[Debian] Proftpd -> meerdere defaultroots ?

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Zo, ik ben weer even flink aant knutselen geslagen met mijn debian bak!

Heb ipv Wuftpd maar Proftpd er opgegooit wegens veiligheid. :)

Nu ben ik al zover dat ik voor de groep en de gebruiker CB een default root heb... maar nu vroeg ik mij af, kan ik voor me zelf (rick als gebruikersnaam en group) ook een default root maken, of eigenlijk beter gezegt :

hoe maak ik voor iedere gebruiker en groep een default root?

heb al op de site gekeken de search gebruik, maar nu heb ik maar besloten om het aan jullie tevragen omdat ik er zelf niet uit kom :)

alvast bedankt voor de moeite!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
niemand??

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Als je binnen een half uur een antwoord wil hebben moet je zo'n helpdesk bellen voor 300 piek per uur. Hier moet je gewoon wachten op je antwoord, zeker rond deze tijd.

Voor je antwoord, volgens mij kan dit niet aangezien DefaultRoot een global server optie is, maar ik kan het ook mis hebben.

Zou wel mooi zijn als het zou kunnen, dus we wachten gewoon af totdat er iemand langsfietst die dit zeker weet :)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Again: Use the search luke!
trefwoorden: proftpd chroot
Hier staat het letterlijk:[topic=425577/1/35]

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op zondag 10 maart 2002 01:32 schreef Marcel het volgende:
Hier staat het letterlijk:[topic=425577/1/35]
Eeh, dat is helemaal niet wat hij zoekt volgens mij.

Hij wil voor meerdere users verschillende defaultroot's. Iets in de zin van:
code:
1
2
DefaultRoot /blaat/ble user1
DefaultRoot /boe/blie user2

Ik heb dat net even getest op mijn server, maar daar pakte hij maar 1 van de 2 config opties, dus misschien dat de ene de andere opheft omdat het een global server parameter is.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Als je users wilt jailen in hun homedir dan mik je toch hun groep(en) in de proftpd config (DefaulRoot ~ bla)?
Ik neem aan dat je de homedir in /etc/passwd goed staat en dat je dit niet via proftpd regelt.
user1 met als homedir /blaat/ble en group bla
user2 met als homedir /boe/blie en group bla
Als die users in eerste instantie ieder hun eigen group hebben (zoals bij sommige distro's) kun je ze altijd nog elk lid maken van group bla. Kleine moeite groot plezier.
Hoef je verder niks meer te doen.
Of zie ik nu iets over het hoofd?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
HUH!??!?

Dit vind ik wel erg vaag!

ik heb dus inmeconfig gewoon neer gezet :
code:
1
2
DefaultRoot /home/cb cb
DefaultRoot /html rick

okay alles leuk en aardig maar het wou niet werken...

ik dacht wuftpd er ff op.. dus er op gezet.. mwa.. troep vond ik et toch maar dus ik weer proftpd er opgooien en in eens werkt het!? default root voor cb en rick zijn zoals ze dus in de bovenstaande staan weergegeven..

vet vaag... naja het werkt dus ! :)

iig bedankt voor jullie reacties!

Pagina: 1