gamecafe : pc of mac ??

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 17:59
Volgende maand start ik ( samen met nog iemand ) een gameshop en gamecafe in vlissingen. Nu heb ik buitenom de server nog geen pc's besteld want ik zit te twijfelen. Ik heb namelijk een leuke aanbieding gehad om nieuwe I-Mac's neer te zetten. Ik vind ze qua design wel veel beter dan de pc's. maarja .. ik weet niet of ze zo geschikt zijn om te multiplayer gamen. Omdat ik geen ervaring heb met gamen op de mac is mijn vraag dus :

Kun je op de I-mac (2002) goed multiplayer gamen ( CS etc ?)
Waar zou je, buitenom je eigen pc, zelf liever op gamen : pc of mac of maakt het niets uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14
pc natuurlijk, mac is geen gameplatform... en er komen ook minder games uit die native voor de mac zijn.

beetje raar dat je dat niet weet eigenlijk als je een 'gamecafe' start.... :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
Op zondag 10 maart 2002 09:51 schreef Tampie2000 het volgende:

beetje raar dat je dat niet weet eigenlijk als je een 'gamecafe' start.... :?
Ik zeg niet dat ik dat niet weet , ik vraag alleen een advies. maar bedankt voor je reactie iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat pc beter is omdat de meeste mensen de pc gewend zijn qua besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij een pc kan je ook makkelijker na een tijdje de videokaart vervangen voor iets snellers oid. Kunnen die bakken weer wat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:53

Richard

Kuru Kuru Kururin

scuzz, ik woon ook in Vlissingen, en ben wel erg benieuwt naar je plannen, zou je misschien een beetje meer kunnen vertellen (locatie enzo). Ik zou denk ik voor een Mac gaan al is het alleen maar voor de verschrikkelijk grote hoeveelheid games, een Mac is ook géén slecht ID, als ik jou zou zijn zou ik ook voor een moeilijke stap staan. Indien je nog personeel zoekt voor weekenden, dan mag je contact opnemen via richard@tweakers.net ;)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 10:25 schreef Richard het volgende:
scuzz, ik woon ook in Vlissingen, en ben wel erg benieuwt naar je plannen, zou je misschien een beetje meer kunnen vertellen (locatie enzo). Ik zou denk ik voor een pc gaan al is het alleen maar voor de verschrikkelijk grote hoeveelheid games, een Mac is ook géén slecht ID, als ik jou zou zijn zou ik ook voor een moeilijke stap staan. Indien je nog personeel zoekt voor weekenden, dan mag je contact opnemen via richard@tweakers.net ;)
zo dacht ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
Op zondag 10 maart 2002 10:41 schreef Caspian het volgende:

[..]

zo dacht ik? ;)
volgens mij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 19-09 15:56
Als je wilt letten op het design en interieur hoef je niet persé I-mac's te nemen. Wat je ook kunt doen is gewoon de PC's wegwerken, en flatscreen monitoren tegen een wandje ophangen. Net als bij EasyEverything in Amsterdam en Time2Surf in Utrecht.

Ik kom iedere maandag bij Time2Surf om daar een uurtje te gamen met m'n klasgenoten, en dat gaat prima daar. (ondanks het feit dat de videokaarten brak zijn daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
jammer dat er niet meer postings zijn , ik denk dat ik toch maar voor de pc's moet gaan. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-10 22:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je zult bijna wel voor PC moeten gaan. Mac games zijn er niet veel (ik weet alleen Q3 :)) en komen zelden tegelijk met hun PC variant uit.

Daarnaast zijn pc's goedkoper en makkelijker up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 18:30 schreef IceStorm het volgende:
Je zult bijna wel voor PC moeten gaan. Mac games zijn er niet veel (ik weet alleen Q3 :)) en komen zelden tegelijk met hun PC variant uit.

