Toon posts:

[CGI] waar zit de fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou zoals in me vorige post stond, ben ik aan een mailinglist aan het knutselen. Ik zal nu maar alvast even zeggen dat ik een complete n00b ben op dat gebied. Ik heb een script die het ooit gedaan heeft, namelijk bij freedom to surf en ik probeer hem nu bij ladot aan de praat te krijgen. ik heb het vermoede waar de fout zit, maar weet ammegod niet hoe ik dit op moet lossen. Zie de code hieronder.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$locking = 0;
$url = 'http://www.middelburgmustangs.nl/cgi-bin/';
$maillistname = 'Middelburg Mustangs <osluis@wanadoo.nl>';
$myname='Middelburg Mustangs';
$sitename='http://www.middelburgmustangs.nl';
$dir = 'www.middelburgmustangs.nl/cgi-bin/'; <---- dit klopt niet naar wij dachten
$data_file = '1list.dat';
$sendmail = '/sbin/sendmail';
$add_success_file = 'addsuccess.html';
$remove_success_file = 'removesuccess.html';
$send_success_file = 'sendsuccess.html';
$enable_remove = 1;
$sendpw = 'krijg je niet';
%msgnames = ('list1','Mailing List 1',  # names
         'list2','Mailing List 2',
         'list3','Mailing List 3');

Als iemand een oplossing heeft dan hou ik me aanbevolen. De helpdesk van ladot is traag zeker 10 dagen wachten dus aub niet zeggen dat ik bij hun moet zijn.
P.S. Hoe zit het met de chmod rechten? Ik heb 3 bestanden namelijk het cgi bestand en 2 html bestanden, welke rechten moeten ze hebben. Ik neem aan 755??

Ok de fout die ik krijg is een eroor van de server. Daar word ik ook niet wijzer van.
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, webadmin@ladot.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
Ik moet eigelijk maar net weten welke info hij bij $dir wil hebben. Kijk die $url is duidelijk, maar die $dir niet wat wil hij daar?

Verwijderd

"waar zit de fout" Welke fout ingodsnaam!? ik ben niet paranormaal begaafd en heb ook geen kristallen bol dus vertel gewoon wat voor fout je krijgt want de kans dat iemand je helpt is 'n stuk groter dan lijkt me..

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Je pleurt een string in je script zonder hem uit te commenten? :P

Serieus, mja, de foutmelding wordt op prijs gesteld.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op zondag 10 maart 2002 00:13 schreef Yarvieh het volgende:
"waar zit de fout" Welke fout ingodsnaam!? ik ben niet paranormaal begaafd en heb ook geen kristallen bol dus vertel gewoon wat voor fout je krijgt want de kans dat iemand je helpt is 'n stuk groter dan lijkt me..
hahaha :)

maar check de error log van apache / perl, daar staat beter vermeld wat er mis ging. Je kan ook de perl debugger af de command line even proberen?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 00:17 schreef chem het volgende:

[..]

hahaha :)

maar check de error log van apache / perl, daar staat beter vermeld wat er mis ging. Je kan ook de perl debugger af de command line even proberen?
Ha dat is info waar ik mischien me verder kom. Maar dan de vraag..hoe doe je dat. Sorry dat ik het vraag, maar ik ben echt dom.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op zondag 10 maart 2002 00:19 schreef nitraat het volgende:

[..]

Ha dat is info waar ik mischien me verder kom. Maar dan de vraag..hoe doe je dat. Sorry dat ik het vraag, maar ik ben echt dom.
lees de manual?

heb je telnet / ssh toegang tot de server?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Op zondag 10 maart 2002 00:19 schreef nitraat het volgende:
Geen probleem, en sorry, want ik ben bang dat je voor die logs toch bij Ladot zal moeten zijn. ;(

Als je je script op een eigen servertje uitprobeert zal je lokaal even moeten zoeken naar logbestandjes met namen als:
code:
1
2
3
error.log
errorlog
errorlog.txt

Dit soort bestandjes zal je ook terugkrijgen van Ladot als je ze zelf mag bekijken.

Openen met een texteditor en de foutmelding van de parser opsporen.

Verwijderd

Topicstarter
Telnet toegang is helaas niet beschikbaar.

Ik heb een beetje zitten spitten. Zou het kunnen dat ze met die $dir de fysieke pad de server bedoelen...

/ext/m/mi/middelburgmustangs.nl/cgi-bin/

ik heb dit geprobeerd, maar draait op niets uit.
Pagina: 1