ECS K7ASA doet niets....

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
Ik probeer zojuist een nieuw ECS K7ASA moederbord met een Athlon 600 Mhz op te starten. De monitor blijft zwart en blijft in standby mode, de processorfan draait zonder de powerswitch ingedrukt te hebben. Ik hoor ook de harde schijf draaien.
Wat kan er aan de hand zijn?

• Rocketman
Heeft echt niemand een suggestie?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
cpu fan draait al?
lijkt me dat of video brak
of voeding

Tweakers Discord

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Je cpu-fan draait en er is disk activiteit zónder dat je de powerswitch in hebt gedrukt :? Maar wat heb je zelf allemaal geprobeerd? En wat gebeurd er precies als je de powerswitch wél indrukt?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Rocketman
Als ik op de powerknop druk gebeurt er niets, de voeding moet oke zijn, want die heeft gedraaid met een ander moederbord.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Kan zijn dat in de bios de optie STATE POWER AFTER POWER FAILURE (oid :P ) op ON staat, dan gaatie aan na stroomuitval, af als je de stekker er weer in doet.

Leuk voor servers, maar soms sta je idd heel raar te kijken

• Rocketman
Op zaterdag 09 maart 2002 21:56 schreef Dreamstar het volgende:
Kan zijn dat in de bios de optie STATE POWER AFTER POWER FAILURE (oid :P ) op ON staat, dan gaatie aan na stroomuitval, af als je de stekker er weer in doet.

Leuk voor servers, maar soms sta je idd heel raar te kijken
Maar hoe kom ik dan in de bios?

Verwijderd

check ff of je videokaart er wel goed in zit...die wil er wel eens "vanachteren" uitgaan als je 'm vast draait...

Verwijderd

Met een ander ECS bordje soortgelijks gehad, draait alleen met ram modules met aan 1 kant chips (weet de naam ff niet) reepjes met aan twee kanten chips leveren wel een draaiende fan op maar geen beeld.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:06

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Had er drie die zo deden .. nu al een tijdje iets anders..

Succes :'(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

druk je videokaart eens GOED aan, en dan kijken bij het vastschroeven of hij nergens uit het slot komt.

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Waarschijnlijk is of je moederbord dead of je videokaart.

Je kan het volgende doen om dit uit te vissen:

pak een andere pc, en zet daar de videokaart in.
doet hij nog steeds niets is de videokaart dead.
zo niet is het ecs mobo dead, maar voor je dit gaat doen moet je ff de cmos gaan resetten.

op een moederbord zit 2 jaar garantie op hou dit ff in de gaten.

8-)

workstation server laptop

Verwijderd

loop gewoon alles even na, alles ff stevig aandrukken.en anders begin dan gewoon met de primaire onderdelen.

suc6

• Rocketman
Ik ga al deze tips ens goed doornemen,

Bedankt allemaal.

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 23:11 schreef eddysmits het volgende:
op een moederbord zit 2 jaar garantie op hou dit ff in de gaten.
Volgens mij is dit niet zo.

Volgens mij he, kan dat mobo helemaal geen procs aan van 600 MHz. Grote kans dat dat em is. Probeer er es een 1000 MHz in (als je ie ergens kan lenen/whatever). Ik zal ff de site checken zo...

Edit: Hij staat er niet bij, er bestaat geen K7ASA... Is het geen K7S5A of een K7S6A??? De meeste moderne mobo's kunnen geen oude proc's aan. Mijn MSI K7T Turbo slikt ook pas vanaf 800 MHz :)

• Rocketman
Op zaterdag 09 maart 2002 23:23 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Volgens mij is dit niet zo.

Volgens mij he, kan dat mobo helemaal geen procs aan van 600 MHz. Grote kans dat dat em is. Probeer er es een 1000 MHz in (als je ie ergens kan lenen/whatever). Ik zal ff de site checken zo...