Daarnaast zijn pc's goedkoper en makkelijker up te graden.
Stacraft als ik me niet vergis :) Maar ik kan niet eens typen op een mac, laat staan normaal gamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

et spijt me wel, maar als je niet eens weet welke van de 2 geschikter is voor gamen, zou ik nog maares nadenken over deze onderneming. heb je dan niemand voor technische ondersteuning?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mac is wel erg mooi, maar pc is gewoon beter, meer spelen patches komen eerder uit op pc ect ect

Al me al een makkelijke keuze PC's ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:38
duidelijk de PC
bijna iedereen is gewent om met zo'n ding te werken ipv van een Mac
ook zijn er meer games voor beschikbaar, en de upgrade mogelijkheden zijn beter

* Crash Crash stemt voor PC :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
Je zult bijna wel voor PC moeten gaan. Mac games zijn er niet veel (ik weet alleen Q3 ) en komen zelden tegelijk met hun PC variant
Kul. Alle grote spellen komen tegenwoordig op Mac en PC uit. Daar hoef je het niet voor te laten.

Als ik zeg alle grote spellen is daar wel een uitzondering op. Half Life is niet geport (wel geport maar niet uitgegeven), dus CS kan je vergeten. Maar je kan net zo goed UT mods als Infiltration of TacOps nemen.

De vraag waar ik liever op speel: Duidelijk een Mac. Helaas is het zo dat ik veel flightsims speel, en daar is de Mac niet sterk vertegenwoordigd.

En het staat HEEL veel beter om een krat van die nieuwe iMacs te zien staan dan een zooitje saaie PC dozen. En aangezien je commercieel bezig bent (neem ik aan) is het handig om klanten te trekken, en dat lukt wel met de nieuwe iMac denk ik.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je legale kopieen gaat draaien en aan kunt schaffen wat je wilt. Als dat inderdaad zo is dan kun je beter gaan voor de iMac gaan. Dat scheelt je waarschijnlijk een hoop omdat je al een fikse korting krijgt op de macs en de games even duur zijn.

Er worden steeds meer spellen uitgebracht voor de Mac heb ik gehoord, al weet ik niet precies wat de laatste games zijn. We gebruiken de iMac weleens als we hier UT via het netwerk doen icm 2 PC's.. draait meer dan ok!(dat is helaas wel de demo, want ik heb geen full version voor de iMac).

Je zou die leverancier alleen wel even kunnen vragen of ze er een 3-knops logitech USB bij kunnen doen ipv de 1-knops standaard.. want dat speelt voor geen meter. :)

Macgames is o.a. een bedrijf dat PC spellen naar Mac poort.. www.macgames.com

edit.. dat adres is dus niet de site die ik bedoel, maar die verwijst naar downloads.com. Ook wel een goeie site om even te bekijken, daar staan redelijk wat Mac game-demo's op.

veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op zondag 10 maart 2002 19:04 schreef s_roubos het volgende:

[..]

Kul. Alle grote spellen komen tegenwoordig op Mac en PC uit. Daar hoef je het niet voor te laten.

Als ik zeg alle grote spellen is daar wel een uitzondering op. Half Life is niet geport (wel geport maar niet uitgegeven), dus CS kan je vergeten. Maar je kan net zo goed UT mods als Infiltration of TacOps nemen.

De vraag waar ik liever op speel: Duidelijk een Mac. Helaas is het zo dat ik veel flightsims speel, en daar is de Mac niet sterk vertegenwoordigd.

En het staat HEEL veel beter om een krat van die nieuwe iMacs te zien staan dan een zooitje saaie PC dozen. En aangezien je commercieel bezig bent (neem ik aan) is het handig om klanten te trekken, en dat lukt wel met de nieuwe iMac denk ik.
eigenlijk zou je natuurlijk beide moeten hebben... maar volgens mij zijn de meeste games toch echt voor de pc.

