Copyright van nieuwsberichten.

Pagina: 1
Acties:

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 14:44
Om terug te komen op een topic van een paar dagen geleden (tweakzone).
Hun hebben rechtstreeks nieuwsberichten gekopieerd van andere sites. Maar als je wat aan berichten (gewoon een ander verhaal schrijft op basis van dat bericht) veranderd en de bron weergeeft is het dan wel toegestaan om berichten over te nemen?
Ik vraag dit omdat ik van plan ben een nieuwe site op te zetten (geen tweakers/fok look-a-like (dus niet over computers). >:)

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topic past beter in TFF, moved vanuit LA

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Nieuwsfeiten mogen worden overgenomen. Als je een tekst quote, mag je die niet zomaar wijzigen. Een bronvermelding is ook altijd netjes, zeker als je iets quote.

Plaatjes en originele teksten, daar vallen reviews ook onder imho, mag je niet zomaar integraal overnemen. Daar is meestal toestemming van de auteursrechthebbende voor nodig. In alle gevallen mag je een quote ergens uithalen, voor zover ik weet, mits je de bron duidelijk vermeld. een quote is dus een letterlijk fragment, niet het complete artikel. Ik kan je aanbevelen de auteurswet er goed op na te lezen. In twijfelgevallen zou ik contact opnemen met de auteur en toestemming vragen. Of niet en het risico nemen dat er ooit iemand bij je aan de bel gaat trekken. :)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Van bovenstaande heb ik ook iets vernomen. Ik dacht dat er een maximum is gesteld in de vorm van een percentage (maximaal 1/3 of iets dergelijks) met vermelding van de bron.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?