[OC] thernaltake V7 of V7+

Pagina: 1
Acties:

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
Ik wil dus een van deze 2 sinks kopen..

maar welke koelt het beste een XP1600...heb nu een pal 6035 maar die presteert het om een temp van tussen de 60 en 63C neer te zetten.

Als ik naar de specs kijk:
http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7.htm

http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm

denk ik meer iets aan de V7 te hebben..

en helpen andere fans hierop...of zijn deze goed...??!?..

The more I learn, the less I know, I just realised

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb zelf de vulcano 7 op een duron 700@784 en hij is 32 C idle en 35 C stressed.
Ik ben er zelf zeer tevreden mee ,ik had eerst zo'n goedkopie coolermastertje en die hielt hem op 50 C idle en iets van 58~62 C stressed.

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
ja maar van men alpha had ik wel hoge verwachtingen...
die dus niet uit zijn gekomen....

en 63C stressed vind ik wel veel...

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De Alpha 6035 was al erg oud en die is ongeveer in staat om tot een 1.2 -1.3 GHZ(maybe) goed te kunnen koelen.
Voor daarboven moet je de Alpha pal 8045 hebben

Turn it off and on again.

Verwijderd

ik heb ze allebij. Een 6035 met 7500 tpm fan, een thermaltake Volcano 7 en een Alpha 8045 en een Thermoengine.

Als ik die 6035 gewoon op 7V laat lopen omdat dat minder herrie maakt word mijn Atlon 1200 ook zo warm. (op 12V maakt hij een teringherrie die niet fijn is) Nou heb ik daarop een stuk afzuigbuis gezet met aan het eind een 92 mm fan die ook op 7V loopt, maar die dus wel > 40 cfm levert. En nu is hij iets van 40-45oC.

Dus zorg voor een flinke fan en hij trekt het wel.

Maar die Volcano 7 heb ik voor iemand anders uitgezocht voor op een XP1700+, en die werkt prima. Het is een erg mooi ding. Was maar +/- €27. En er zit ook een toerenregeling op afh. van de temperatuur.

De 7+ is een heel andere koeler, met thin fin copper. Ik neem aan dat die meer dan dubbel zo duur is, maar het is een van de beste die je kunt krijgen schijnt het (vlgs test op www.dansdata.com ?).

De thermoengine is ook goed, maar is ook afhankelijk van de fan die je erop zet.
Die Alpha 8045 is nog beter en ook nog stil (afh. v.d. fan natuurlijk). Maar bedenk wel dat de 6035 al sinds de ppga celerons en k6-2 meeloopt!!! Maar met een flinke fan trekt hij die XP echt nog wel! (probeer eens of je de voltage nog wat terug kunt draaien. Een vriend van me heeft zijn TB1200 ook op 1,55V draaien, en dat gaat prima. Veel minder warm.)

Verwijderd

Er is een V7+ te koop bij vraag en aanbod BTW.
Die 7+ heeft een andere heatsink en fan. De fan is net een Delta fan op 12V. Het koelt wel als de gekte.

De gewone 7 heeft alleen een koperen kern en de rest is van alu. De fan is wel stil, maar koelt ook niet goed als je casetemp onder de 26*C is.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03

Phydomir

Dennis

Ik ga persoonlijk voor de v7+.
Als ik de reviews zo lees weet ik gewoon dat die v7+ een zeer strakke koeler is en aangezien lawaai mij weinig uit maakt kan ik uhm lekker op high zetten en koelt ie als de beste :D

En die temp sensor in de v7 werkt niet helemaal goed. Hij zal dan altijd op 2/3e toeren draaien ipv voluit.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik heb begrepen dat zowel de Volcano7 als de Volcano7+ op een socket (370) passen.

Dat klopt toch?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03

Phydomir

Dennis

INTEL P4 478
AMD 462 ATHLON XP
INTEL 370 PIII

dat is voor de v7+.
De v7 kan alleen niet op de intel p4

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
merci, heb gelijk ff gekeken in de V&A en meteen een ma8ltje gestuurd. Ik dan toch voor de 7+. naar aanleiding van wat jullie zeggen.

Ik laat nog wel ff weten hoe het afloopt....

Verwijderd

De gewone heeft een slechtere prestatie dan een Alpha 6035, kijk maar de Thermische Weerstand.

Volcano 7 -> 0,52
6035 -> 0,4
Volcano 7+ -> 0,32

Dat is dus de temperatuurstijging in graden per watt hitte (geproduveerd door de CPU uiteraard) die afgevoerd moet worden. Je wilt een koelr met 0,35 of beter ..
;)

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
HAd em vanmiddag opgehaald...V7+...en echt geweldig....
heb er trouwens wel nog een extra casefan eringeplakt...
had eerst de standaard antecfan(635sx serie kast)op outtake..en nu staat die op de intake voorin en een Tt 8025T casefan als outtake..scheelde meteen 3C met de oude opstelling...alpha pal 6035...dus van 63 naar 60C

Deze vervangen door de Tt V7+...op de laagste stand maar 52C
en middelste stand 48C....en snelste stand...ook 48C...hmm...

maar goed..dat moet ik nog ff een endurance test geven...wie weet, heeft het zijn tijd nodig..

Snelste stand is btw best veel herrie...

Pagina: 1