[UT - Win2k] Trage update van messages, ping, keys

Pagina: 1
Acties:

• r.e.n
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik speel nu sinds kort UT in Windows 2000 (voorheen Win98), het speel allemaal wel ok, maar er zijn een paar dingen die minder relaxed zijn:

1] De messages linksbovenin komen vertraagd binnen (ik zeg "UB dood", na 2 sec zie ik het pas terug)
2] In de lijst met servers zit mijn laagste ping net onder de 100, voorheen (Win98)in de 40/50/60 range. Als ik ga spelen, of even een server in de lijst geselecteerd houd, dan wordt de ping wel lager...
3] Sommige keyboard aanslagen geven een 'beep' ipv dat ze werken (als in Win98), maar ik heb hier al een topic over dit euvel geopend.

Wat betreft die messages en de ping, lijkt het wel of Windows 2000 trager is mbt netwerkverkeer?

Any freaks who can help?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-10 05:05
Uhm, ligt denk ik dan ergens aan je instellingen en niet aan win2K zelf, aangezien ik met Win2K topperformance uit me internetverbinding haal.
Je kunt wel es proberen om de instellingen van je internetconnectie aan te passen o.i.d.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• r.e.n
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HAHA :o
Het blijkt hier te liggen aan de HUD-size instelling in UT zelf, deze stond minimaal, waardoor messages niet in 1x getoond konden worden... :o
Da's dus weer opgelost 8-)

Maar wat ik wel vaag blijf vinden is als ik de serverlijst ping, de pings hoger zijn dan in het spel zelf. Als ik op een server ga spelen die in de lijst op 200 gepingd is, haal ik in het spel zelf (als ik via F1 check) een ping van 60 bijv. Check ik via F6, is de ping wel 3x zo hoog, en fluctueerd meer, maar ik geloof dat dat zo hoort te zijn(?)

Keyboard probleem; anyone?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

De pings in de serverlijst worden met 32 bytes gedaan, op de server zelf speel je met 3500+ bytes wat automatisch inhoudt dat je een hogere ping hebt, de echte ping van en naar de server = f6 ping.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Fout.

F6 ping is JOUW ping naar de server + 1/tickrate, terwijl F1 de ping is van de SERVER naar JOU. Daarom is F6 ALTIJD hoger dan F1 ping.

Lees http://www.nub-clan.de/_.php3?url=netguide/show.php3 maar eens goed.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Nou moet die jongen ook nog gaan uitzoeken wat tickrate is......

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

www.clanvikings.org/tnse/utstuff.html dat is veel duidelijker....

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 18:00

Sponge

Serious Game Developer

F1 is volgens mij alleen maar het gemiddelde/percentiel waarde van de ping en \2 van F6... (dus NIET Round trip)

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Nee 41, lees dat artikel maar eens goed.
Pagina: 1