externe Laptop HD

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
zijn er voor laptops externe 5,25" brackets? ik heb namelijk een removable HD bracket in mn server zitten, op die HD heb ik dus al mn MP3s staan, en omdat ik ook DJ ben, wil ik af een toe een MP3tje draaien...

aangezien ik geen zin heb om monitor, server enz. mee te gaan tillen, wil ik het lieft gewoon een externe 5,25 bracket voor HDs...

bestaan die dingen, en zo ja, waar kan ik die in NL kopen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je USB op je laptop hebt zitten dan zijn er zowiezo wel externe kastjes te krijgen. Ik dacht dat Alternate ze wel verkocht. USB heeft wel een trage doorvoersnelheid (wel beter dan via een parallelle poort). Maar wel genoeg voor een MP3 af te spelen denk ik.

Mocht je om meer snelheid verlegen zitten dan kan je ook nog overwegen een PCMCIA SCSI kaartje aan te schaffen en een SCSI HDD in een externe behuizing te stoppen. Dan zal je zeker meer doorvoersnelheid hebben tov USB.
Maar dan moet je ook een SCSI kaartje in je gewone PC zetten.

Senile! Senile Oekaki

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 20:29 schreef _bas_ het volgende:
Als je USB op je laptop hebt zitten dan zijn er zowiezo wel externe kastjes te krijgen. Ik dacht dat Alternate ze wel verkocht. USB heeft wel een trage doorvoersnelheid (wel beter dan via een parallelle poort). Maar wel genoeg voor een MP3 af te spelen denk ik.

Mocht je om meer snelheid verlegen zitten dan kan je ook nog overwegen een PCMCIA SCSI kaartje aan te schaffen en een SCSI HDD in een externe behuizing te stoppen. Dan zal je zeker meer doorvoersnelheid hebben tov USB.
Maar dan moet je ook een SCSI kaartje in je gewone PC zetten.
dat SCSI lijkt me wel wat ja...

kost natuurlijk wel wat, maar dan vraag ik wel iets meer voor een avondje DJen... :P

Verwijderd

Er bestaan ook extra PCMCIA-controllers voor IDE-schijven!

Hoef je alleen zo'n PCMCIA-kitje te kopen. :+

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 11:45
Op zondag 10 maart 2002 12:08 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

dat SCSI lijkt me wel wat ja...

kost natuurlijk wel wat, maar dan vraag ik wel iets meer voor een avondje DJen... :P
Of je vraagt iets meer geld voor kees' pc-tje

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

als je al een bracket hebt raad ik je aan een usb controller te halen
http://www.thatswrite.com/usbmbr.htm
geweldig kun je zelfs als je er een dvd-rom aanhangt een dvd mee kijken

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Pagina: 1