En design? als je toch geld hebt kan je natuurlijk wel een mooie lian-li case aanschaffen. Of van die nieuwe mini-ATX dingetjes met een mooi LCD schermpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 09:43 schreef scuzz het volgende:
Volgende maand start ik ( samen met nog iemand ) een gameshop en gamecafe in vlissingen. Nu heb ik buitenom de server nog geen pc's besteld want ik zit te twijfelen. Ik heb namelijk een leuke aanbieding gehad om nieuwe I-Mac's neer te zetten. Ik vind ze qua design wel veel beter dan de pc's. maarja .. ik weet niet of ze zo geschikt zijn om te multiplayer gamen. Omdat ik geen ervaring heb met gamen op de mac is mijn vraag dus :

Kun je op de I-mac (2002) goed multiplayer gamen ( CS etc ?)
Waar zou je, buitenom je eigen pc, zelf liever op gamen : pc of mac of maakt het niets uit ?
Je koopt die dingen of huur/lease je ze ....
want kopen is gewoon verekte duur en trekt je winste enorm naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
Op zondag 10 maart 2002 18:38 schreef MUSTIS het volgende:
et spijt me wel, maar als je niet eens weet welke van de 2 geschikter is voor gamen, zou ik nog maares nadenken over deze onderneming. heb je dan niemand voor technische ondersteuning?
eigenlijk wilde ik weten of het gamen op de mac ook mogelijk was omdat ik niet veel ervaring heb op de mac. Ik ben op pc gebied wel op de hoogte en werk al geruime tijd ( bij diverse bedrijven gedetacheerd ) in de IT. Verder is gamen mijn grootste hobby, dus ik verwacht niet dat ik ondersteuning nodig heb :) En over de onderneming heb ik lang nagedacht. Maar bedankt voor de tip !

Trouwens met ondersteuning bedoel ik het netwerk etc gedeelte in de winkel.. Leuke tips en ideeen kan ik natuurlijk altijd gebruiken >:) daarom ook mijn posting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Lijkt me ook stoer een gamecafe te beginnen in Groningen.
beetje lounge muziek erbij.

Alleen grote investeringen zeker, winkelpanden centrum zijn arse duur en huren is ook tering duur zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

scuzz, ligt eens een tipje van de sluier op (locatie enzo in vlissingen)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
Op zondag 10 maart 2002 19:25 schreef Richard het volgende:
scuzz, ligt eens een tipje van de sluier op (locatie enzo in vlissingen)
Tipje dan, locatie is in het centrum. Het wordt een gamecafe icm een gamespeciaalzaak. Daarmee bedoel ik voornamelijk games en accesoires ( PS2 - Gamecube - GBA etc. ). Dit is er bij mijn weten niet in zeeland. Het moet gewoon een plaats worden waar gamers zich thuisvoelen en kunnen spelen ( CS en andere lan games ), waar het gezellig is en waar je als eerste de nieuwste ( import ) console games kunt halen. Verder hoop ik in het ( duitse ) toeristenseizoen klanten te trekken in het internetcafe. Bij mijn weten kun je nu alleen in de bieb internetten. Ben blij dat het organiseren/opzetten nu gelukt is, veel gepraat bij kvk en bank, leveranciers etc. en dat we kunnen beginnen. Ik hoop dat het gezellig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou voor de PC gaan:

zoals eerder gezegd is iedereen gewend eraan;
ze zijn krachtiger, en sowieso makkelijker up-te-graden;
100% garantie dat iedere game er op werkt;

Verder zou ik persoonlijk (als gamer) niet een internet\game cafe binnen stappen waar macs draaien. Gewoon omdat ik ze niet zo goed ken, en zeker niet als game-station. Macs zijn gewoon goed op grafish vlak etc. Ze zijn er gewoon niet op gebouwd om te gamen. En PC's toch veel meer. Zeker met een lekker 3d-kaartje erin etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

PC.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik zou voor de pc gaan, ivm upgraden is dat veel makkelijker. Zit er misschien wat minder uit, maar als je de kast wegwerkt, leuk lcd schermpje erbij, draadloos toetsebord & muis, valt dat best wel mee

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-10 22:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 10 maart 2002 19:04 schreef s_roubos het volgende:
Ja ze komen wel allemaal maar wel allemaal later. Dat is commercieel gezien niet echt handig. Ik ben even gaan rondkijken maar RTCW bijv kan ik alleen maar als pre-order vinden, CS gaat niet en als ik bijv lees op een pagina dat IceWind Dale voor de mac nu net gold is hoeft het van mij al niet meer.

