Toon posts:

Clocking athlon XP 1800+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de vraag, maar ik kan geen temperaturen vinden in de FAQ. Tot welke temperatuur kan je je cpu "verantwoord" overclocken? Ik heb nl een AMD athlon XP 1800+ en de temperatuur is normaal al zo'n 47 graden.
Is het "verstandig" om hem nog over te clocken ( zonder een nieuwe koeler te kopen )? Tot welke temparatuur kan ik gaan? Heeft iemand ervaringen met een XP 1800+?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Mzzl dat ik nog wakker ben.......

Je kan gaan overclokken zover je wilt. Probeer het gewoon. Sommige cpu's worden 60 graden en blijven goed. anderen crashen als ze boven de 50 komen. Je merkt het vanzelf wanneer je systeem instabiel word als je stapje voor stapje overclockt.

Dus gewoon proberen.

Als voorbeeld mijn pc. Ik draai op de snelheid in mijn sig alleen stabiel als ik de fans hard laat draaien.
Zet ik ze allemaal uit loopt de temp op tot 65 graden voor de cpu en dan loopt mijn systeem vast.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn 1800+ wordt (stressed en met alle casefans uit) 60 graden. geen enkel probleem.
Mijn mobo (MSI) heeft een mogelijkheid om in te grijpen als de proc te warm wordt, de drempelwaarde daarvoor is instelbaar van 75 tot 100 graden, 75 graden moet de proc dus blijkbaar probleemloos kunnen, zou erg vervelend zijn als het alarm pas kan ingrijpen wanneer het te laat is.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• The Guardian
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Wat had ik toch graag een cpu gehad die ook 1805 deed op 2.08Vcore. Ik kan met die voltages tot 1760MHz komen. Beetje meer en iets van 1770 maar voor 1800 heb ik al 2,18 nodig en dan wordt alles erg heet. Niet alleen je cpu maar ook je electronica op je mobo die de voeding verzorgen. Hierdoor krijg ik last van instabiliteit. Mijn cpu temps blijven nog vrij laag bij die Vcore maar ik denk dat er andere dingen te heet worden ondanks de sinks en fan op de mosfets en voltage regulator. Misschien zijn het wel de mosfets aan de achterkant van het bord die te heet worden aangezien je die niet goed kunt koelen. Maarja 1800 draai ik dan ook niet veel meestal rond de 1760 aangezien dat nooit problemen opleverd.

PS. Mijn waterkoeling kan stil zijn maar is dat meestal niet. Alleen als ik een filmpie ga kijken gaat ie in silence mode. Maarja met deze cpu power wordt ie ook niet echt warm van een filmpie, dat doet ie tussen het idle'en door ;)

On topic:
is je cpu al 47 graden idle of na een lekker potje zwaar gamen? Als dit je idle temp is, zal je niet ver komen gok ik. Dan zul je eerst die temp omlaag moeten brengen. Persoonlijk lijkt mij een cpu die ver boven de 50 graden uitkomt toe aan betere koeling. Zorg dat je stressed toch echt niet boven de 50-55 graden uitkomt. Maar wat TD al zegt, probeer maar eens hoever je komt. Hij klapt ervan zelf uit. Installeer MBM en hou in de gaten bij welke temp het mis gaat (als het al aan de temp ligt).

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
laast had ik me case weer even dicht en werd mijn xp1800 50graden(stressed!) met me case open is ie meestal tussen de 40/45graden (stressed) de idle temp is soms weleens 32/35graden,

en hij is overgeklokt van 1.53@1.72ghz >:)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hier staat een 1800+ die met }:O (stressed dus) 45 wordt, en met de achterste case fan op 7V (hoor je niet) maar 40

Juist

Verwijderd

Die van mij word 45 graden met waterkooling, moet nog ff waterwetter halen , dan wordt die nog wat kouder.

Hier een plaatje van me wcpuid

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gjabma/XP1800@2200+.JPG

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Dan zal ik ook ff een pic posten :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/1837.jpg

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1