Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dat wordt een lastige; de AMD-760MPX ondersteund niet meer dan twee unbuffered DIMM's.Op zondag 10 maart 2002 04:19 schreef universal creations het volgende:
.......
3x 256MB Corsair PC2400 CAS2 (heb ik al een tijdje, moet als het goed is werken)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Nou dat kost je dan een PCI slot voor een externe RAID controler. Voor de rest ziet het er idd wel ergOfewel, bijna het perfecte bordje (ik zie geen RAID !!!)
'Helaas' heb ik net mijn KR7A plankje binnen gekregen en is het net iets te veel overkill om meteen een dual XP systeem d'r naast te bouwen.
Nah maybe next year.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
* Dreamstar denkt erover om een 3de Abit dual plank te kopen
Alleen 1 ding snap ik niet, bij alle 3 de borden staat dit :
CORE LOGIC
Intel Prestonia/ E7500 GCLE
Chipset Intel Prestonia/ Serverworks
Athlon MP /MPX chipset
Is dit dan afhankelijk van welk bord je keist (denk het wel, maar ik vraag het ff)
Dat zal eens tijd worden zeg!Ook zal het 1 van de eerste bordjes zijn die de Thermal-diode in de XP gaat ondersteunen:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
-Hardware temperature & voltage protecting
-Avoiding CPU burning while the fan or heatsink fails
Ik wil niet flamen maar dit is toch een dik minpunt van de AMD's vind ik.
Ja, want een moederbord met drie verschillende chipsets lijkt me extreem onwaarschijnlijkOp zondag 10 maart 2002 10:44 schreef Dreamstar het volgende:
Hmmz
CORE LOGIC
Athlon MP /MPX chipset
Is dit dan afhankelijk van welk bord je keist (denk het wel, maar ik vraag het ff)
Verwijderd
3com 905b
3com 905c
sb audigy
esi waveterminal 192l
tekram 390u3d
en dat past niet
dus de enige oplossing voor mij zou het kopen van een Tiger MP zijn... maar daar kun je het OCen wel weer mee vergeten.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Dat zijn inderdaad Intel Xeon chipsets. Ik denk dat deze webpagina's nog niet helemaal af zijn. Check rechtsboven op die page de SI-2P en SSR-2P linksOp zondag 10 maart 2002 10:44 schreef Dreamstar het volgende:
Hmmz
CORE LOGIC
Athlon MP /MPX chipset
Wat boeit OC'en op een dual systeem nouOp zondag 10 maart 2002 11:10 schreef P5ycho het volgende:
Ik had hem graag gekocht, maar ik vind het zo klote dat er 2 66Mhz PCI sloten op zitten, ik heb wel een scsi controller maar die is 64bit/33Mhz en dus heb ik in principe maar 3 PCI sloten. en daar moet dan de volgende zooi in:
3com 905b
3com 905c
sb audigy
esi waveterminal 192l
tekram 390u3d
en dat past niet
dus de enige oplossing voor mij zou het kopen van een Tiger MP zijn... maar daar kun je het OCen wel weer mee vergeten.
Als je wilt OC'en neem je anders toch gewoon een EPoX 8KHA+ ofzo..
Vraagje is zon 64Bit Slotje Ook downwards compactible voor een PCI kaartje ??
Want hij heeft op zich best weinig PCI sloten dan.
8kha = via chipset. dat wou ik graag vermijden.Op zondag 10 maart 2002 11:46 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
[..]
Wat boeit OC'en op een dual systeem nouJe koopt meteeen de beste processors en dan is dat niet eens nodig.
Als je wilt OC'en neem je anders toch gewoon een EPoX 8KHA+ ofzo..
en 33Mhz 64bit PCI is wel backwards compatible, 66Mhz 64bit niet. gebruikt ander voltage.
Verwijderd
[edit] helaas nog altijd geen PCI/AGP fix zoals op de THII-7 [RAID], maar dat zal wel meer aan de chipsetfunctionaliteit liggen, dan aan ABIT.
