoort (imho) een goede decoder dat ook te kunnen (het probleem zit hem hier in de interlacing, waarvoor soms extra markers nodig kunnen zijn).
Je bedoeld dat de header niet goed aangeeft dat het hier gaat om halve frames (interlaced beeld) en dat de parser van Virtualdub hier mischien van over z'n nek gaat? (# werkelijke frames = 2* # opgegeven frames) of dat er niet volgens de "standaard" van MJpeg wordt aangegeven wanneer een field een upper is en welke de lower-field is, maar dat er bijvoorbeeld gewoon wordt doorgeteld? (dus tussen de fields onderling)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 01:33 schreef TD-er het volgende:

[..]

Je bedoeld dat de header niet goed aangeeft dat het hier gaat om halve frames (interlaced beeld) en dat de parser van Virtualdub hier mischien van over z'n nek gaat? (# werkelijke frames = 2* # opgegeven frames) of dat er niet volgens de "standaard" van MJpeg wordt aangegeven wanneer een field een upper is en welke de lower-field is, maar dat er bijvoorbeeld gewoon wordt doorgeteld? (dus tussen de fields onderling)
Nee, want dat zit in de AVI frame header. Die bevat de lengte van de data per frame (ongeacht het aantal fields of type compressie). Dus als die lengte bv. 50kB is, dan wordt gewoon de daaropvolgende 50kb linea recta in de buffer geplaatst als gecompresseerde frame. Het is dan aan de decoder om uit te vogelen wat er met die 50kB moet gebeuren.

Als die JPEG decoder van virtualdub nogal brak is, kan het zijn dat ie dus ziet dat het gecompresseerde JPEG plaatje (field) slechts de halve hoogte van de te verwachten size heeft (het is immers interlaced) maar hij ziet nergens interlacing markers in de JPEG header en dus geeft ie het maar op. Dit doet onze decoder overigens ook, dit is niet zo vreemd - het kan alleen eleganter. In principe zou je dus, als height = expected_height/2, ervanuit kunnen gaan dat het misschien een interlaced frame is, ook al mist de header, en dan alsnog kijken of je een tweede field in de buffer kunt ontdekken.

Verwijderd

Zijn er ook al drivers voor 2000?
Het lijkt me toch niet anders voor 98 dan xp om je videorecorder aan te sluiten op je dc 10?

• TD-er
Op dinsdag 12 maart 2002 16:30 schreef kevenius het volgende:
Zijn er ook al drivers voor 2000?
Het lijkt me toch niet anders voor 98 dan xp om je videorecorder aan te sluiten op je dc 10?
de beta drivers voor XP horen ook te werken onder 2000

Verwijderd

Mooi dikke SH*T, koop je zo'n kaartje en dan werkt die niet onder win2k. Moet je allerlei toeren uithalen om hem te laten werken. Ik heb het volgens de manual gedaan en volgens de website van Pinnacle (waar overigens de helft niet van werkt, B*Tsite.)

Ik zit nog steeds dus met het probleem dat het bij mij niet werkt, mij beta 7.11 werkt niet meer na de evaluatieperiode. Ik heb hem net een uur geleden gepatched op aan wijzing van een eerdere topic op tweakers.

Snap er nu geen KL**T meer van.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Oke dit helpt. Het is niet te geloven dat pinnacle er zich zo gemakkelijk vanaf maakt.

http://www.pinnaclesys.com/aboutus/NewsMessage.asp?id=1206&Langue_ID=6

Lees dit: :)
---------------------------------
29-1-2002 NIEUWS voor Studio DC10plus gebruikers

Beste klant,

De ontwikkeling van het Studio DC10plus stuurprogramma voor Windows XP duurt langer dan verwacht.
Omdat het huidige Studio DC10plus stuurprogramma gebaseerd is op VideoForWindows technologie en we geen Windows NT of Windows 2000 stuurprogramma hebben gehad, moeten we het stuurprogramma geheel opnieuw ontwerpen volgens de DirectShow technologie om Windows XP te ondersteunen.

We kunnen ons voorstellen dat u teleurgesteld bent, maar het heeft onze hoogste prioriteit! Dank u voor uw vertrouwen in onze producten en uw geduld.

Dit bericht zal veranderd worden en u direct omleiden naar de download pagina, zodra het Windows XP stuurprogramma beschikbaar is.

