Powerled doet raar

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik kijk naar mijn kast en ik zie dat mijn powerled heel vaag brand en af en toe een beetje knippert (feller). Hij heeft het wel eens vaker gedaan, maar hij heeft het al een tijd goed gedaan, maar nu deed hij weer raar. -edit- en nu weer goed.
Het kan aan het moederbord liggen (brak aan het worden), of aan de voeding (niet sterk genoeg).
Er zijn twee manieren om de led aan te sluiten: gewoon op de connector voor de powerled, en een voor de turboled, die volgens de handleiding ook goed is.
Ik heb het nog niet geprobeerd te veranderen, omdat de kabels achter de computer moeilijk los te halen zijn, en nog lastiger te bevestigen, misschien dat het iets anders is.
specs: moederbord: Jetway BX2000, cpu: Intel PIII850E, 448MB geheugen, Asus V6800, Maxtor 6L040J2 40GB 7200rpm 2MB, SB128, 10/100Mbit netwerk.
-edit-
het is een gewoon groen 3mm ledje wat er standaard in de kast zat.
-edit2-
230 Watt voeding, merk Target

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik geloof dat je wel een paar honderd ledjes aan je voeding kan hangen, die dingen gebruiken echt bijna niets.
Dus het zal iig niet je voeding zijn.
ik zou alleen even kijken of het met een ander ledje opgelost is.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik weet wel dat er meer ledjes aan de voeding kunnen hangen dan ik hier in huis heb, maar ik bedoel dat als er een ander apparaat te veel stroom trekt dat de spanning te ver inzakt. (de cpu gaat werken)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 09 maart 2002 23:04 schreef Resistor het volgende:
Ik weet wel dat er meer ledjes aan de voeding kunnen hangen dan ik hier in huis heb, maar ik bedoel dat als er een ander apparaat te veel stroom trekt dat de spanning te ver inzakt. (de cpu gaat werken)
Lijkt me niet hoor. En als 1 ledje teveel zou zijn, dan zou ik je voeding maar eens nakijken.

• Tobbe
  • Laatst online: 21-03 17:04

Tobbe

Niet alleen broodjes smerend.

Op zaterdag 09 maart 2002 23:04 schreef Resistor het volgende:
Als je voeding de spanning laat droppen, heb je een mega-probleem, want dan gaat de rest van je hardware kapot, maar dat had je inmiddels alllang al moeten ontdekken door weigerende onderelen. Het Ledje is dan wel het laatste wat opvalt...

Ik denk dat de bedrading naar dat Ledje niet goed is, de soldeer-kontakten rot zijn, of de metalen omhulsel in het stekkertje op het moederbord niet goed klemt om het metalen pennetje. Oplossing: bedrading nalopen of vervangen.

Glimlach! Je bent op internet!