Nederlandse XML, .NET, Java ontwikkelsite

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ik heb een idee in gedachten om met een aantal bezoekers van de Programming & Webscripting forum, een Nederlandse ontwikkelaars site op te zetten. Iets zoals asptoday.com, 15seconds.com, maar dan lekker alles in het Nederlands. Wie lijkt dit wel wat?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Iets als Javahova?

• OMX2000
  • Laatst online: 18:39

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
ja eigenlijk wel... die kende ik dus nog niet... maar ik zelf neig meer naar .Net platform, maar alles zou welkom moeten zijn...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het 'probleem' bij het opzetten van een dergelijke site is dat je doelgroep over het algemeen minder geinteresseerd is in echt Nederlandstalige documentatie. Mensen die met Java, .NET en XML toepassingen bezig zijn hebben over het algemeen geen bezwaar tegen het lezen van Engels.

Daarnaast is het ontzettend moeilijk om als Nederlandstalige site ook nog inhoudelijk interessante content aan te bieden: je doelgroep is zo klein dat de moeite die het kost om zelf goede content te ontwikkelen relatief slecht wordt beloond. Sowieso is content van dit niveau altijd toch een stukje duurder dan de content van het niveau van *voeg bekende PHP site in*. Het is de vraag in hoeverre het dan zinvol is om je op de Nederlandstalige markt te richten....

Als je dus zoiets dergelijks op wilt zetten moet je denk ik vooral richten op een community-gevoel.

Bij Javahova richten wij ons vooral op het Java Platform (duh ;) ), maar besteden ook aandacht aan XML/XSLT toepassingen. We hopen op die manier een community op te zetten die mensen van veel verschillende niveau's kan aantrekken :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

voor dit soort topics is toestemming nodig van de Devschuur mods omdat je anders gewoon tegen de faq in gaat (geen personeel werven)
dus deze gaat dicht :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.