Pinnacle Systems
-----------------------------

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 10:23

joker1977

Tweakert

Op dinsdag 02 april 2002 23:21 schreef McHummer het volgende:
Mooi dikke SH*T, koop je zo'n kaartje en dan werkt die niet onder win2k. Moet je allerlei toeren uithalen om hem te laten werken. Ik heb het volgens de manual gedaan en volgens de website van Pinnacle (waar overigens de helft niet van werkt, B*Tsite.)

Ik zit nog steeds dus met het probleem dat het bij mij niet werkt, mij beta 7.11 werkt niet meer na de evaluatieperiode. Ik heb hem net een uur geleden gepatched op aan wijzing van een eerdere topic op tweakers.
Sowieso dat laatste is onzin: Kijk op:
Laatste 7.11 Beta28 RC1 en je zult zien dat die niet zal expiren.... Deze versie werkt uitstekend.

Op die pagina staat alles wat je nodig hebt. Wat je moet doen:

a) Flikker AL je Pinnacle troep er even af, dus echt alles
b) Reboot, Windows komt met nieuwe hardware, gewoon de DC10+ installeren als 'Multimedia Videocontroller device' en niet zelf zoeken naar drivers ed.

c) Installeer de gewone Pinnacle Studio 7 CD

d)Installeer dit (Studio 7.11 Beta28 RC1)

e)Installeer dit (DC10+ Hardware installer voor WinXP/2K)

Als je een VIA moederbord hebt, en dat had je:

f) Installeer de nieuwste VIA 4-in-1 drivers
g) Installeer dit (Latency PCI oplossing)

• joker1977

joker1977

Tweakert

Op maandag 11 maart 2002 00:17 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Wat een b*llshit
[..]
en nog veel meer van dit geflame.

Je zult ongetwijfeld uiterst capabel zijn, maar je geflame komt op mij over als uiterst irritant en niet constructief. Ook je signature over VIA zal ongetwijfeld ergens op gebaseerd zijn, verwijs ook jij eens naar je argumenten (waar je zo om roept in je 1e posting).

De thread-starter heeft een VIA chip en ik ben ervan overtuigd dat het wel werkend te krijgen is, ikzelf heb hier ook een DC10+ werkend gekregen op een VIA-chipset, zonder noemenswaardige problemen.

Verwijderd

He, bedankt joh. Klasse dat je zo'n uitgebreide post wilde doen.

Ik loop even je stappen door. :)

Verwijderd

Euh, ff een andere vraag: hoe knikker ik ALLE Pinnacle troep eraf zonder dat mijn systeem wordt aangetast?

Heb je een tip?

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 10:40 schreef joker1977_forum het volgende:

[..]

b) Reboot, Windows komt met nieuwe hardware, gewoon de DC10+ installeren als 'Multimedia Videocontroller device' en niet zelf zoeken naar drivers ed.
Oke, gewoon... Nou bij mij zie ik geen 'Multimedia Videocontroller device' er tussen staan.

En ... nu ...

• TD-er
Staat er een device onder de noemer overige apparaten (met een geel "?"-teken ervoor dus) in Apparaatbeheer?
Zoja, dan kan 'm dat wel eens zijn.
Zo nee, post dan eens een screenshot van je apparaatbeheer.

Verwijderd

Nou hier dan het screenshotje

http://www.nijhuis.nu/screen.gif

Ik hoor het graag wat ik fout doe.

• joker1977

joker1977

Tweakert

Op donderdag 04 april 2002 21:43 schreef McHummer het volgende:
Nou hier dan het screenshotje

http://www.nijhuis.nu/screen.gif

Ik hoor het graag wat ik fout doe.
Nee, je doet niks fout. Je moet alleen 'gewoon' op ANNULEREN drukken zodra ie die melding geeft (-edit- da's in het 2e venster wat je postte op je website). Dus dat er helemaal geen hardware(-driver) wordt geinstalleerd. Dan kun je mijn 'stappenplan' opvolgen.

Ik doe graag moeite voor mede GoT'ters, mits ze serieus zijn. Ik had al uit een paar andere topics gezien dat je serieus was, vandaar mijn (wat) uitgebreide reaktie.

Mocht je (meer) hulp nodig hebben, dan hoor ik het wel!

