[Modelbouw] MC 3010 op pc-gamepoort aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om deze modelbouw zender op de gamepoort van de computer aan te sluiten waardoor het mogelijk wordt om Flight Simulator 2002 via de zender te spelen?

Ik heb al eerder een kabeltje gemaakt waarmee je hem op de parallele poort van de pc kon aansluiten en hiermee een zeer simpele flight simulator kon aansturen. Dit werkt echter niet met FS 2002.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22
schrijf je dan zelf een proggie

dot.blaat

• Luit
  • Niet online
Zelf een programma/driver schrijven voor de aansturing ligt niet binnen mijn mogelijkheden.

Het gaat mij er in de eerste plaats om dat windows de zender kan "zien" en daarvoor heb ik een kabeltje nodig die de uitgang van de zender verbindt met de game-port van de pc.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22
in principe moet dat lukken, werkt wel anders dan een com poort, bij een gameport komt 5 volt uit een pinnetje die wordt door bv. een joystik dmv een weerstand weer terug geleid door die spannings verschillen weet ie wat hij moet bewegen, x,y (Z)=gas
hopelijk wist je dit niet al

dot.blaat

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:35
elektuur heeft hier zo'n 2 jaar geleden een artikel aan gewijd, zoek dat eens op zou ik zeggen

• Luit
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 21:52 schreef arjandijk het volgende:
elektuur heeft hier zo'n 2 jaar geleden een artikel aan gewijd, zoek dat eens op zou ik zeggen
Weet je misschien in welk nummer het stond, ik heb namelijk geen abonnement. Ik heb al even zitten zoeken in deze lijst, http://www.vego.nl/16/03/16_03.htm maar ik kan het artikel er niet tussen vinden.

Verwijderd

Misschien een beetje late reply :+ , maar aangezien je nog actief bent op dit forum én ik de oplossing heb plaats ik het toch maar even ;)

via je MPX 30x0 zender een 'virtuele' joystick aansturen, wordt herkend door windows en komt in je 'spelbesturingen' lijst te staan.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7151

have fun 8)
Pagina: 1