Probleem met DrayTek Vigor 2200e

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Hier hebben we 2 pc i.c.m. adsl basic. Op beide systemen willen we graag tegelijk internetten dus ik heb een DrayTrek Vigor 2200e router gekocht, alleen ik krijg het niet aan de praat. We hebben al CAT5 netwerk kabels door het huis lopen, maar als ik die aan de router aansluit dan kan ik geen verbinding maken met de router. Als ik de bijgeleverde blauwe netwerk kabel gebruk, dan werkt het wel...Echt heel vaag dus, want die kabels hebben we altijd gebruikt voor het adsl. Het hele rare is dat de router wel bij systeem 1 werkt i.c.m. blauwe kabel (windows ME) en bij systeem 2 i.c.m. blauwe kabel (windows 200) niet. Iemand een idee :?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
Als er maar 1 kabel tussen die 2 pc's zat zonder hub dan is dat een cross-link cable dat werkt niet naar die router toe daar moet je een gewone straight kabel voor hebben dan moet je hem wel kunnen benaderen

Verwijderd

Dat is het probleem niet, ben er net geweest.

Hij heeft twee kabels in huis liggen. 1 van de meterkast naar boven, en 1 van de meterkast naar de pc beneden.

Als hij wil internetten moet hij de kabels in de meterkast ff handmatig omswitchen. nu wil hij daarvoor in de plaats juist die router zetten. Maar kan vervolgens niet worden gepingd.

Verwijderd

Er was:

PC1
PC2 + straight UTP + ADSL-Modem

Wordt:
PC1 + Straihgt UTP
PC2 + Straight UTP
Router (poort 2 en 3 voor pc's)

Modem (straight UTP richting WAN poort router).

situatie zo goed ?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Hoe bedoel je 'kan geen verbinding met de router maken'?
Als de Vigor in z'n fabrieks toestand is, moet je'm kunnen bereiken op 192.168.1.1 zodra jouw PC's ook in die range zitten.
Dat betekent dat de PC's dus of op dhcp moeten staan of een statisch 192.168.1.x adres moeten hebben voor ze kunnen babbelen met de router.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 23:19 schreef DeBolle het volgende:
Hoe bedoel je 'kan geen verbinding met de router maken'?
Als de Vigor in z'n fabrieks toestand is, moet je'm kunnen bereiken op 192.168.1.1 zodra jouw PC's ook in die range zitten.
Dat betekent dat de PC's dus of op dhcp moeten staan of een statisch 192.168.1.x adres moeten hebben voor ze kunnen babbelen met de router.
Kan ze niet bereiken via 192.186.1.1, das het vervelende. Maar de kabels zijn wel goed want werkt perfect met adsl ...Echt raar

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ch.stolwijk/pc/netwerk.jpg
Zo heb jij het dus ook?

Juist

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Ja, maar ik heb adsl basic ;)

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Goed, ik heb nu een gedeeltje aan de praat. Mijn systeem boven (windows 2000) werkt nu perfect met de router en adsl :) Alleen mijn vader's pc beneden met windows ME :r wil niet werken. Kan de router niet eens pingen ;(

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
probeer de netwerk kaart van de computer beneden eens in te stellen op 10 Mbit half duplex (kun je doen in control-panel => netwerk => kaart-eigenschappen)
Mischien dat je maar 4 van de 8 aders goed hebt aangesloten.
Als 'ie dan wel goed werkt zul je toch ff nieuwe stekkers aan de kabel moeten maken (of een nieuwe kabel leggen als je wel 100Mbit wilt hebben)

aanvulling:
Die netwerkkaart van Jeldert's PC gaat niet passen in een PCI-slot ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 16:53 schreef TD-er het volgende:
probeer de netwerk kaart van de computer beneden eens in te stellen op 10 Mbit half duplex (kun je doen in control-panel => netwerk => kaart-eigenschappen)
Als 'ie dan wel goed werkt zul je toch ff nieuwe stekkers aan de kabel moeten maken (of een nieuwe kabel leggen als je wel 100Mbit wilt hebben)

aanvulling:
Okee, ga ik even proberen. Even wat extra info wat jullie misschien wat aan hebben.

- Bij pingen krijg ik niet de melding van doelhost onbereikbaar maar "Timeout" melding

- Wanneer ik op mijn vader's pc aan het rotsooien ben, krijg ik bij mij pc (windows 2000) de melding van "The system had detected an IP address conflict with another system on the network enz"

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Staan beide systemen zo ingesteld dat ze automatisch een IP adres krijgen en DNS server zoeken? Zo ja, dan proberen de kabel van de W2K pc om te wisselen met die van WME, en kijken of ME wel wil. Zo ja, dan ligt het aan de kabel (misschien toch cross-link?)

Juist

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 16:53 schreef TD-er het volgende:

aanvulling:
Ik typ dit nu achter de pc van mijn vader....Verschrikkelijk bedankt, de 10 Mbit half duplex was de oplossing. Ik kijk nu net bij mijn pc boven en daar staat hij ook zo ingesteld. Alles werkt en ik ben blij. Thank you very much O+ :P

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
You're welcome ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1