+ het feit dat ik een bepaalde verplichting voel om mensen met Pinnacle-produkten te helpen, maar da's een lang verhaal :)

Verwijderd

hehehe, tnx. Verhaal hoor ik overigens graag :)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 10:40 schreef joker1977_forum het volgende:

[..]

f) Installeer de nieuwste VIA 4-in-1 drivers
g) Installeer dit (Latency PCI oplossing)
Weet je waar ik die VIA kan vinden of is dat de PPE107.exe?

Verwijderd

Oke alles volgens plan gedaan.

Ik heb de laatste VIA driver van de website:
ftp://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1438(2)v(a).exe
gehaald en geinstalleerd.

Bij het opstarten krijg ik nog steeds het windowsscherm dat ie de melding dat er nieuwe hardware is geconstateerd 'multimedia video device'

Bij het opnemen in Studio 7 maakt hij de melding dat:

Pinnacle Studio kan de videocapturekaart niet initialiseren. Herstart Windows en probeer het opnieuw. (en dat heb ik gedaan, maar dat helpt niet veel)

Oke :( en nu...

• joker1977

joker1977

Tweakert

Op vrijdag 05 april 2002 16:53 schreef McHummer het volgende:
Oke alles volgens plan gedaan.

Ik heb de laatste VIA driver van de website:
ftp://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1438(2)v(a).exe
gehaald en geinstalleerd.

Bij het opstarten krijg ik nog steeds het windowsscherm dat ie de melding dat er nieuwe hardware is geconstateerd 'multimedia video device'

Bij het opnemen in Studio 7 maakt hij de melding dat:

Pinnacle Studio kan de videocapturekaart niet initialiseren. Herstart Windows en probeer het opnieuw. (en dat heb ik gedaan, maar dat helpt niet veel)

Oke :( en nu...
Heb je de DC10HARDWAREINSTALLER.EXE wel gedraaid?

Verwijderd

Ja volgens mij wel. Maar ik instaleer hem nog wel een keer voor de zekerheid.

Verwijderd

Ik heb nu de eerder versie van de DC10plusHardware 1.0.0.5 geinstalleerd, ik krijg nu wel beeld en kan opnemen, maar...

Als ik in de tab bewerken kijk zie ik wel in mijn pulldown de naam die ik de movie heb gegeven maar ik zie de movies niet.
Als ik ze met windows media player probeer af te spelen slaat de player vast.

}:O

• joker1977

joker1977

Tweakert

Op vrijdag 05 april 2002 19:40 schreef McHummer het volgende:
Ik heb nu de eerder versie van de DC10plusHardware 1.0.0.5 geinstalleerd, ik krijg nu wel beeld en kan opnemen, maar...

Als ik in de tab bewerken kijk zie ik wel in mijn pulldown de naam die ik de movie heb gegeven maar ik zie de movies niet.
Als ik ze met windows media player probeer af te spelen slaat de player vast.

}:O
Hmm, vanaf hier kan ik je niet meer helpen, vrees ik.. In principe heb je alles in huis om goed te capturen.

Je hebt waarschijnlijk een vastlopende WMP doordat de MJPEG-codec niet geinstalleerd is.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet waarom Studio7 zich vanaf hier zo gek gedraagt, ik gebruik Studio7 niet voor editing ed. (en herken het probleem ook niet)

Verwijderd

Ik kan prima capturen in DC10plusHardwareInstall.exe
maar daar kan in niet in editen, volgens mij kan wel in DC10plusHardwareInstall_1026.exe wel editen maar niet capturen. Ik wilde het proberen maar ik had eerst (op aanraden van Microsoft nieuwe directX drivers voor caputeren geinstalleerd) tja toen ging het mis.

Ik heb nu alles eraf gehaald (van Studio 7) en jou lijstje opnieuw geinstalleerd. Dus nu ff proberen of het nu wel lukt.

Waar capture en edit jij in? Ik heb zelf een paar jaar ervaring met Premeire gewerkt. Maar die kreeg ik al helemaal niet aan de praat.

He, ik kan wel vanuit mijn webcam caputeren en editen. Vreemd.

