2940uw en lvd drives

Pagina: 1
Acties:

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo,

even een vraagje over scsi want in die bepaalde termen ben ik niet zo thuis.
Ik ben in bezit van een adaptec 2940uw en 2940. Momenteel heb ik 2 schijven Fujitsu Ultra 2 scsi (LVD) (de tussenhaakjes staan ook op de fujitsu website) die aan de 2940 hangen.
Nu even de volgende vraag:

Kan ik die schijven zo hangen aan de 2940 Ultra Wide (met normale 68 pins bandkabel) of fikken de schijven door.

Alvast bedankt!
Richard

• riesg
Even een kleine toevoeging:

de schijven zijn MAE 3182 LC en LS(LP)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Kun je er 'gewoon' aan hangen. Aan het eind van de kabel moet wel een LVD/SE Multimode terminator, jouw schijven zullen dan automagisch terugschakelen naar SE SCSI.
Houdt wel in de gaten dat de beperkingen van SE SCSI nu gelden, niet die van LVD - max. kabellengte gaat terug van 12m naar 1,5m.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• riesg
Goed, alles aangesloten en computer start netjes op.
Ik heb een 2940 (10mb) voor de cd's en writer en een 2940UW voor bovenvermelde schijven.

In Windows XP draait alles schijnbaar normaal maar zodra ik ga schrijven naar de 2e schijf dan geeft XP aan dat er een uitgestelde schijfbewerking heeft plaatsgevonden.
Alles hangt en ik weer terug naar af.

Kan iemand uitleggen wat dit eigenlijk inhoudt? Eén schijf werkt wel perfect.

alvast bedankt,
Richard

Wellicht voor de duidelijkheid even hieronder de kaarten en aangesloten apparaten:
2940 - ultraplex 40 + plexwriter 12/4/32
2940UW - MAE3182LP (ultra2/lvd) 68 pins als id 0 (c en f schijf)
- MAE3182LC (ultra2/sca2/lvd) 80 pins met convertor op id2 (d en e schijf)

• riesg
Ik ben nog even doorgegaan met proberen en het volgende komt naar voren:

Voorheen hingen de schijven met convertor op de 2940 en dat werkte goed. Beiden op de 2940UW werkt niet (de sca schijf geeft problemen zoals beschreven).
De sca schijf hang ik weer aan de 2940 en het werkt weer als een tierelier.
Nu staat de 68 pins ingesteld als single. De sca schijf werkt met een convertor waar ik niet single op kan instellen.
Ligt het aan het feit dat ik geen single kan instellen of moet ik die optie op beide schijven uitzetten?

groeten,
Richard

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik zit nu niet thuis, dus kan het niet checken, maar ik heb ook 2 lvd driver aan 68 pin connector op een diamond fireport, en werkt perfect.

ik heb dus geen convertor. haal als het mogelijk is de convertor er tussen uit. een sca schijf heeft als het goed is een 68 en dan een 12 pin connector. de 12 pin gebruik je dan niet.

• riesg
Laat maar even weten hoe je het aangesloten hebt. Ik ben nu zover dat ik de schijven al aan de kaart heb met converter en al. Scheelt in snelheid wel wat maar draai nu op 20mb/s terwijl de schijf en kaart geschikt is voor 40.

Wellicht is het toch niet zo interesant Ultra 2 op een UW kaart.

Hoe zet jij de SCA schijf op single ended?

groet,
Richard
Pagina: 1