Waarom zou je liever op een mac spelen? Klanten trek je niet door een batterij iMacs neer te zetten. De doelgroep zijn gamers, en games speel je op een PC en niet op een mac (NOFI).
Ik zou als gamer weinig vertrouwen hebben in een shop die macs gebruikt.

En dat ze er mooier uitzien, ja dat klopt, daar betaal je ook voor. Maar dat geld ook voor pc's. Als je wat extra geld neerlegt kun je hele mooi kasten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

:) precies denk aan je doelgroep.... Gamers zijn toch echt PC mensen ! Een drukkerij op de PC standaard geef ik ook weinig kans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC... all the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 20:28

chem

Reist de wereld rond

áls je voor macs gaat, ga dan niet voor een iMac.
Neem dan een G4 met een GF3 off GF4, wnat anders knalt het ook niet bepaald. En wil je toch een imac, dan toch MINSTENS de G4 en niet de G3 versie.

Verder is het idd zo dat de spellen voor Mac de laatste tijd weer wat achter lopen. RTCW, UT, Q3A, dat soort spellen zijn (of komen) er wel voor de Mac. Counterstrike (toch populair LAN spel) helaas weer niet.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

En ben je al begonnen, ik woon namelijk in vlissingen maar ik heb nog geen gamecafe gezien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Zeker pc

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het lijkt me duidelijk dat dat PC's worden. ;)

Maarja, macs zien er natuurlijk ook wel leuk uit, en dat is voor zo iets wel belangrijk voor zoiets als een gamecafe lijkt me.
Dus waarom plant je er niet wat macs bij, die je op een duidelijk zichtbare plek zet, en maak je daar internetcomputers van, voor de mensen die even niet willen gamen maar willen internetten. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

PC! duh...

imac is NIX ( hehehehe voor mij dan )

ik woon in vlissingen wara komt het ????

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel games gespeelt op Mac en PC, persoonlijk zou ik gaan voor........... Mac. Ik heb niet de indruk dat de personen die hier antwoorden regelmatig op een Mac gamen. (De meesten hebben er eens eentje bij Dixons zien staan). Waarom doe je niet gewoon van allebij wat? Geeft een hoop mensen ook eens een gelegenheid om ook eens op een Mac te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-10 19:53

harlekein

Creator Owner

Ik ben nooit van geweest van de mac. Nog steeds maar een muisknop terwijl ik er nu al 5 heb, plus ee scrollwheel. Werktt veel beter. Ook zijn er veel compatibileitsproblemen. Mac software is lastiger te vinden en als je een programma update doet, moet je ook meteen het OS updaten. En laatst las ik weer dat websites onder OSX heel traag ingeladen worden, omdat "OSX ontworpen is om zoveel mogelijk verschillende applicaties te laten draaien". Het letterlijke antwoord van de woordvoerder voor Apple.

Een Mac ziet er leuk uit, maar in feite zijn ze alleen maar beperkter dan PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc natuurlijk

mac = :r en ondersteund veel te weinig spellen...

maar dit had je idd zelf wel kunnen weten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC maar dat lijk me erg voor de hand liggend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op dinsdag 28 mei 2002 18:24 schreef FlippendeBits het volgende:
Veel games gespeelt op Mac en PC, persoonlijk zou ik gaan voor........... Mac. Ik heb niet de indruk dat de personen die hier antwoorden regelmatig op een Mac gamen. (De meesten hebben er eens eentje bij Dixons zien staan). Waarom doe je niet gewoon van allebij wat? Geeft een hoop mensen ook eens een gelegenheid om ook eens op een Mac te gamen.
tja... mensen willen altijd meteen de eerste nieuwe games hebben, en niet wachten op een mac versie....