• TD-er
Op zondag 07 april 2002 19:51 schreef McHummer het volgende:
Ik kan prima capturen in DC10plusHardwareInstall.exe
maar daar kan in niet in editen, volgens mij kan wel in DC10plusHardwareInstall_1026.exe wel editen maar niet capturen. Ik wilde het proberen maar ik had eerst (op aanraden van Microsoft nieuwe directX drivers voor caputeren geinstalleerd) tja toen ging het mis.

Ik heb nu alles eraf gehaald (van Studio 7) en jou lijstje opnieuw geinstalleerd. Dus nu ff proberen of het nu wel lukt.

Waar capture en edit jij in? Ik heb zelf een paar jaar ervaring met Premeire gewerkt. Maar die kreeg ik al helemaal niet aan de praat.

He, ik kan wel vanuit mijn webcam caputeren en editen. Vreemd.
Er zijn verschillende manieren om vanuit windows een capture device aan te spreken.
De meeste software ondersteund alleen de VideoForWindows standaard.
De DC-10 drivers voor XP bieden alleen een captureinterface via een DirectShow interface aan.
Wat betekend dit voor het capturen....
Het capturen kun je het beste vanuit Studio doen, omdat weinig andere software anders dan VideoForWindows ondersteund (Premiere volgens mij ook niet, Ulead Media Studio wel)
Volgens mij is de Directshow interface redelijk afhankelijk van DirectX, maar onder XP heb ik volgens mij nog nooit DirectX geïnstalleerd.
Nog ff de installatie software op een rijtje:
VIA-4-in-1 drivers Verbetert stabiliteit en snelheid
PPE, PCI Performance Enhancer Verhoogt de snelheid van de PCI-bus. Het verkleint de kans op dropped-frames.

Nog ff een belangrijke quote: (van deze link)
DO NOT INSTALL THE STUDIO 7 DC10plus Win XP/2K BETA PATCH IF YOU ARE RUNNING WINDOWS 98 OR WINDOWS ME!

Install the Studio 7.11 BETA before installing the Studio 7 DC10plus Win XP/2K BETA!
En dan nu nog de final linkjes:
Studio 7 DC10plus Win XP/2K BETA patch de feitelijke drivers dus..
De update van de Studio v.7 om samen te werken met de DC-10 beta drivers.

Ik hooop dat ik je hier mee geholpen heb en dat deze post een post van me ooit in de FAQ terecht komt

• joker1977

joker1977

Tweakert

Op zondag 07 april 2002 23:42 schreef TD-er het volgende:

[..]

Ik hooop dat ik je hier mee geholpen heb en dat deze post een post van me ooit in de FAQ terecht komt
Hehe :) Daar teken ik voor, mits men ook mijn eerdere posting daar dan in mengt :)

Verwijderd

Heren,

Tnx. Ik ben eruit, vaag maar waar. Ik heb ff hulp ingeroepen van een kamartski. Hij werkt in de IT.
Samen met hem kwamen we op het volgende:

De update en de patches moeten inderdaad worden geinstalleerd zoals joker's zijn lijstje.

Maar dan... herkend mijn machine nog steeds de dc10plus kaart niet. (windows komt iedere keer met de melding: nieuw hardware gevonden.)

Dus dat bracht ons op het idee om de .inf bestand die de DC10Hardwareinstall_1026.exe heeft achtergelaten in de C:\WINNT\inf ??? (ik zal thuis ff exact opzoeken welk bestand, en past dit wel even aan)te kiezen als driver vanuit de apparatebeheer.

En... tjada dat werkt, hehehe. Dus ik ga vanavond ff fijn caputeren en editen, zal wel laat worden denk ik. :)

• joker1977

joker1977

Tweakert

Op maandag 08 april 2002 14:20 schreef McHummer het volgende:
Heren,

Tnx. Ik ben eruit, vaag maar waar. Ik heb ff hulp ingeroepen van een kamartski. Hij werkt in de IT.
Samen met hem kwamen we op het volgende:

De update en de patches moeten inderdaad worden geinstalleerd zoals joker's zijn lijstje.

Maar dan... herkend mijn machine nog steeds de dc10plus kaart niet. (windows komt iedere keer met de melding: nieuw hardware gevonden.)

Dus dat bracht ons op het idee om de .inf bestand die de DC10Hardwareinstall_1026.exe heeft achtergelaten in de C:\WINNT\inf ??? (ik zal thuis ff exact opzoeken welk bestand, en past dit wel even aan)te kiezen als driver vanuit de apparatebeheer.

