Toon posts:

Photoshop - Instellingen - vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Photoshop 6.0 en alles werkt heel goed maar ik heb ff een vraagje:

Als ik op New klik komt er dus zo'n venstertje met bepaalde afmetingen, de mode etc. Eerst gebruikte hij altijd de laatst gebruikte afmetingen maar ineens staat er altijd:

Width 54 (pixels)
Height 1 (pixels)
Mode: Grayscale.

Van die pixels is opzich geen probleem maar toch.. om telkens alles terug te zetten als die mode (want ik wil helemaal geen grayscale!) is irri. Hoe change ik dit? Bij de preferences staat het er niet bij.

Verwijderd

Als ik een nieuwe afbeelding begin, en ik geef de afmetingen+kleurdiepte, en ik sluit de afbeelding meteen zonder op te slaan, dan heb ik bij een nieuwe afbeelding meteen de waarden die ik zojuist gaf.

Heb je niet ergens wat Photoshop bestanden read-only staan of iets dregelijks?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

dacht dat het zichzelf steeds aanpastte.

als je een plaatje copied en drukt op nieuw dan heeft het dezelfde grootte als het plaatje

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 19:39 schreef Cheatah het volgende:
Als ik een nieuwe afbeelding begin, en ik geef de afmetingen+kleurdiepte, en ik sluit de afbeelding meteen zonder op te slaan, dan heb ik bij een nieuwe afbeelding meteen de waarden die ik zojuist gaf.

Heb je niet ergens wat Photoshop bestanden read-only staan of iets dregelijks?
Ja dat had ik eerst ook maar nu dus niet meer.. ik zal wel even checken op "read-only files" maar dit lijkt me zeer sterk sinds ik er niks aan heb verandert en ik PS 6.0 pas een week heb. Maar ik zal ff kijken.

Verwijderd

Heb je ook niet toevallig data op je clipboard? Open een nieuw plaatje, en doe Ctrl+V.

Eventueel kun je nog Edit -> Purge -> Clipboad, of Edit -> Purge -> All doen, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Och ja, dat moet het denk ik zijn geweest.. ik heb em gewoon ff opnieuw gestart en het werkt weer.. dom eigenlijk :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Update in elk geval even naar 6.0.1 niet voor je probleem, maar om je weer andere ellende te besparen

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1