Video out naar tv?

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Kan ik met zoiets divx kijken op een ouwe tv met maar 1 aansluiting?:
Afbeeldingslocatie: http://www.udcelect.com/212_Modulator/212_1.jpg
Deze liggen namelijk in de aanbieding bij de electronicaboer.
M'n videokaart is een gf2ti met dus alleen video-out en m'n tv'tje heeft alleen zo'n grote ronde aansluiting.. (composiet ofzo?)

Verwijderd

Met alleen een kabel/antenne-aansluiting op je tv kom je er niet, je hebt een composiet of scart aansuiting nodig.

• RedruM
Maareh.. die linker aansluiting in 't linkse plaatje is toch composiet? En de rechter diegene waar m'n tv kabel in kan?

Ff quote van site die ik met google vond:
"RF Modulator converts a composite video
signal to an RF signal"

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
Um je zult hier een TV-modulater voor moeten hebben,
je kan bijvoorbeeld een oude videorecorder gebruiken,
of hem lost bestellen ( atr.nr. 116530 bij de conrad €24,- )

Succes

• RedruM
Ok.. dan heb ik dus ALLEEN die TV-modulator nodig.. of ook een video?
Ennehm.. loopt er dan ook een kabeltje van m'n geluidskaart naar de modulator?

• Horus
Alleen die modulator, maar vaak kun je een defecte videorecorder voor nog minder krijgen. Dus als je de ruimte ervoor hebt misschien een oplossing voor je.

ik heb zelf die conrad modulator, en werkt ok (let wel op dat ie mono is, dus als je ook het geluid via de coax wilt laten lopen heb je geen stereo, maar ik heb zelf het geluid direct van me PC naar me stereo lopen.

• RedruM
Op zaterdag 09 maart 2002 22:16 schreef Horus het volgende:
Alleen die modulator, maar vaak kun je een defecte videorecorder voor nog minder krijgen. Dus als je de ruimte ervoor hebt misschien een oplossing voor je.

ik heb zelf die conrad modulator, en werkt ok (let wel op dat ie mono is, dus als je ook het geluid via de coax wilt laten lopen heb je geen stereo, maar ik heb zelf het geluid direct van me PC naar me stereo lopen.
Ow.. np.. ouwe teveetje kan volgens mij alleen mono dus.. :)
Ennem.. die modulator hang je letterlijk AAN de tv?

• Horus
Ennem.. die modulator hang je letterlijk AAN de tv?
Jep, je composite TV-out gaat erin en je antenne gaat erin en er gaat een coax naar je TV, en dan heb je op het video kanaal ( of een andere kun je instellen ) je TV-OUT:

check:

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/116/GX/116530G4.JPG

Met je PC dan als 'camera' :)

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/116/MX/116530M2.JPG

• RedruM
Enneh.. als ik weer gewoon kabel tv wil, moet ik dus wel die modulator er eerst weer uithalen?

• Horus
Nee, je tvout wordt gewoon eeh zender op je TV, dus bv zender '0', en als je dan weer '1' kiest krijg je gewoon ned1

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 09 maart 2002 22:32 schreef RedruM het volgende:
Enneh.. als ik weer gewoon kabel tv wil, moet ik dus wel die modulator er eerst weer uithalen?
Je kunt het beste een splitter gebruiken zodat je twee apparaten op de TV kunt aansluiten en niet iedere keer de stekkers hoeft om te pluggen. En die dingen op de bovenste foto zijn inderdaad de HF modulators die je nodig hebt. Als je die goedkoop kunt krijgen is dat de beste oplossing.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb:
-scartblok
-3 meter Super VHS kabel

dan de ene kant in je videokaart, en de andere kant van de kabel in het scartblok, je zet het scartblok op 'output' doet de kabel (tv-kabel) in je tv, en stelt de juiste software in
:)
suc6

veel plezier met kijken

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 10 maart 2002 09:58 schreef AMD_er het volgende:
Ik heb:
-scartblok
-3 meter Super VHS kabel

dan de ene kant in je videokaart, en de andere kant van de kabel in het scartblok, je zet het scartblok op 'output' doet de kabel (tv-kabel) in je tv, en stelt de juiste software in
:)
suc6

veel plezier met kijken
Je leest niet goed. Hij heeft geen SCART ingang op zijn TV, dat is nou net het probleem.
Pagina: 1