Toon posts:

sommige sites wel, andere niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ietwat raar probleem. Mijn IExploder (versie 6) weigert een aantal sites (waaronder ilse.nl) te openen (blijft eindeloos laden), terwijl ik ze wel kan pingen op een gemiddelde van zo'n 20 ms.

:?

Verder winxp achter een 2k advanced server (waarop ilse etc. wel gewoon opent) en op beide bakkies een norton firewall. Verder geen enkel netwerkprobleem o.i.d.

Suggesties?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
misschien geblokkeerd staan in je firewall :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, lijkt me niet, firewall geeft geen kick... Plus dat diezelfde firewall draait op de 2k bak en daar komen die sites dus wel gewoon binnen... Het zou denk ik iets in m'n IE moeten zijn, maar waar dan...

Verwijderd

Topicstarter
Aanvullinkje: microsoft.com is er ook zo eentje die niet wil laden...

Verwijderd

Hoe zit het met opera ofzo, opent hij daar wel die sites mee of ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch niet mijn browser denk ik. Als ik de firewall uitzet op beide pc's komen de sites wel binnen. In de log van mijn (Norton Personal) firewall (2002) zie ik iets staan over geblockte ip-fragmenten afkomstig uit een subdomein van (bijv.) microsoft.

Dus nieuwe vraag: weet iemand hoe ik dit kan voorkomen??

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 04:54 schreef keesjeislief het volgende:
Het is toch niet mijn browser denk ik. Als ik de firewall uitzet op beide pc's komen de sites wel binnen. In de log van mijn (Norton Personal) firewall (2002) zie ik iets staan over geblockte ip-fragmenten afkomstig uit een subdomein van (bijv.) microsoft.

Dus nieuwe vraag: weet iemand hoe ik dit kan voorkomen??
ik ken die firewall niet, maar kan je die geblockte fragmenten niet un-blocken?

iis maar een idee om 5 uur snachts :+

Verwijderd

Ik denk dat je met je firewall wat al te fanatiek ICMP aan het filteren bent geweest, en daar MTU Path Discovery mee hebt stuk gemaakt. Dit werkt als volgt: Degene die data wil verzenden stuurt een packet van een bepaalde grootte. Als dat niet 'past' door een pijp onderweg omdat het packet te groot is voor de MTU van de betreffende pijp, stuurt de laatste router voor die pijp een ICMP packet terug met de mededeling dat het niet past. Als jouw PC packets verstuurt die te groot zijn voor een pijp onderweg en je blockt inkomend ICMP of omgekeerd als de site te grote packets voor jou verstuurt en je blockt inkomend ICMP, gaat het dus niet werken. Ping werkt wel, omdat die packets veel kleiner zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat verhaal kon ik wel volgen, maar nu het Grote Raadsel. Ik heb het blocken van gefragmenteerde IP-pakketten uitgezet in m'n firewall, waarop prompt microsoft.com wel weer binnenkomt (bedankt voor de tip). MAAR ilse.nl kan ik wel openen op mijn server waar de firewall nog steeds op draait, maar vervolgens niet op m'n client erachter (winxp, IE 6) waar de firewall nu helemaal uit staat :? :? :?

Het heeft met deze IE wel gewoon gewerkt....

(Ik geef meteen toe, ik ben hier in huis gebombardeerd tot "netwerkbeheerder" :7 omdat ik wel eens wat meer gedaan heb dan een mailtje versturen maar ook niet zo veel meer zeg maar... ;) )

Verwijderd

zet je scriptblocking in IE6 maar eens uit....

Verwijderd

Topicstarter
nee doet-ie ook niet. Zelfs al gooi ik 'm in mijn trusted zone en schakel elke mogelijke beveiliging uit....

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar heeft m'n computer met het hele ilse-gedoe problemen. Behalve ilse.nl doen bijv. ook dolfijn.ilse.nl en blabla.pagina.nl het niet.

Nog iemand met een idee??

Verwijderd

Topicstarter
niemand????

Verwijderd

Block je nog ICMP op je firewall? Kun je dat 's uitzetten of anders in ieder geval zorgen dat je logt wat je dropt, zodat je kunt zien wat er gebeurt?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Gebruik je toevallig planet, wxs o.i.d.?? en gebruik je de dns servers 195.121.1.34 en 195.121.1.66 ??

Ik gebruikte deze, maar heb 't gevoel dat ze brak zijn, veel sites werken, ook veel sites niet..

nu andere DNS ingesteld, en alles werkt weer hier

Verwijderd

Topicstarter
Aan DJSmiley:

Nee, ik denk niet dat dat het is aangezien ik ilse.nl wel kan openen op mijn server plus dat een ping wel normaal doet.

Aan Grasvezel:

M'n firewall staat helemaal uit... Inmiddels heb ik de nieuwe Mozilla gedownt en geinstalleerd, maar zelfde resultaat... Dit kan toch helemaal niet!?! Mozilla blijft op de status "sending request to www.ilse.nl" staan...

Verwijderd

Probeer je MTU eens op een andere waarde in te stellen (op bv 1400)

Zie voor meer info: http://www.dslreports.com/faq/tweaks/all#578

Verwijderd

Topicstarter
ga ik even proberen, alvast bedankt...
Pagina: 1