Strepen over beeldscherm, na een tijd verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31770

Topicstarter
Beste tweakers,
sinds een week of wat krijg ik in het begin rare strepen over mijn beeldscherm. Zodra ik in Win XP kom, zijn deze strepen duidelijk te zien (vooral op mijn blauwe achtergrond). Na een tijdje verdwijnen ze echter langzaam weer, zeg 10 minuten.

De strepen zijn horizontaal, en niet overal. Zeg iets van 10-20 strepen over het gehele beeldscherm. De strepen zijn ong 1 cm hoog, en lopen van links helemaal naar rechts. Ze bestaan uit allemaal kleine |||||||||||||||||
De '|' lijkt net een motion-blur. Ik bedoel, als ik mijn muis verticaal beweeg, volgt aan de rechterkant een 'streep' (dus opgebouwd uit |||||| die lichter zijn dan de oorspronkelijke kleur).

Als videokaart heb ik een Leadtek geforce 2 pro, 64 mb. En als monitor een LG studioworks 775N.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je monitor eenmaal warm is en je reboot (na een uurtje aanstaan ofzo), is het probleem er dan ook?

Nee => Hardwarematig monitor opwarm probleen, niets aan te doen.

Ja => Softwareprobleem. Probeer eens andere drivers voor je videokaart/monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mmm. Moet het dan aan mijn monitor liggen, kan eht niet bijvoorbeeld aan de garfische kaart liggen?

Btw, hoe lang zit er garantie op een monitor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33807

ik denk dat het aan je monitor ligt, als het aan je drivers of videokaart zou liggen zou je de strepen constant zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33807

Op zondag 10 maart 2002 00:05 schreef boffers het volgende:
Mmm. Moet het dan aan mijn monitor liggen, kan eht niet bijvoorbeeld aan de garfische kaart liggen?

Btw, hoe lang zit er garantie op een monitor :?
probeer anders ff een andere monitor dan weet je het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Op zondag 10 maart 2002 00:11 schreef LuPax het volgende:
ik denk dat het aan je monitor ligt, als het aan je drivers of videokaart zou liggen zou je de strepen constant zien
Hoeft niet Perse, videokaart kan door een teveel aan spanning of tijdelijk extern effect kuren vertonen.
Maar ik geef de monitor meer kans (al ben ik geen fan van Leadtek). Monitor heeft trouwens over het algemeen 3 jaar garantie, maar dat verschilt heel erg per verkoper of fabrikant hoe dat geregeld is. Ik zou aanraden even naar je verkoper te gaan.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
10 dagen later...
Ik ben er inmiddels achteraan gegaan, en heb idd 3 jaar onsite garantie. Dat betekend, dat als ik het probleem niet via de technische dienst zelf kan oplossen, ik mijn monitor kan laten repareren. Dan is die dus een tijdje weg (ze komen m wel ophalen)...

Een andere optie is dat ik een nieuwe monitor krijg, van hetzelfde type of beter. Maar, is dat dan echt een nieuwe monitor :? Waarom zou iemand hem dan laten repareren, als je een hele nieuwe kan krijgen? Of krijg je een eerdere gerepareerde ofzo :?

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50922

Alleen met iiyama en die onsite garantie is perfect,
ze komen hem halen en laten een vervanger achter zodat je wel door ken werken. Komen hem ook weer netjes terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, maar iemand ervaring met de 'verplaatsing' van een LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
niemand? :'(
Pagina: 1