Ik ben een beetje nieuw hier, ben al een tijdje alles hier aan het volgen, maar heb nu nu pas geregistreerd. Ik ben de pa van R4C00N_SL4Y3R, en als ik een vraag had, vroeg ik ze aan hem en dan zette hij ze hier. Hij is spijtig genoeg een beetje stout geweest en heeft een OW opgelopen plus een temp. ban. Nu kon ik de vragen die hij niet wist niet meer hier vragen, dus heb ik even mezelf geregistreerd. Gelieve me ineens te laten weten of ik zoals ik nu post een beetje deftig post in vergelijking met andere nieuwelingen hier.
Ik had dus een vraag over user input. Ik ben namelijk een klein spelletje aan het maken om de tijd te verdrijven, a la risk. Ik moet dus weten wat iemand wil aanvallen en ook bijv hoeveel nieuwe troepen hij wil ergens zetten. Ik weet niet erg veel van shell scripting en heb wel een paar guides gelezen, maar heb nergens gevonden hoe ik gewoon een user input kan krijgen. Waarschijnlijk is dit heel simpel en kunnen jullie dit direct beantwoorden; tenminste, dat hoop ik toch.
Ik had dus een vraag over user input. Ik ben namelijk een klein spelletje aan het maken om de tijd te verdrijven, a la risk. Ik moet dus weten wat iemand wil aanvallen en ook bijv hoeveel nieuwe troepen hij wil ergens zetten. Ik weet niet erg veel van shell scripting en heb wel een paar guides gelezen, maar heb nergens gevonden hoe ik gewoon een user input kan krijgen. Waarschijnlijk is dit heel simpel en kunnen jullie dit direct beantwoorden; tenminste, dat hoop ik toch.