Windows 2000 pro connecten naar win ME

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25
Hallo.

Ik heb een probleem.
Ik heb hier een klein netwerk aangelegd.

PC 1 .

AMD duron 850 mhz
256 mb ram
Win 2000 pro

pc 2

Pentium 233 mhz
160 mb ram
Win ME

Ik heb ze verbonden via een UTP gekruisde kabel zonder hub of switch er tussen.PC 1 beschikt over 2 netwerk kaarten.
1 : Intel >> @home internet
2: Safeway >> conectie naar andere pc

PC 2 heb ook een safeway newerk kaart.

Ik krijg het niet voor elkaar om deze 2 pc s met elkaar te laten connceten :( .

Hoe los ik dit op ?

Verwijderd

beetje meer info....
ip's, etc...
edit: wat je dus tot nu toe al hebt..

• Galaxis
ok.

kom tie

IP van de Intel netwerk kaart dus de kaart die voor i-net zorgt staat op automatisch net als de DNS servers.

[ kweenie waar ik mijn ip kan zien in win 2000 ] .
Ik ben namelijk een n00b op netwerk.

Bij de 2e pc staat er bij IP 169.bla bla bla of kortom een windows IP .

Wat wel raar is :
Als ik mijn pc opnieuw opstart [ pc 1 ] dan krijgt pc 2 een melding en vraagt ie om een wachtwoord :? wat niet ingesteld staat . Dus ze connecten wel met elkaar denk ik .

• Galaxis
W00T

LoL

Pc 2 heb nu wel internet maar we kunnen elkaar bij NETWERK omgeving nergens zien . IK heb wel mijn poorten 1000-9999 geshared gezet. Toen had pc 2 internet. Maar ik kan hem nergens vinden en hij mij ook niet. :? Dit is wazig.
Hoe kunnen deze 2 pc s nu zo werken dat we elkaar hardeschijven kunnen zien :? internet doet ie weer ! :)

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
voor info over je ip-adres onder win2k start>run>ipconfig /all

zet op beide pc's netbeui eens aan.

(en vergeet niet "file and print sharing" bij beide te installeeren in netwerkomgeving

• Galaxis
Op zaterdag 09 maart 2002 23:28 schreef kwtemp het volgende:
voor info over je ip-adres onder win2k start>run>ipconfig /all

zet op beide pc's netbeui eens aan.

(en vergeet niet "file and print sharing" bij beide te installeeren in netwerkomgeving
dat ipconfig doet ie niet :? wazig

• Galaxis
ik heb netbuei er op staan . maar daar word ik ook niet veel wijzer van .
We kunnen elkaars schijven niet zien .

• kwtemp874
en de schijven zijn wel gedeeld?

• Galaxis
ja, de schijven zijn gedeeld .

• kwtemp874
klinkt misschien stom maar log op beide bakken eens een keer opnieuw aan. Vroeger hadden we met doom-party's hetzelfde.

Verwijderd

Je moet ff via run>cmd
en dan in de shell ipconfig /all
dat gaat wel werken. En je zou ze ook nog allebei ff in dezelfde werkgroep kennen zetten

• kwtemp874
ok, even overnieuw.

Je internet werkt dus, maar in netwerkomgeving kan je elkaar niet zien.

Om de schijf in 2000 te benaderen moet je wel een user met rechten op de share aanmaken, maar je moet elkaars pc volgens mij wel moeten zien.

Als je "start" "run" mmc intikt en dan "add\remove snap-in " aanklikt, en dan "security and ..." aanmaakt en daarna compat ws importeerd kan dat misschien helpen. (kan ook zijn dat het alleen voor tcp\ip gemaakt is, heb het ooit eens moeten leren maar ben het vergeten & te lui om het boek te pakken)

• Galaxis
Op zaterdag 09 maart 2002 23:48 schreef Quattroman het volgende:
Je moet ff via run>cmd
en dan in de shell ipconfig /all
dat gaat wel werken. En je zou ze ook nog allebei ff in dezelfde werkgroep kennen zetten
Werkgroep :

Omdat pc 1 werkgroep @home is omdat die verbinding maakt met i-net heb ik bij de 2e pc bij werk groep ook @home staan .

Weer iets ontdekt :

Zodra ik pc 2 opnieuw opstart dan staat er verbinding verbroken met LAN2 en zodra pc 2 dan weer opgestart is staat er ; verbinding met LAN 2 100 mb/s , op pc 2 heb ik dan wel internet meer we kunnen elkaar verder niet benaderen :(

• kwtemp874
dat het lan verbroken is is wel logisch. Als er 1 pc uitvalt is de verbinding weg.

Beide kaarten op dezelfde instelling staan ? (full-duplex 100 Mb)

• Galaxis
full duplex mode = enabled
port speed = 100 mb/s

Als ik bij naar Volledig netwerk gaat [ pc 1 ] dan staat er alleen maar microsoft netwerk en a;ls je daar op klikt loopt je pc vast. verder staat er nog COMPUTERS VLAKBIJ als je daar op klikt loopt ie ook vast.
Bij pc 2 : Volledig netwerk of foutmelding kan niet bereiken of als je er in komt staat er helemaal NIKS :( OF dan staat er @home [ dus hij vind netwerk ] dan klik je daarop dan staat alleen de computernaam van pc 2 er. PC is nergens te bekennen . En van pc 1 [ win 2000 ] heb ik helemaal niks gezien wat op een andere pc lijkt in netwerk locaties en al die zooi . :(

edit >>>> Pc 2 >>> volledig netwerk>> @home stond pc 1 ineens bij ikke klikken vraagt ie om wachtwoord voor : \\cp42881-A\IPC$ :? die cp42881-a is mijn pc naam om aan te melden bij @home.
Nu snap ik het niet meer hoor .

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

je moet de guest account op je win2k computer aanzetten.
of: je maakt een replica van je winME account aan op je win2k pc.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Op zondag 10 maart 2002 00:07 schreef Galaxis het volgende:

edit >>>> Pc 2 >>> volledig netwerk>> @home stond pc 1 ineens bij ikke klikken vraagt ie om wachtwoord voor : \\cp42881-A\IPC$ :? die cp42881-a is mijn pc naam om aan te melden bij @home.
Nu snap ik het niet meer hoor .
Je moet ff opletten dat je niet File en Printer Sharing aan hebt staan over je internet verbinding.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Galaxis
Met dat wachtwoord :
Wat ik ook invoer : u heeft geen geldigheid tot deze share :?

Verwijderd

Verkeerde username waarschijnlijk
Pagina: 1