Toon posts:

bx 133 gaat telkens opnieuw hard disk zoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is er een manier om dit te omzeilen met de hand toe wijzen aan een ide channel ofzo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar gaat hij zoeken?
iets meer info graag.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 23:09 schreef Terw_Dan het volgende:
Waar gaat hij zoeken?
iets meer info graag.
Ik heb dit al eens gevraagd [topic=434112/1/25] maar er is niet gereageerd op die post, ik vraag me af of dat devices scannen zo hoort ? je zou denken dat je dat net als ide1 en ide2 manueel toe kan wijzen zo dat hij niet meer hoeft te zoeken :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 09 maart 2002 13:02 schreef loekos het volgende:
Hallo ik heb m'n hard disk maar eens aan de ide3 gehangen van m'n bx 133 in verband met het vrij maken van ide1 en ide2 (voor dvd en brander) het werkt lekker hoor, maar wat mij mateloos irriteert is dat er tijdens de opstart een high point menuutje verschijnt wat op zijn gemak eventjes naar devices gaat scannen en dit duurt laaaaaaaaaaaaaang :(

Is er geen manier om dit manueel toe te wijzen zo dat hij geen devices hoeft te scannen ???
Volgens mij is dat niet te veranderen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 01:07 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet te veranderen
Helaas ;(

Ieder geval bedankt :)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
schrale troost, maar ik heb zo'n zelfde vertraging door mijn onboard promise controller :(

Is ook niks aan te doen :'(

Verwijderd

Heel soms wil een BIOS update ook wel helpen...

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 03:30 schreef Karam het volgende:
Heel soms wil een BIOS update ook wel helpen...
Die zijn er al tijden niet meer geweest voor dit board en daar zitten de bios updates voor de HPT370 bij in. Helaas. Minder vaak booten ? >:)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:47
als je die controller in zn geheel niet gebruikt kun je gewoon het bootbios van de controller uit de bios halen en dan opnieuw flashen zonder bios. de controller zal nog wel gewoon te zien zijn in apparaatbeheer enz. maar hij is dan gewoon niet geinitialiseerd. werkt prima op mijn BP6jes.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 13:57 schreef P5ycho het volgende:
als je die controller in zn geheel niet gebruikt kun je gewoon het bootbios van de controller uit de bios halen en dan opnieuw flashen zonder bios. de controller zal nog wel gewoon te zien zijn in apparaatbeheer enz. maar hij is dan gewoon niet geinitialiseerd. werkt prima op mijn BP6jes.
Maar kan ik ide3 en ide4 wel gewoon gebruiken dan? ik zit niet zo te springen om dat ata 100 het, lijkt mij niet echt sneller dan een gewone ide aansluiting. en voor dat mooie dubbel dradige kabeltje met dat blauwe stekertje aan een kant hoef ik het ook al niet te doen.

dat ie iedere keer zolang doet over het steeds weer opnieuw zoeken van die devices :? dat is toch eigenlijk raar, je zou zeggen dat die nu zo zachtjes aan wel moet weten dat die op die manier aangesloten zit.
Pagina: 1