Toon posts:

Laptop met de naam "notebook"iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eem medestudent van me heeft een laptoppie gekregen als stagevergoeding. Merk "Notebook" :)
Er zit een Pentium 3 800 MHZ in, 128 Mb en een Sis videkaartje en wat andere pruttel.

Nu komt het probleem, het ding is niet vooruit te branden. Alles werkt superlangzaam, zelfs het opstarten van Word duurt een eeuwigheid. Kep al meerdere besturingssystemen gebruikt maar het helpt allemaal geen ruk :(

Dus iemand ervaringen met dit merk of ideeen?

Verwijderd

grote kans dat het een promedion is

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
Uhm, koop iets goeds?

Dit klinkt inderdaad als een Promedion/Yong Sung/ Notebook gevalletje, god weet onder wat voor namen dat ding nog meer verkocht wordt.
Die SiS chipset gooit mooi roet in het eten, veel kun je er niet aan doen.

Verwijderd

Vraag of hij hem aan mij wil verkopen voor 150 Euro, dan zet ik hem hier als linux router

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19
Hoezo?!
Wat is er dan specifiek mis met promedion?

American Express vraagbaak

• Solarsparc
Die SiS630 chipset, die enorm traag is en maar 1 ding tegelijk kan doen - voorbeeld (echt gezien): iemand is iets aan het downloaden met 500KB/s en tegelijkertijd een filmpje aan het afspelen - het filmpje hapert als de tering.
Nog een paar dingen: ze maken een enorme teringherrie, omdat er desktopprocessoren inzitten zit er een el-cheapo fan in die continu draait.
Verder is het plastic zeer dun en fragiel - als je van achteren op het scherm drukt zie je de pixels vervormen.
Allemaal van dat soort dingetjes...
Het spul kost dan ook bijkans niets, maar ja, de prijs betaal je altijd...

• Stinger_Ventura
Op zondag 10 maart 2002 01:06 schreef Solarsparc het volgende:
Die SiS630 chipset, die enorm traag is en maar 1 ding tegelijk kan doen - voorbeeld (echt gezien): iemand is iets aan het downloaden met 500KB/s en tegelijkertijd een filmpje aan het afspelen - het filmpje hapert als de tering.
Nog een paar dingen: ze maken een enorme teringherrie, omdat er desktopprocessoren inzitten zit er een el-cheapo fan in die continu draait.
Verder is het plastic zeer dun en fragiel - als je van achteren op het scherm drukt zie je de pixels vervormen.
Allemaal van dat soort dingetjes...
Het spul kost dan ook bijkans niets, maar ja, de prijs betaal je altijd...
Nou, ik heb ook zo'n Gericom gehad met sis 630 chipset en Cellie 1200. En daar was ik dus zeer over te spreken.
Okay Video gedeelte is geen toppertje, maar het werkte zeer naar behoren!
CPU werd niet al te warm, accu ging 2 uur mee ( nog net acceptabel ).
Behuizing was redelijk in orde.

Dus is de SiS 630 chipset het enige nadeel dat je verder nog weet?

• Solarsparc
Gericom is wat anders dan Promedion.

• Stinger_Ventura
Op zondag 10 maart 2002 16:21 schreef Solarsparc het volgende:
Gericom is wat anders dan Promedion.
Op welke punten?
Verklaar jezelf nader! Ben serieus geintereseerd in je antwoord!

Verwijderd

Topicstarter
Maar er zit een 800 Mhz PIII in, dan moet Windows toch wel redelijk snel opstarten, en Word moet toch wel lekker vlot zijn?
ik bedoel de videokaart heeft hier weinig mee te maken

• Solarsparc
Gericom is gewoon ietsje steviger dan Promedion, en iets minder luidruchtig. De chipset is hetzelfde dus kwa snelheid zullen ze elkaar niet maken.

Let wel: die ene 630 chip controleert alles - van je hardeschijf tot aan je geheugenbeheer.
Dus stel tijdens het opstarten: lezen van HD, bestanden verwerken van het OS en geheugentoegang op hetzelfde moment. Dat in combinatie met het slechte geheugenmanagement van de chip (wat het meeste vertraagt) zorgt voor de vertraging.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

De SiS chipset vereist vaak wat patches om lekker te draaien, vooral in WinNT, 2K en XP. Heb zelf ook een Gericom (erg tevreden, afgezien van het geluidsniveau van de koeler) en moest toch redelijk wat patches installeren om het ding goed te laten draaien. Bijv de IDE controller heeft een patch nodig om te zorgen dat de HD op UDMA mode kan draaien.

yc

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1