En... tjada dat werkt, hehehe. Dus ik ga vanavond ff fijn caputeren en editen, zal wel laat worden denk ik. :)
Hmm, OK... Blij te horen. Ik heb deze oplossing in mijn eigen persoonlijke DC10-faq opgeslagen. Bedankt!

En... succes met cappen!

• JeeCee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-01 00:06
Op donderdag 04 april 2002 10:40 schreef joker1977 het volgende:

[..]

a) Flikker AL je Pinnacle troep er even af, dus echt alles
Dit gaat prima...
c) Installeer de gewone Pinnacle Studio 7 CD
Dit gaat niet: "PCLEPPCI could not be installed returned error=0"

Hoe los ik dit op?

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 10:44 schreef joker1977 het volgende:
en nog veel meer van dit geflame.
Mjah, had een slecht humeur die dag, gok ik ;).
Je zult ongetwijfeld uiterst capabel zijn, maar je geflame komt op mij over als uiterst irritant en niet constructief. Ook je signature over VIA zal ongetwijfeld ergens op gebaseerd zijn, verwijs ook jij eens naar je argumenten (waar je zo om roept in je 1e posting).
Argumenten over VIA? Daar kan ik wel een copypast stukje van gaan maken, je bent niet de eerste die erom vraagt :P. Ff zoeken hoor

[zoek]

1) Ik ben (zie sig) multimedia ontwikkelaar voor linux/unix systemen, ik werk mee aan het systeemgebeuren, kerneldrivers en GUIs voor het geheel, soort allround dus. Onze hoofd-driverontwikkelaar is een tijdje geleden tijdelijk gestopt met ontwikkelen. Waarom Omdat hij een nieuwe computer had gekocht, met VIA chip, de K7T266A ofzo, en het systeem is, ook onder windows, met geen mogelijkheig stabiel te krijgen tijdens het video-capturen (specifieke doelkaarten: Iomega Buz, Linux Media Labs LML33, Pinnacle/Miro DC10+). Alle patches, bios bla's, dingusses zijn geprobeerd, maak je geen zorgen (wij zijn systeemontwikkelaars for god's sake, geen n00bs!), we hebben zelf een zootje patches gemaakt waarmee de situatie voor andere kaarten (soundblasters e.d.) verbeterde, maar qua videocapture is er geen houden aan. Elke try-out resulteert per definitie in een hangend systeem. Systeemtests hebben onweerlegbaar aangetoond dat er binnenin het systeem iets misgaat, op hardware niveau. We zijn nog bezig met het ontwikkelen van werkende workarounds, maar het algemene idee is duidelijk: de VIA chipset in dit moederbord is een slecht doorontwikkeld product dat op alle punten tekortkomt als we serieus gebruik gaan maken van computers (bv. hardware-codec video-capture).

2) op onze mailinglisten zijn natuurlijk meer mensen met problemen. Het is opvallen dat alle, maar dan ook alle problemen met video-capture drivers terug te leiden zijn op of het gebruik van de binary nvidia.com videodrivers (en dat supporten we niet, want dat is closed-source en dus niet te debuggen) of op het gebruik van een VIA chipset in het systeem. Ik heb op gegeven moment maar gewoon gezegd dat ik stop met het supporten van VIA chipsets in combinatie met door ons project ontwikkelde software/drivers. Het is gewoon hopeloos onbegonnen werk.

3) Alan Cox heeft enige tijd geleden naar onze mailinglist informatie over algehele prestaties op PCI/IDE-level van verschillende moederborden getest. Het is opvallend dat de hardware van intel bijna stelselmatig ver boven die van AMD uitsteekt. VIA is de negatieve uitschieter, met gigantische IDE timeout-option/latencies, enorme PCI overhead en PCI latency en in totaal dus een enorm hoge kans op IDE/write timeouts tijdens de videpcapture traffic op de PCI bus. Het gaat gewoon niet samen en dit zien we in de praktijk ook, wij kunnen gewoon niet garanderen dat dat soort belabberde hardware tot goede capture-resultaten leidt. De 440BX van intel is met een latency van bijna nul nog steeds veruit de beste (goh, ik zit na al die jaren nog steeds happy met een 440BX - waarom toch ).

