Toon posts:

Compaq in gewone kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
compaq werkt ALTIJD met desktop-at(x)-kasten...
Ik ben dus behoorlijk aan het kloten geweest met zo'n kast, en vind hem echt superonhandig werken, ik heb geen ruimte om bijv. een cd-brander erbij te hangen, en een harddisc erbij/eruit valt ook niet mee....

Nu ben ik dus van plan om een normale kast te kopen (liefst geen desktop, maargoed) en nu is dus mijn vraag;
Kan ik ALLES (mobo/kaartjes/cd-roms etc.) gewoon overplaatsen in een andere (staande) ATX kast, of MOET het PERSÉ in een COMPAQ-desktop kast?

Als het in een andere desktop kast moet, ook goed, als het maar uit deze zeer onhandige compaq-kast verdwenen is....

Verwijderd

Waarom zou het niet gaan?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het zou opzich wel kunnen maar houd wel rekening mee dat je wel extra IDE kabels e.d. moet kopen, misschien zelfs een andere voeding. Meestal zijn al die kabels die in een Desktop kast zitten erg kort dus zouden ze te kort zijn voor een normale ATX case.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Omdat Compaq een eigen layout hanteert voor je aansluitingen achter op je mainboard.

Ik zou dus eerst eens goed kijken of die aansluitingen volgens de ATX standard zitten, zo ja, dan kan het (waarschijnlijk) wel

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Denk niet dat het je gaat lukken. Compaq doet overal altijd enorm moeilijk mee. Ze maken de meeste dingen op zo'n wijze dat alleen zij de extra onderdelen kunnen leveren. Het zal me dus niets verbazen dat je mobo net ff niet wil passen in een andere kast.

Laat ons iig ff weten of het je is gelukt of niet naderhand

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 22:46 schreef Rolex het volgende:
Denk niet dat het je gaat lukken. Compaq doet overal altijd enorm moeilijk mee. Ze maken de meeste dingen op zo'n wijze dat alleen zij de extra onderdelen kunnen leveren. Het zal me dus niets verbazen dat je mobo net ff niet wil passen in een andere kast.

Juist, daar had een vriend van me het ook al over.
Hij zei dat het goed kon zijn dat het moederbord ZO was gemaakt, dat het kortsluiting zou maken in een andere kast.
Weten jullie dus misschien waar ik allemaal op moet letten;
kortsluiting maken ja/nee
lange ide aansluitingen kopen ja/nee
wat nog meer........?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Waarschijnlijk is de powerconnector op je moederbord ook niet conform de ATX standaard. In dat geval zul je dus de voeding uit de oude desktopkast moeten overzetten :)

Wat voor type compaq is het eigenlijk, ik heb namelijk laatst ff geklooid met een deskpro ex, en dat vond ik toch wel een erg makkelijk ding hoor, echt waar! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanmiddag uitgebreid en op m'n gemakje samen met een vriend zitten kijken of;
het moeder bord kan worden vast-geschroeft/klemt in de nieuwe atx kast.

of ik de voeding eventueel over moet plaatsen, hoe het met de ide zit, etc. etc.

Ik heb sinds een paar dagen een nieuw bureau, en wil ALLE computers ONDER het bureau, anders zit ik weer met die lelijke kabels te kijken, en die compaq desktop is dus heel lastig aan/uit te zetten, ook dat is een groot nadeel...
Maargoed, ik hou jullie wel op de hoogte ;)
Wish me luck *D

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

gaat gewoon lukken hoor, ik gebruik zelf juist graag compaq deskpro kasten om andere mobo's in te zetten. Voeding ed zijn gewoon at/atx, mobo's idem dito.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op zaterdag 09 maart 2002 22:46 schreef Rolex
ja hoor, het is me gelukt...
Wel 1 nadeel; compaq heeft (schijnbaar...) een eigen soort IDE kabel, en nu heb ik dus slechts 3 ide kabels voor harddisc/cd-rom en 1tje voor diskette station.......

Maargoed, alles zit in de kast, en alles werkt, dus ik ben tevreden :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zondag 10 maart 2002 18:23 schreef igg het volgende:
gaat gewoon lukken hoor, ik gebruik zelf juist graag compaq deskpro kasten om andere mobo's in te zetten. Voeding ed zijn gewoon at/atx, mobo's idem dito.
Die deskpro kasten zijn super :) Die ex serie is helemaal makkelijk 8-)
Pagina: 1