[CM] VGA-kabel speciale kabel nodig?? (impedantie)

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Ik ben met m'n router+server kastje bezig om de bekabeling een beetje aan te passen. Ik heb namelijk een MDF kast klaar en de mobo's komen 5cm van de buitenkant af te liggen, ik wil alle connectors naar buiten voeren (dus met female en male connectors, 1 aan het mobo en 1 aan de kast).

Voor de RS232 en de parallele-poort ga ik gewoon de getwiste aders van een STP kabel gebruiken, maar voor de VGA-uitgang weet ik niet precies wat voor en hoeveel aders ik in de kabel nodig heb...
Er moet ongeveer 5cm overbrugd worden, is het nodig dat ik speciale (15 aderige) VGA kabel bestel (ivm impedanties e.d) of kan ik gewoon die getwiste aders gebruiken... Indien dat laatste kan, hoeveel aders en welke pin-nummers moet ik dan aansluiten voor het (in kleur) beeld

Speed kills, but beauty lives forever...

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 23:03 schreef kimjansen het volgende:
Ik ben met m'n router+server kastje bezig om de bekabeling een beetje aan te passen. Ik heb namelijk een MDF kast klaar en de mobo's komen 5cm van de buitenkant af te liggen, ik wil alle connectors naar buiten voeren (dus met female en male connectors, 1 aan het mobo en 1 aan de kast).

Voor de RS232 en de parallele-poort ga ik gewoon de getwiste aders van een STP kabel gebruiken, maar voor de VGA-uitgang weet ik niet precies wat voor en hoeveel aders ik in de kabel nodig heb...
Er moet ongeveer 5cm overbrugd worden, is het nodig dat ik speciale (15 aderige) VGA kabel bestel (ivm impedanties e.d) of kan ik gewoon die getwiste aders gebruiken... Indien dat laatste kan, hoeveel aders en welke pin-nummers moet ik dan aansluiten voor het (in kleur) beeld
Er is toch wel 1 iemand die weet of een VGA-kabel een impedantie heeft??? Of niet :'(

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

qua impedantie is het denk ik geen probleem. keb hier thuis al 2 keer een eigen kabel gemaakt voor m'n tweede monitortje. En dat 'waren' 2 UTP kabels. Werkt goed.

je moet gewoon alle alles doorverbinden op het mobo, dus letterlijk gezegd verplaats de connector 5cm verderop dmv kleine snoertjes en dan moet je natuurlijk wel elk pootje met het orginele aansluitpunt op het mobo aansluiten. Dan zou het moeten werken denk ik.

Gewoon proberen. Je merkt het vanzelf!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 13:17 schreef Voodoo_man het volgende:
qua impedantie is het denk ik geen probleem. keb hier thuis al 2 keer een eigen kabel gemaakt voor m'n tweede monitortje. En dat 'waren' 2 UTP kabels. Werkt goed.

je moet gewoon alle alles doorverbinden op het mobo, dus letterlijk gezegd verplaats de connector 5cm verderop dmv kleine snoertjes en dan moet je natuurlijk wel elk pootje met het orginele aansluitpunt op het mobo aansluiten. Dan zou het moeten werken denk ik.

Gewoon proberen. Je merkt het vanzelf!
Dank u :) dat gaan we es ff proberen dan...

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Op zulke korte afstanden zal je niets merken. Ik heb destijds 2 pcs op 1 monitor gehad (de tussenliggende kabels waren 1.5M ) en dan ga je inderdaad wat verval zien (echo op je scherm)

maar met 5cm ? neuh moet goed gaan :Y)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.