AMD mag leuke ratelaartjes hebben gemaakt, maar bij serieus gebruik van computers komt het niet meer aan op simpelweg wat CPU rateltjes maken met onze oh-zo-stoere koelertjes. Dan komt het neer op ware doorontwikkelde en goed-geteste stabiele hardware die een goede performance, zelfs onder hoge PCI/IDE traffic, kunnen neerzetten, zonder latencies of timeouts. Dat kan blijkbaar niet met VIA hardware. We hebben VIA success stories, maar het aantal failures met VIA is hoger dan het aantal success stories. Ik raadt dit soort mensen vaak aan het mobo te vervangen met iets van betere kwaliteit, en dat lost het dan op. CPU rateltjes zijn leuk voor patience, quake, 3dmark2008 en windows-XP-geript-h4X0r-37331 opstarten, maar als het op serieus computergebruik aankomt (en daarmee bedoel ik niet dat je gaat overklokken ofzo, hiermee bedoel ik hoge PCI-, IDE- en mem-belasting), dan pas zie je welke hardware stabiel en goed ontwikkeld is en welke hardware belabberd is.

En dan kan ik alleen maar concluderen dat de intel 440BX nog steeds het kroonjuweeltje is en dat VIA ronduit zuigt.

[/zoek]

Gecopypast uit dit topic.
De thread-starter heeft een VIA chip en ik ben ervan overtuigd dat het wel werkend te krijgen is, ikzelf heb hier ook een DC10+ werkend gekregen op een VIA-chipset, zonder noemenswaardige problemen.
Het is wel werkend te krijgen. Ik zie alleen bovengemiddeld veel problemen met mensen die een VIA-based moederbord hebben en een DC10+ of soortgelijke kaart willen gebruiken (Buz, LML33, Marvel, ...).

Daarnaast blijkt dat veel mensen, als ze het werkend krijgen, problemen krijgen met de hoge system/bus loads, wat simpelweg neerkomt op dat de HD de data niet snel genoeg weg kan schrijven en in die tussentijd de rest van het systeem bokkeert: lost frames. Hiervoor hebben we al behoorlijk wat workarounds moeten schrijven, die neem ik aan ook wel in Pinnacle's software zit. Het is alleen jammer dat dat nodig is, want op mijn systeem werkt het zonder die workarounds ook perfect ;). Is overigens niet VIA-only, hoor... Er zijn meer "brakke" chipsets... VIA is er slechts 1 van :Y). en (gelukkig!) merkt de gemiddelde gebruiker er niet zoveel aan omdat hij/zij zijn systeem niet tot de top zal belasten (note: daarmee bedoel ik dus realtime tijd/prestatie-kritische toepassingen die hoge bus-/mem-/cpu-loads veroorzaken, geen 3D-spelletje ofzo).

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 21:42 schreef McHummer het volgende:
29-1-2002 NIEUWS voor Studio DC10plus gebruikers

Beste klant,

De ontwikkeling van het Studio DC10plus stuurprogramma voor Windows XP duurt langer dan verwacht.
Omdat het huidige Studio DC10plus stuurprogramma gebaseerd is op VideoForWindows technologie en we geen Windows NT of Windows 2000 stuurprogramma hebben gehad, moeten we het stuurprogramma geheel opnieuw ontwerpen volgens de DirectShow technologie om Windows XP te ondersteunen.

We kunnen ons voorstellen dat u teleurgesteld bent, maar het heeft onze hoogste prioriteit! Dank u voor uw vertrouwen in onze producten en uw geduld.

Dit bericht zal veranderd worden en u direct omleiden naar de download pagina, zodra het Windows XP stuurprogramma beschikbaar is.

Pinnacle Systems
Hmm :? Beetje vaag dat ze daar nu pas mee komen }:O

Weet iemand met hoeveel mensen Pinnacle aan de XP drivers werkt? Het omprogselen van een interface is vrij irritant maar moet in principe binnen enkele maandjes gebeurd zijn (ik deed er zelf drie week over, v4l1->v4l2). Zelfs als je de bijkomende systeemomzetting (de onderkant van XP werkt anders dan de onderkant van 9x/ME, denk ik) erbij rekent vind ik dit nog vrij lang duren....

• joker1977

joker1977

Tweakert

Het staat onder Studio 7, de patch

Niet meer beta
Pagina: 1