tuurlijk, misschien draait een G4 de games wel sneller, maar op de PC kan je de games sneller spelen. :Y)

Mac only spellen zijn er weinig, PC only games zijn er zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 28 mei 2002 19:18 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

tja... mensen willen altijd meteen de eerste nieuwe games hebben, en niet wachten op een mac versie....
Mac Games komen tegenwoordig helemaal niet veel later dan pc spellen op de markt.
tuurlijk, misschien draait een G4 de games wel sneller, maar op de PC kan je de games sneller spelen. :Y)
Waar baseer je dat ingodsnaam op?
Mac only spellen zijn er weinig, PC only games zijn er zat.
Er zijn zat spellen voor de mac.
http://www.apple.com/games/macosx/
Ja logisch dat er meer oudere spellen voor de pc zijn Dat platform is ook al in geen jaren veranderd.
Sinds OSX er is, komen alle spellen gewoon voor de pc en voor de mac uit.

Ik denk alleen dat je beter geen iMacs neer kunt zetten, als die naar de kloten zijn ben je het hele apparaat kwijt voor reparatie, en het prijskaartje is ook ff wat hoger.

Ik zou gewoon pc's neerzetten en zeker kasten die op slot kunnen of ergens verborgen in een kast staan.
Kijk maar naar andere internet cafe's enzo, daar word altijd vanalles gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de keuze wilt hebben uit maarliefst 3 coole online games, moet je natuurlijk voor de mac gaan. Dat spreekt voor zich. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
Op dinsdag 28 mei 2002 13:48 schreef thejoker80 het volgende:
En ben je al begonnen, ik woon namelijk in vlissingen maar ik heb nog geen gamecafe gezien. :D
Klopt, dat komt omdat we aan het onderhandelen waren over het pand, maar dat hebben we inmiddels. Zaterdag 1 juni krijgen we de sleutel en gaan we de boel inrichten. Het is 150 vierkante meter, dusse plaats genoeg. Ik hoop dat het gaat lopen allemaal. Als er nog iemand tips heeft voor de inrichting, of wat we zeker moeten hebben ( jolt, pinda's ? ) dan hoor ik dit uiteraard graag ;)

btw voor degene uit de buurt, het pand is in de buurt van het arsenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 17:11
Gaan voor de PC, er zijn tegenwoordig ook heel veel design PC's, dus om het design moet je het niet laten vind ik. :)

En nog iets, als je een willekeurige Free Record Shop ofzo in loopt, zie je echt geen een MAC spel, maar wel tientalle populaire PC spellen... :)

De PC word gewoon veel meer gebruikt voor games, en het lijkt me verstandiger als je daarin mee doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor pc's ga je nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
Op dinsdag 28 mei 2002 20:28 schreef sKiNbrEEze het volgende:
wat voor pc's ga je nemen?
Ik zit eigenlijk te denken aan spacewalkers ( www.spacewalker.com ). Als cpu een Athlon XP, Geforce4 videokaart en 512 MB geheugen. Hiermee moet het wel lukken volgens mij. Spacewalkers zien er erg cool uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op dinsdag 28 mei 2002 19:31 schreef sjuk het volgende:

[..]

Mac Games komen tegenwoordig helemaal niet veel later dan pc spellen op de markt.
ik kan me nog herinneren dat de mensen met een mac 3 maanden langer moesten wachten op civilization 3 dan mensen met een pc.
Waar baseer je dat ingodsnaam op?
dus je bent het er niet mee eens dat de mac sneller is :? :Y)
Er zijn zat spellen voor de mac.
http://www.apple.com/games/macosx/
Tuurlijk zijn er 'zat' spellen voor de mac, maar zeker niet allemaal, leuk lijstje dat je daar geeft, maar waar is GTA3? Unreal Tournament? Transport Tycoon deluxe? Warcraft2?

