Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
externe harddisk kabel
printerpoort
Zoiets zo het moeten wezen t ziet er in ieder geval antiek uit
printerpoort
zodat je een IDE schijf naast je comp kan leggen? 
moet je alleen nog wel zo'n kabeltje hebben...
//
Verwijderd
wel antiek geen externe harddisk kabel of printerpoortOp zaterdag 09 maart 2002 20:06 schreef Jonez het volgende:
externe harddisk kabel
printerpoort
als ie 25-polig is kan het een ouderwetse volledig bedraade seriele poort zijn...
't kan ook een extra scsi-2 poort zijn voor een scsi-kaart.'t kan zoveel dingen zijn....
iets meer info over de bron zou fijn zijn...
oh ja het kan ook een aansluit kabeltje voor een externe floppy zijn... keuzes genoeg...
't kan ook een extra scsi-2 poort zijn voor een scsi-kaart.'t kan zoveel dingen zijn....
iets meer info over de bron zou fijn zijn...
oh ja het kan ook een aansluit kabeltje voor een externe floppy zijn... keuzes genoeg...
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Verwijderd
neeOp zaterdag 09 maart 2002 20:06 schreef man-o-script het volgende:
zodat je een IDE schijf naast je comp kan leggen?
25-pin serieel, sluit je aan op een 9-pins header op een mobo (meestal AT of ATX met onboard VGA, of een losse I/O controller)- is overigens volledig compatibel met 9-pins serieel
Oslik blyat! Oslik!
idd dat kan ook nog.Op zaterdag 09 maart 2002 20:06 schreef roys het volgende:
tis serieele poort waar je de poort in slot schroeft en kabel op het mobo monteert
In de xt tijd had je nog serieel
okay, sorry was ff vergete meer info toe te voegen:
Ik heb deze kabel uit een 8088 gehaald.
Ik heb zo'n soortgelijke kabel ook bij mijn eerste computer gehad (cyrix 120MHz).
En wat kan ik eigenlijk met dit ding?
Ik heb zo'n soortgelijke kabel ook bij mijn eerste computer gehad (cyrix 120MHz).
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
serieel dusOp zaterdag 09 maart 2002 20:10 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Daar had ik ook zo'n aansluiting op, moest je een verloop hebben voor 9 polig ser.Op zaterdag 09 maart 2002 20:10 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Dat is wel lang geleden zeg
Verwijderd
bijna alles wat je met je com-poorten ook kan! (aangesloten danOp zaterdag 09 maart 2002 20:10 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Verwijderd
Ik vind het toch wel aardig op een gamepoort lijken... of ben ik echt heel erg scheel..??
edit:
voortaan geen bier meer voor mij
voortaan geen bier meer voor mij
Verwijderd
hou het op heel erg scheelOp zaterdag 09 maart 2002 20:13 schreef OnlyMe het volgende:
Ik vind het toch wel aardig op een gamepoort lijken... of ben ik echt heel erg scheel..??
Volgens mij is het een parallele poort die je los op je mb prikt.
dawuss
Ik sluit mij helemaal bij jouw antwoord aan
dawuss
Ik sluit mij helemaal bij jouw antwoord aan
het is een 25polige seriele poort die je op de COM pinnetjes van je moederbord aan moet sluiten.
een game poort is het niet, want die zijn female, dit is een mannetje
een game poort is het niet, want die zijn female, dit is een mannetje
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Deze heeft aan de andere kant ook een 25-pins connector. Het zal niet meevallen een mobo te vinden waar hij in past.Op zaterdag 09 maart 2002 20:09 schreef dion_b het volgende:
25-pin serieel, sluit je aan op een 9-pins header op een mobo (meestal AT of ATX met onboard VGA, of een losse I/O controller)- is overigens volledig compatibel met 9-pins serieel
paralelle poort is ook female...
micheljansen.org
het is een inverted paralelle poort, daar kun je zo'n splitter op aansluiten met 3x female aansluiting zodat je 2 printers op één poort kan hangen.
nou, al zo veel suggesties gehoord, 2 dingen zijn zeker:
- het is een RS232 male connector (25 pins)
- Het moet op één of andere controller aangesloten worden.
- het is een RS232 male connector (25 pins)
- Het moet op één of andere controller aangesloten worden.
micheljansen.org
Deze dingen heb ik ook in veelvoud gezien toen ik wat 386'ers uitelkaar haalde.
Het is exact dezelfde aansluiting als een parralelle, maar dan wel mannetje. Vreemde is dat op je mobo altijd female zit, en de stekker zelf male is.
Het is exact dezelfde aansluiting als een parralelle, maar dan wel mannetje. Vreemde is dat op je mobo altijd female zit, en de stekker zelf male is.
Pagina: 1