[dhtml] nieuwe layer aanmaken in ander frame

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
ik heb een page met frames, nu moet ik in een bepaald frame(het hoofframe) vanuit een ander frame een nieuwe layer aanmaken en eventueel veranderen, ik kan dit gewoon nergens vinden. ik zat te denken aan een functie in het hoofdframe die dan in dat frame een layer maakt maar hoe doe ik dat dan precies, die functie aanspreken met de juiste waardes uit de 2e frame is nog niet zo'n probleem.

ik wil dus gewoon een echt compleet nieuw frame kunnen aanmaken/deleten/aanpassen

weet iemand hoe ik dit doe?

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Je zou met innerHTML een complete div erbij kunnen schrijven, dan krijg je iets als:
code:
1
parent.frames['framenaam'].document.body.innerHTML += '<div id="bla">bla</div>';

Misschien kun je trouwens beter die div al in dat frame zetten, maar dan hidden.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
het probleem is dat ik van te voren niet weet hoe de layers moeten gaan heten of hoeveel het er zullen zijn.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Hier was ik ook een tijdje naar op zoek. Ik heb helaas ook nog niets gevonden. :'(

ik hoop dat iemand hier het weet.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Oeps, fout gelezen

Verwijderd

Ik heb zojuist getest wat ik eerder al geroepen heb, en dat werkt gewoon, dus ik zie het probleem niet?

Verwijderd

klopt cheatah mar hij wil ze eigenlijk ook weer verweideren

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 20:36 schreef Scratch het volgende:
mar hij wil ze eigenlijk ook weer verweideren
Wat wil hij 'verweideren' ?!

Verwijderd

grr, die layers wil hij graag verweideren, en hij weet niet hoe verweideren moet, mischien hadden we hem idd kunnen uitleggen dat hij ze moet verijderen :P

Verwijderd

Tjeez use your brain people.. lijkt wel de kleuterklas zo. Wat geef je mee als je de nieuwe layer aanmaakt... tadaaaa .. eeeenn ID.

Wat kun je dus bijhouden ...deeeeee ID.

Waarmee kun je dus layers aanroepen... deeeee ID.

Konden jullie nou echt niet zelf op dit ID... idee komen. :?
Pagina: 1