Toon posts:

Stroomvoorziening?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik kreeg net een vaag telefoontje van een vriend van me.
Ik post zijn probleem hier, omdat jullie veel slimmer zijn dan ik ;)

Hij zei dat hij z'n comp. aandeed en dat die niet opstartte. Toen van stopcontact verwisselt, toen startte die wel op. Z'n beeldscherm gaf alleen al die tijd niks weer, stopcontact maakt niet uit.
Hoe kan dit komen? Kabels + stopcontact zijn al tien keer nagekeken en gecontroleerd. Lampje brand wel van beeldscherm, hij heeft dus stroom (masar zit dan ook rechtstreeks in het stopcontact).

Heeft het misschien iets met het moederboord te maken ofzo, dat die stuk is. Er zal denk 'k een stukje hardware kapot zijn, maar wat...miischien dat de stroom verkeerd verdeelt wordt :?

Wie weet een mogelijke oplossing ?? Thnkx

Verwijderd

erhm nou je kunt een aantal dingetjes proberen:

a flash de bios met de flashjumper, wil nog weleens helpen

b haal de videokaart eruit, stop em vervolgens weer goed terug

c test ff of het niet aan de monitor zelf ligt, door bijv een andere monitor erop aan te sluiten

d ALS andere monitor het WEL doet, weet je waar het probleem ligt,...

e Doet de monitor het NIET, dan ligt het dus aan de hardware IN je compje, probeer dan stap a/b

Ik hoop dat een van deze werkt werkt, misschien dat mede tweakers er iets aan kunnen toevoegen

Verwijderd

mijn verdenkingen gaan uit naar het moederboard:

Flash eerst idd maar eens het bios, misschien dat dat helpt.

Wat voor mobo heb je eigenlijk? Zitten er van die LEDjes op die de status tonen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga ff een aantal stappen ondernemen...videokaart testen, bios flashen etc...kan een dag of wat in beslag nemen. Wordt vervolgt :D

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Breuk in de voedingskabel? Heb zelf ook al zo vaak ergens aan lopen kloten waarna uiteindlijk bleek dat het aan de kabel lag...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Kabel van de monitor was stuk,

Thnkx m8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 09 maart 2002 19:39 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
erhm nou je kunt een aantal dingetjes proberen:

a flash de bios met de flashjumper, wil nog weleens helpen