Welke videokaart bij 21" scherm

Pagina: 1
Acties:

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
Hallo, voor een vriend van mij ben ik een pc aan het samenstellen, hij wil per se minimaal een 21" scherm.
Logisch want hij wil namelijk op die pc gaan autocadden voor zijn werk.
Verder gaat hij veel office doen en weinig tot geen 3dspellen.

dan heb ik 2 vragen:

wat is een goed beeldscherm >21"
welke videokaart moet je daarbij nemen?
(ik dacht zelf de matrox g400 maar misschien g450? liefste indien mogelijk dan een g800)

de pc is voor eind oktober.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

als ie geen spellen speelt, kan ie inderdaad het beste voor de matrox kaarten gaan, die hebben net even dat scherpere beeld. tnt geforce etc. hebben allemaal een wat wazig beeld

ik hoop niet dat we nu weer zon ja nee verhaal wordt

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik hoop niet dat we nu weer zon ja nee verhaal wordt[/quote]Er valt niets te "ja-en-nee'en" ;) ... voor scherp 2D is Matrox gewoon de best. Monitor zou ik niet weten ... ff kijken in de review-database, daar kun je vast wel iets vinden:

http://www.tweakers.net/search.dsp?DB=reviewdatabase&Cat1=1&Cat2=6

Suc6 ermee.

PC Specs

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
Iiyama A201HT Vision Master Pro510
360Mhz dot clock
640 x 480 @ 160Hz
800 x 600 @ 160Hz
1024 x 768 @ 150Hz
1152 x 864 @ 142Hz
1280 x 1024 @ 121Hz
1600 x 1200 @ 104Hz
1800 x 1440 @ 87Hz
2048 x 1536 @ 75Hz

http://www.iiyama.nl/pages/21inch/a201ht.html

Staat soms ook bij 22", maar heeft slechts 20" zichtbaar en is dus 21".
Natuurlijk icm een matrox kaartje (g400)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

MatroxG450
review.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersdepot.com/hardware/video_cards/matrox/g450/fam.jpg

Conclusie: (not surprising..)

[quote from Gamers Depot]
"Conclusion

I felt like I was testing a TNT2 class of card, instead of a rival to the GeForce2 MX. This card may be a godsend for the business customer, but it’s not going to find its way into a gaming machine at Gamers Depot. I can see it becoming a useful card for our WebSlacker 2000® when he sets up our pages, but that’s as far as it goes.

Pluses
+Excellent business graphics performance
+Very flexible DualHead feature
+Image quality is tops
+Price is very good for a dual-output card

Minuses
-Appalling 3D performance
-64bit memory bus

Bottom Line

This is an excellent card if you want to get some work done, but you’ll have to leave it behind when it’s playtime.

[end quote]

Maar dat wisten we dus al :D

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

mocht hij toch wel mogelijkheid willen hebben om af en toe een spel te kunnen spelen dan zou ik voor de Radeon gaan, in al de reviews die je leest wordt gemeld dat de kwaliteit van de Radeon die van de G400 erg dicht benaderd, dus een (heel) klein stapje terug voor de kwaliteit maar wel de mogelijkheid om een spelletje te spelen op aanvaarbare resoluties de Radeon met DDR geheugen.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Gaat hij ook aal solid modeling doen waarbij veel OpenGL wordt gebruikt? Zo ja.. ga dan voor een GeForce II, die is namelijk beresterk op OpenGL. Wordt het alleen maar 2D, dan is de Matrox G400/G450 een prima kaartje, als het gaat om de scherpte van de beeld.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Ik vind de 2D van mijn GeForce 2 en TNT2 Ultra niet echt fijn om een hele dag naar te kijken (niet dat ze er voor gemaakt zijn maar goed), als je dus echt weinig of geen games speelt ga dan voor een Matrox als goed beeld je lief is.

Flickr | Lego collectie

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Voor goede 2D-kwaliteit moet je inderdaad een
Matrox hebben. Dat is dan ook het enige goede aan Matrox. Mij niet gezien.

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
ik heb het idee dat ik misschien nog beter voor de g400max kan gaan dan voor de g450 ivm die 64bus.
Ook die radeon klinkt zo wel ok, maar ik heb vroeger een atikaartje gehad en daar was ik persoonlijk niet echt van onder de indruk, ik ga prijzen vergelijken...
oh ja, de spellen die gespeelt zouden gaan worden zijn voor kinderen van 8 jaar, en evt een racespel iod.

actieman: dat was idd degene die ik ook in mijn gedachten had :)
pappilon: solid moddeling, wat is dat, als je mij dat kan uitleggen ben ik weer wat verder, imk weet namelijk wel ongeveer met autocad maakt namelijk.
Pagina: 1