TV-out werkt niet ;(

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Nou heb ik hier een IBM T20 liggen en een een svideo -> tulp stekker en tulp -> skartblok.
Nou heb ik hier ook een gewone pc met een voodoo 3500 welke ook tv-out heeft, en daar werkt het kabeltje wel gewoon mee als ik ff switch naar tv. Dan zie ik gewoon m'n desktop op de tv.

Nu wil dus het liefst ff filmpjes op die laptop zetten, en dan via die laptop die films op m'n tv zien. Probleem is nu dat als ik alles goed aansluit de laptop het beeld niet goed doorgeeft aan de tv. De kabels werken, aangezien deze het wel doen bij m'n normale pc.

Als ik als tweede beeldscherm de tv kies dan zie ik op de tv een heel erg flikkerend beeld met een vaag zichtbaar beeld. De signalen komen dus wel over lijkt het, alleen niet op de goede manier.

Ik heb al verschillende resoluties, kleurinstellingen en drivers geprobeert. Zelfs van w98 naar w2k omgezet, maar hij doet het nog steeds niet. Bij w2k geeft ie exact hetzelfde weer als bij w98.

Ik snap er dus niets meer van. Ik heb de search al geprobeert, staat geen antwoord in.

Verwijderd

misschien ligt t aan de tv-out op de laptop

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Heb je ook de grote TV/Out FAQ al gelezen?
Verder weet ik niet precies wat het zou kunnen zijn.
Het beeld wat je beschrijft heb ik ook als ik een Sampo 19" monitor die ik heb op een res hoger dan 640x480 te zetten...

Specs

• Ed.
ja, beeld dat zo diagonaal beweegt over je scherm hè? je ziet vaag de omlijningen van wat er op je bureaublad staat, maar meer ook niet, je kan nix lezen qua tekst of wat dan ook.

• Ed.
*schop*

• Ed.
*kick again*

Ik heb dus nog steeds dit probleem niet opgelost :'(

Verwijderd

ff de beeld frequentie veranderen... 50/60 Hz voor tv... :p

Verwijderd

En op PAL zetten

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

al gekeken naar NTSC of PAL... hij moet op PAL staan

edit:
damn net 1 minuut te laat

[ Voor 30% gewijzigd door MRic3 op 05-01-2003 18:01 . Reden: NET TE LAAT!!!! ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Ed.
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 17:54:
ff de beeld frequentie veranderen... 50/60 Hz voor tv... :p
Hoe en waar verander ik dat? want ik zag wel ergens staan (weet bij god niet meer waar) dat 't op 60hz was.
En ik heb Pal en NTSC al geprobeert...

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:22
Is het niet ook een kwestie van totaal schakelen naar TV want een dual beeld wil nog wel eens mis gaan bij een laptop, dan zit ie je tv aan te sturen op 1024*768 oid en dat gaat meestal niet goed. Is vaak een of andere vage functie toets die je samen met alt moet indrukken zodat ie compleet switcht naar tv-modus of externe monitor

Verwijderd

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die hier wat mee kunnen, aangezien ik er duidelijk te dom voor ben :(

Hoe sluit je een laptop succesvol aan op een TV?
Nu iets specifieker :

Gegevens : Ongeveer 5 jaar oude redelijk grote Philips TV met 2 scart ingangen (EXT 1 en 3) en nog een EXT2.

Laptop : Toshiba satellite met als videokaart de "Toshiba intern 1024x768 scherm op Trident video accelerator cyberblade"

Kabel : Vivanco 1x Cinch -> Scart

Alles is volgens mij correct aangesloten, op de EXT1 van de TV, maar als ik naar "desktop->eigenschappen voor beeldscherm-> instellingen" ga dan weet ik het niet zo goed meer.. ik heb nu als instellingen : monitor 1 en 2 op resolutie 640x480, 8bit en 60HZ refresh..

Maar als ik dan beeldmateriaal af probeer te spelen in (om te testen) windows media player (later BSplayer v0.86 als alles werken mocht) dan komt er de volgende melding "De bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat de pinnen niet zijn aangesloten".
Dit is alleen zo als ik bij instellingen de beide monitoren heb aangezet, gebruik ik alleen het TFT schermpje dan speelt ie wel af. WMP herkent dus wel "iets".

Verder tot slot, met herkennen zou je een 1 op TFT moeten zien, en een grote 2 op de TV, ik zie dus ook (uiteraard zou ik haast zeggen) de 1 op het TFT schermpje van de laptop.

Ik ben er nu al enige uren mee bezig en behoorlijk pissed off :(
Please help. Als er nog info mist zeg het dan, ik weet inmiddels wel alles van foutmeldingen ;)
Pagina: 1