AvP2 zie ik er ook niet tussen staan, net zoals Drakan en HalfLife....

let's face it, Mac is nou niet het beste gameplatform, tuurlijk zijn er zat spellen, maar ik wil niet platformgebonden zijn ("ow shit, dit spel kan ik niet spelen omdat ik een mac heb en dus moet ik 3 maanden wachten voor er een mac versie uitkomt") EN ik wil in een gamecafe METEEN de NIEUWSTE games kunnen draaien.

Dan kan je natuurlijk een emulator gaan draaien.... maar dan kan je net zo goed meteen een pc kopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 28 mei 2002 20:39 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

ik kan me nog herinneren dat de mensen met een mac 3 maanden langer moesten wachten op civilization 3 dan mensen met een pc.
[..]
Ja maar die tijden zijn veranderd,
Sinds OSX er is zijn er in korte tijd nog nooit zoveel games uitgekomen voor de mac. Dit komt ook omdat de g4's van tegenwoordig gewoon pci videokaarten hebben hebben net als elke pc.
dus je bent het er niet mee eens dat de mac sneller is :? :Y)
[..]
dat zeg ik toch niet? en zowiezo is sneller weer zo'n algemeen begrip waar je gewoon niks mee kan.
als jij zegt "maar op de PC kan je de games sneller spelen." dan vind ik dat nergens op slaan nee.
Tuurlijk zijn er 'zat' spellen voor de mac, maar zeker niet allemaal, leuk lijstje dat je daar geeft, maar waar is GTA3? Unreal Tournament? Transport Tycoon deluxe? Warcraft2?

AvP2 zie ik er ook niet tussen staan, net zoals Drakan en HalfLife....

let's face it, Mac is nou niet het beste gameplatform, tuurlijk zijn er zat spellen, maar ik wil niet platformgebonden zijn ("ow shit, dit spel kan ik niet spelen omdat ik een mac heb en dus moet ik 3 maanden wachten voor er een mac versie uitkomt") EN ik wil in een gamecafe METEEN de NIEUWSTE games kunnen draaien.

Dan kan je natuurlijk een emulator gaan draaien.... maar dan kan je net zo goed meteen een pc kopen :Y)
Je vergelijking klopt gewoon niet.
Je zet nu gewoon een OS (windows) tegenover een OS (OSX) dat net anderhalf jaar bestaat. Tuurlijk worden games het meeste voor de pc gemaakt, die markt is gewoon groter.
Zoals ik net al zei, Apple begint nu net goede hardware te kweken om zich te richten op de game markt. Dit heeft gewoon tijd nodig en ik vind het nu gewoon al cool dat er al zoveel gameproducenten al gelijk hun games gaan porten naar OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op dinsdag 28 mei 2002 23:01 schreef sjuk het volgende:
Je vergelijking klopt gewoon niet.
Je zet nu gewoon een OS (windows) tegenover een OS (OSX) dat net anderhalf jaar bestaat. Tuurlijk worden games het meeste voor de pc gemaakt, die markt is gewoon groter.
Zoals ik net al zei, Apple begint nu net goede hardware te kweken om zich te richten op de game markt. Dit heeft gewoon tijd nodig en ik vind het nu gewoon al cool dat er al zoveel gameproducenten al gelijk hun games gaan porten naar OSX.
mja.... ik vergelijk platforms, geen OSs. De meeste windows games kan je op alle versies van windows spelen, en zeg nou zelf.. XP is toch ook nog niet zo lang uit :?

En als we het over de toekomst gaan hebben, daar ben ik ook heel benieuwd naar, maar het zou toch raar zijn om NU in het gamecafe macs neer te zetten in de hoop dat de games in de toekomst gelijktijdig uitkomen?

Ow en trouwens, over dat PCI.... ik hoop dat je een grapje maakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 12:57

scorpie

Supra Addict

pc dus he...
wat als een paar gasten gaan cracken met je macs... dan weet jij niet hoe je ze moet stoppen etc... met windows denk ik wel.

hoe is et trouwens met de beveiliging gesteld? :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

ik wil niet veel zeggen maar unrealtournament , Quake 3 en halflife (ook counterstrike) zijn er ook voor de mac.
Om het zo te zeggen bijna elk spel die opengl heeft en niet alleen direct x ondersteuning kan op de mac.
BTW direct X sucks , Opengl rules (vind ik er mooier uitzien).
Zelf heb ik een pc en natuurlijk als gamecafe zou je ook pc's moeten hebben.

