Ik heb van een collega van mij een IBM Aptiva gekregen alleen is het punt dat ik er niet inkom omdat ie z'n paswoord is vergeten. 
Is er een manier om dit paswoord te omzeilen?
Oslik blyat! Oslik!
waar kom je niet in ??Op zaterdag 09 maart 2002 22:41 schreef -Glitch- het volgende:
Ik heb van een collega van mij een IBM Aptiva gekregen alleen is het punt dat ik [ber niet inkom[/b] omdat ie z'n paswoord is vergeten.
I got a problem-solver and its name is revolver
Moboboekje bij een IBMOp zaterdag 09 maart 2002 23:14 schreef Rolex het volgende:
er zit vast wel zo'n cmos jumpertje op... heb je ook een boekje erbij? dan weet je precies wat je waar moet verzetten om het te resetten.
Oslik blyat! Oslik!
.
En als dat niet lukt kan je even de batterij voor eventjes eruit halen, die is bijna op elk mobo. wel hetzelfde (teminste, hij ziet er hetzelfde uit) dus dat zal wel niet zo'n probleem zijn. Na dat gedaan te hebben zijn je BIOS instellingen weer gereset, waarschijnlijk wil je graag dingen als boot from CDrom aan hebben dus zou ik even nog na de reset je BIOS even doorlopen.Op zondag 10 maart 2002 00:10 schreef zAb het volgende:
Als je het type van de machine weet dan kan je op de ibm site meestal wel de maintenance manual in .pdf downloaden.
Verwijderd
Hallo zeg, Een IBM aptiva is geen rare computer ofzo gewoon een pC. En na het logo van IBM dan gaat ie booten dus het ligt op de schijf. Gewoon bootdisk erin en FORMAT C: en dan gewoon opnieuw installeren. (dit weet ik omdat ik zelf ook zon computer heb gehadOp maandag 11 maart 2002 09:50 schreef -Glitch- het volgende:
Ik heb de batterij eruit gehaald en na een tijdje er weer in gezet. Het heeft alleen niets geholpen.
Het paswoord verschijnt direct nadat je het logo van IBM hebt gehad. Dus net na de 3 piepjes. Ik heb nooit met een IBM Aptiva gewerkt dus mij zegt het me ook niet of het het BIOS paswoord is of van het OS. Maar dat zal iemand hier vast wel weten.
Het model type moet ik nog even achteraan.