Ik hoop dat je nog een leuke spaarrekening of erfenis heb liggen, geen goedkope shit, dat kan ik je wel vertellenOp zondag 10 maart 2002 04:19 schreef universal creations het volgende:
1x Abit WA-2A
2x Thoroughbred 1800+
1x Gainward Ti4600 750 XP
3x 256MB Corsair PC2400 CAS2 (heb ik al een tijdje, moet als het goed is werken)
Bij andere bordjes geldt namelijk het volgende: max 2GB unbuffered DIMM's. Ik heb trouwens ook eens gezien, dat geen een unbuffered DIMM werkte behalve, jawel, de Corsair PC2400.Op zondag 10 maart 2002 08:19 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat wordt een lastige; de AMD-760MPX ondersteund niet meer dan twee unbuffered DIMM's.
Als de prijs van de Thoroughbred 1800+ op dezelfde hoogte ligt als de Palamino 1800+ (meestal wel, vaker zelfs wat goedkoper) en de ABIT evenveel als de ASUS A7M266-D, dan valt de prijs best wel mee, voor een PC-Prive project. De volgende configuratie:Ik hoop dat je nog een leuke spaarrekening of erfenis heb liggen, geen goedkope shit, dat kan ik je wel vertellen
2x AMD Athlon XP 1800+
1x Asus A7M266-D
1x Gainward GeForce3 Ti 500/550 64 MB 3.8 ns TV+DVI (Golden Sample)
Kost bij Salland, inc verzendkosten: € 1199,-
De Gainward Ti4600 gaat wat duurder worden, maar alles bij elkaar schat ik in: zo'n € 1300-1350, dus dat valt best wel mee, gaat ook nog 40% vanaf.
BTW: de Gaming kwaliteiten zijn voor 90% afhankelijk van de Videokaart en als we de testen goed implementeren, dan zien we een paar % performance verlies, dus dat neem ik maar voor lief (ben toch niet zo'n super-gamer, ik wil gewoon het beste van het beste en ik wil lekker overclocken!)
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ja, maar dan wel voor alleen twee (2) DIMM sockets. Overigens zijn er geen eens unbuffered 1GB DIMM's te krijgen (totdat de 512Mbit chips worden gebruikt) zodat zo'n uitspraak van de diverse fabrikanten tamelijk verwarrend is.Op zondag 10 maart 2002 13:55 schreef universal creations het volgende:
[..]
Bij andere bordjes geldt namelijk het volgende: max 2GB unbuffered DIMM's. Ik heb trouwens ook eens gezien, dat geen een unbuffered DIMM werkte behalve, jawel, de Corsair PC2400.
Misschien heb je geluk omdat het drie dezelfde kwaliteits DIMM's zijn en Abit het een en ander voor elkaar krijgt met dit bord, maar ik schat je kansen erg laag in dat je ze alle drie aan de praat krijgt. Houd er dus wel rekening mee.
Ik dacht dat 64bit/66Mhz PCI 5V was? dus mijn tekram past hier toch in?Full 64-bit PCI DMA bus master
Compatible with 5V-Type 64-bit PCI Slot
Compatible with 32-Bit PCI Slot
Jumper-less design
Automatic SCSI bus termination
Flash BIOS for easy upgrades
Plaatje:

de kaart is op het moment terug voor garantie dus ik kan hier niet zelf kijken hoe het nu zit aan de hand van uitmeten tegen een 32bit slot...
[addon] omdat het ding een onboard Intel LAN heeft kan ik een netwerkkaartje dumpen, en heb ik precies genoeg PCI sloten. nu begin ik dus weer te twijfelen tussen nu een P4 halen of straks een wa-2a *zucht*
[addon2] ik zie het al, 66Mhz pci is 3.3v... dat zuigt hard. eens kijken of er ook 66mhz pci scsi kaarten zijn.
-> hij kost $245 online. ik denk dat ik mijn tekram maar ga verkopen... iemand interesse?