Btw veel success met de shop

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:02
Om heel eerlijk te zijn..zou ik, als een echt games-cafe pc's gebruiken. Gamers lok je door met een "zachte" prijs de nieuwste games te laten spelen op een "unit" die lekker loopt (iets wat ze thuis niet kunnen/niet hebben).
Uiteraard is na een jaar de pc's makkelijk up to date te brengen door de videokaart en dergelijke up te graden.

Als ik een internet cafe had geopend had ik resoluut gekozen voor apple. Ten eerste is de interface DOOD eenvoudig... 2. Voor de mensen met een plaat voor hun kop..internet explorer bestaat ook voor de mac (met de "ik weet niet wat ik moet intypen opmerkingen"). 3. Het ziet er gewoon beter uit, daarmee bedoel ik de unit zelf.

Zelf word mijn volgende "pc" een powerPC G4 van apple met een geforce 4 Ti!!!
Ben Bill namelijk een beetje beu, dat zelfde geld voor de wet van Moore die constant overtreden word door de meeste chipbakkers. Mijn monster pc van vorig is nu al aan upgrading toe :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:17
Ben al bijna 15 jaar mac gebruiker, maar ik zou als ik jou was gewoon PCs in je shop zetten, ik zou wel proberen een gesponsorde mac in je winkel te krijgen, 't ziet er aardig uit en als het je niks kost kan het alleen maar goed zijn. Apple wil graag sterker vertegenwoordigd zijn in retail, dus heel mischien kunnen ze wat voor je betekenen (maar dan zal je er wel wat spellen op moeten zetten...).

De Mac games markt is in iedergeval bezig met een inhaalrace en ik verwacht dan ook dat spellen zoals Doom 3 tegelijkertijd op mac en pc 'gepreviewd' zullen worden (in Doom 3 filmpje zie je trouwens een Mac staan).

Mystix_X: HalfLife op mac? Counterstrike? volgens mij niet hoor...heb je anders wat links (naar officiele sites)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op zondag 10 maart 2002 19:49 schreef Venkeroz het volgende:
Ik zou voor de pc gaan, ivm upgraden is dat veel makkelijker. Zit er misschien wat minder uit, maar als je de kast wegwerkt, leuk lcd schermpje erbij, draadloos toetsebord & muis, valt dat best wel mee
En dan er achter komen dat al je muizen & keyboards gejat zijn zeker >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Geinig weetje: Een Dual Athlon MP systeem is clock voor clock sneller dan een dual mac systeem. Dus de fabel dat Macs sneller zijn is idd gewoon een fabel. Veel success met je onderneming.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 02:21 schreef RaZ het volgende:

[..]

En dan er achter komen dat al je muizen & keyboards gejat zijn zeker >:)
staalkabeltje aan het toetsenbord, en een staalkabeltje aan het muistouwtje met tiewraps, tot bij de muis (waar je een gaatje in boort om de kabel door te pushen) en niemand die je muizen nog jat. jatten ze WEL dan zet je 220 op die staalkabeltjes. jatten ze DAN NOG dan huur je ze in als beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
Op woensdag 29 mei 2002 19:55 schreef KnetterGek het volgende:

[..]

staalkabeltje aan het toetsenbord, en een staalkabeltje aan het muistouwtje met tiewraps, tot bij de muis (waar je een gaatje in boort om de kabel door te pushen) en niemand die je muizen nog jat. jatten ze WEL dan zet je 220 op die staalkabeltjes. jatten ze DAN NOG dan huur je ze in als beveiliging.
lol .. hahaha goeie .. deze tip zal ik onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 15-10 14:47
Gewoon en klein slotje om de achterkant om alle kabels, Is bij ons op school ook, en het is er niet af te krijgen...

