Ethernetkaart specs in dos opzoeken

Pagina: 1
Acties:

• Freezer|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb dus een ethernetkaartje van iemand gekregen en die in mn oude 486tje gedrukt. tis dus een isa-dingetje. Maar nou wil ik graag weten wat voor eentje het is, is daar misschien een proggie voor? Ik heb dus alleen dos 6.22

Verwijderd

nou je kijkt op de netwerk kaart watvoor eentje het is.
staat er geen type/merk op zoek dan het FCC id en type dat in bij http://www.windrivers.com

Verwijderd

Als het een 3Com is iig wel.

Maar geef eens het merk / typenummer, fabrikanten willen nog wel eens zo'n tooltje meeleveren.

Kijk ook eens op de kaart zelf, misschien kun je de geheugenadressen en IRQ's wel instellen met jumpers.

• Freezer|IA
zal ff kijken

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Men neme een bootable DOS-diskette.
Daarop plaatse men de Novell Netware ODI-stack, met alle ODI-drivers voor kaarten die je kunt vinden.
In de AUTOEXEC.BAT startte men :
LSL
IPXODI
en opeenvolgend alle drivers, totdat eentje daadwerkelijk wil laden omdat-ie de kaart herkent.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 09 maart 2002 22:32 schreef mvdejong het volgende:
Men neme een bootable DOS-diskette.
Daarop plaatse men de Novell Netware ODI-stack, met alle ODI-drivers voor kaarten die je kunt vinden.
In de AUTOEXEC.BAT startte men :
LSL
IPXODI
en opeenvolgend alle drivers, totdat eentje daadwerkelijk wil laden omdat-ie de kaart herkent.
er zijn duizenden soorten netwerkaarten, de methode die jij voorschrijft is echt totaal inefficient!!

(en je hebt dan ook 500+ aan floppy's nodig om alle drivers op te zetten)

A wise man's life is based around fuck you

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Probber het programmaatje 3link-ID eens, herkent alle 3com kaarten! En is bootable! Floppy erin, booten.....kaartinfo!!
Te vinden op 3com homepage

Bart Banaan

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 20:33 schreef Freezer het volgende:
zal ff kijken
Weet je al wat voor merk het is?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op zondag 10 maart 2002 10:37 schreef zwelgje het volgende:

[..]

er zijn duizenden soorten netwerkaarten, de methode die jij voorschrijft is echt totaal inefficient!!

(en je hebt dan ook 500+ aan floppy's nodig om alle drivers op te zetten)
Duizenden soorten netwerk-kaarten ? Ja.
Duizenden soorten Ethernet-kaarten ? Nee, meer honderden.
Duizenden soorten Ethernet-chipsets ? Enkele tien-tallen.
Als je dan nog gaat splisten naar bus-type (ISA, PCI, enz.), dan blijft er erg weinig over.

Veel drivers ondersteunen een hele reeks van chipsets van dezelfde leverancier (de hele Ethernet-range van SMC heb je met iets van 4-5 drivers afgedekt).

Er is dus niets inefficient aan : booten van floppy, AUTOEXEC.BAT laadt Novell-stack en probeert opeenvolgende drivers uit, stopt als goede driver is gevonden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 10 maart 2002 22:28 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Duizenden soorten netwerk-kaarten ? Ja.
Duizenden soorten Ethernet-kaarten ? Nee, meer honderden.
Duizenden soorten Ethernet-chipsets ? Enkele tien-tallen.
Als je dan nog gaat splisten naar bus-type (ISA, PCI, enz.), dan blijft er erg weinig over.

Veel drivers ondersteunen een hele reeks van chipsets van dezelfde leverancier (de hele Ethernet-range van SMC heb je met iets van 4-5 drivers afgedekt).

Er is dus niets inefficient aan : booten van floppy, AUTOEXEC.BAT laadt Novell-stack en probeert opeenvolgende drivers uit, stopt als goede driver is gevonden.
of je irq staan niet goed van die nic, en dan vind je novell-stack ook geen kaart...

leuk geprobeerd, maar het gaat toch niet werken (kans is erug klein), je moet dan in je net.cfg ook nog een aantal parameters meegeven (PER NIC!)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 20:29 schreef Freezer het volgende:
Ik heb dus een ethernetkaartje van iemand gekregen en die in mn oude 486tje gedrukt. tis dus een isa-dingetje. Maar nou wil ik graag weten wat voor eentje het is, is daar misschien een proggie voor? Ik heb dus alleen dos 6.22
ik weet niet of je het probleem al hebt opgelost maar schuif de kaart eens in een windows pc. wie weet heb je mazzel en herkent 'ie hem, weet je het ook...

• Freezer|IA
ik had gezocht op netwerkkaart, en toen stonden de meeste in de ha, dus ik d8 laat ik daar ook maar posten

voor de rest ben ik er al uit
Pagina: 1