Edit: Hij staat er niet bij, er bestaat geen K7ASA... Is het geen K7S5A of een K7S6A??? De meeste moderne mobo's kunnen geen oude proc's aan. Mijn MSI K7T Turbo slikt ook pas vanaf 800 MHz :)
Ik hoop dat je ongelijk hebt, ik ga gelijk checken.

• Rocketman
Op zaterdag 09 maart 2002 23:43 schreef Rocketman het volgende:

[..]

Ik hoop dat je ongelijk hebt, ik ga gelijk checken.
In de manual wordt gesproken over Slot A van 500 tot 850 mhz dus daar ligt het niet aan.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bord zal wel naar de klote wezen -> ik had er van de week ook zo'n 1 :(

Ik heb er 3 ingebouwd deze week (bij vrienden e.d) en daarvan sneuvelde er meteen al 1 bij het opstarten. De andere bordjes lopen perfect stabiel en hebben geen probs.

Terug brengen en omruilen voor een nieuw bord zou ik zeggen :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Palomar
  • Niet online
ik had hetzelfde met een k7s5a.. ik had de agp kaart niet goed aangedrukt (beginnersfout |:( ) kan natuurlijk met elk mobo voorkomen maar het was bij mij toevallig ook een k7s5a.. misschien dat k7s5a net iets zwaarder gaat ofzo dan andere mobo's..

maar ik neem aan dat je dit al gecheckt hebt..?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 10 maart 2002 11:24 schreef rick_h het volgende:
ik had hetzelfde met een k7s5a.. ik had de agp kaart niet goed aangedrukt (beginnersfout |:( ) kan natuurlijk met elk mobo voorkomen maar het was bij mij toevallig ook een k7s5a.. misschien dat k7s5a net iets zwaarder gaat ofzo dan andere mobo's..

maar ik neem aan dat je dit al gecheckt hebt..?
Hij heeft alleen geen ECS K7S5A :z

iStockphoto

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 12:04 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Hij heeft alleen geen ECS K7S5A :z
ow naja niet goed gelezen :P Maar of het nou een k7s5a of een K7-GTI is ;) dat maakt in principe niks uit voor mijn reply :)

Verwijderd

dit had ik dus ook, het was opgelost door ff de videokaart er opnieuw in te doen en goed an te drukken....

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 10 maart 2002 12:20 schreef rick_h het volgende:

[..]

ow naja niet goed gelezen :P Maar of het nou een k7s5a of een K7-GTI is ;) dat maakt in principe niks uit voor mijn reply :)
Da's waar ja :) FF videokaart stevig aan drukken en anders is je mobo kapot (maar ik denk dat je videokaart niet goed erin zit of kapot is)

iStockphoto

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op zaterdag 09 maart 2002 22:44 schreef Brutus het volgende:
Met een ander ECS bordje soortgelijks gehad, draait alleen met ram modules met aan 1 kant chips (weet de naam ff niet) reepjes met aan twee kanten chips leveren wel een draaiende fan op maar geen beeld.
Toch heeft mijn Kingston ram echt aan 2 zijden chippies hoor... En dat werkt dus wel op m'n k7s5a :o

Verwijderd

Single sided DIMM's ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:15
Dat had ik met goedkope DIMMs in een ECS K7S5A. Mtek DIMMs erin en gaan met die banaan!
Voor mij geen goedkope shit meer, alleen Infineon en Mtek!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 12:28 schreef kutkip het volgende:

[..]

Toch heeft mijn Kingston ram echt aan 2 zijden chippies hoor... En dat werkt dus wel op m'n k7s5a :o
Hier werkt hetn ook perfect hoor -> zelfs 2 banken vol met ieders 512 MB.

Oftewel het kan wel en levert geen probs op -> bespaar gewoon niet op geheugen en koop een A- Merk :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:32
check ook je jumpers even,die willen vanaf fabriek wel eens fout staan

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Pagina: 1