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is echt niet zo'n gekke vraag
voordeel mac:
nooit gare hangers
ziet mooi uit :9
weinig kabels
klein
nadeel:
weinig games

voordeel pc:
snel
makkelijk te upgraden
veel games

nadeelpc:
windows
kan nog wel eens hangen
groot
kabels]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op woensdag 29 mei 2002 20:00 schreef scuzz het volgende:

[..]

lol .. hahaha goeie .. deze tip zal ik onthouden
Waar is het café nu precies?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

* likkepot lacht zich rot

Naast "a bugs life" ken ik geen andere enigzins 'leuke' games voor de I-mac.
Als je een game cafe gaat beginnen moet je natuurlijk wel een beetje in het games wereldje zitten.
Bezoek eens een LAN-party.
Als je daar iemand met een apple (peer) ziet rond lopen ben ik de paus.

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

misschien is een combi ook geen slecht idee, of een aparte "MAC CORNER" ofsow.

succes met de zaak iig

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 20:32

Type-R

One Minute Shakin

PC want msn draait niet op imac
(niet dat ik msn heb hoor :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
Op woensdag 29 mei 2002 21:31 schreef Ammie het volgende:
PC want msn draait niet op imac
(niet dat ik msn heb hoor :z )
msn draait prima op de mac hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

mac sucks ik kots er op en zeik t altijd 2000 % af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:32

Gallus

Cheesy

Op woensdag 29 mei 2002 21:41 schreef BruceLee het volgende:
mac sucks ik kots er op en zeik t altijd 2000 % af
Wat heb je dat toch weer heerlijk beargumenteerd.

Ik ben ook wel benieuwd wat voor PC's je dan eventueel aan gaat schaffen, en hoe lang verwacht je dat zo'n pc mee gaat?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

PC! Simpel, voor de pc zijn veeeeeel meer (leuke) spellen

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Op woensdag 29 mei 2002 21:49 schreef Gallus het volgende:

[..]

Wat heb je dat toch weer heerlijk beargumenteerd.

Ik ben ook wel benieuwd wat voor PC's je dan eventueel aan gaat schaffen, en hoe lang verwacht je dat zo'n pc mee gaat?
apple naam al i mac nog dommer ze zijn traag die dingen :0 gamen don't think so overklokken bijna niet euh bij ons op school is er ook een loopt elkeminuut vast echt :) bij tekenen :) echt looool dus euh apple moet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

scuzz, denk je wel om de breezers

die gaan er snel doorheen denk ik

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruce Lee: gedraag je op dit forum. Mac is niet voor games. De doelgroep is een andere dan die voor de PC. En als die bij jou crasht ben je dom bezig. Bij ons op het werk draaien ze beter dan enige windows PC en sneller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

De laatse tijd zie ik dat er voor de mac best wel leuke spellen uitkomen. De mac gebruiken heeft natuurlijk speecial doeleinden waarvoor hij z`n maccie gebruikt maar wie zegt dat het allemaal geen gamers zijn.

De games die voor mac worden geconverteerd of gemaakt draaien prima.

Ik denk dat de prijs hier de doorslag zal moeten geven. PC zijn volgens mij makkelijk te upgraden omdat die markt sneller verloopt?

Correct me if I`m wrong.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker voor de PC gaan, dan zit je ook niet vast aan een leverancier. Stel dat appple failliet gaat ofzo... dan zit je met je weet ik veel hoeveel imac's zonder dat er dan ooit nog nieuwe software voor uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op woensdag 29 mei 2002 22:53 schreef Hompie het volgende:
Ik zou zeker voor de PC gaan, dan zit je ook niet vast aan een leverancier. Stel dat appple failliet gaat ofzo... dan zit je met je weet ik veel hoeveel imac's zonder dat er dan ooit nog nieuwe software voor uit komt.
duh, dat gaat weer nergens over natuurlijk |:(
Pagina: 1