hoe warm mag een voedging worden...

Pagina: 1
Acties:

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
hallo,

ik wil de fan van mij voeding op 75% laten draaien, maar de vraag is mag dat? ik weet n.l. niet hoe warm een voeding mag worden? weet iemand dat?

DD

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

er zijn er genoeg die em op 7 of op 5 volt laten lopen, het kan dus gewoon..

Verwijderd

Nou, de processorfan hier wel, maar de voedingsfan moet maar mooi op 12V blijven draaien, per slot van rekening zorgt ie ook voor de luchtstroom door de hele kast.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
zodra je een verbrande stof lucht ruikt....

Verwijderd

De voedings fan draait standaard nooit op volle snelheid!

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
Op zaterdag 09 maart 2002 19:25 schreef MasterDisaster het volgende:
De voedings fan draait standaard nooit op volle snelheid!
Nou, bij mij is da een fan die meeste lawaai maakt... ik vraag mij af wat er gebeurt, als een voeding te heet wordt... gaat ie uit, gaat ie geluid maken, gaat ie kapot?

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Op zaterdag 09 maart 2002 23:12 schreef ddofborg het volgende:

[..]

Nou, bij mij is da een fan die meeste lawaai maakt... ik vraag mij af wat er gebeurt, als een voeding te heet wordt... gaat ie uit, gaat ie geluid maken, gaat ie kapot?
ligt aan de voeding...
die van mij gaat uit...

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

die van mij ging kapot :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Ik heb een ernmax voeding Die standaard in die alienware kastjes zit
Daar zit een 120mm Ernmax cooler in en die draait evensnel als een normale van met het potmetertje helemaal op z'n langzaamst
En nog een 80mm Die draait net zo snel

Dus waarom draait die van jouw wel op volle toeren ?

Misschien kun je er een papst of ernmax inzette.......
Of bouw je em zo om dat er 2 coolers inkunnen

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 13:03
Ik heb zat voedingen gezien die wel leuk een sticker erop hebben met de tekst 'noise killer' maar totaal geen noise killen. Als je de computer met deze voedingen aan zet, dan begint de fan al meteen vanaf het begin op volle toeren te draaien.

Ik heb ook zo'n ding in mijn PC en heb hem gewoon op 7V gezet en dat gaat prima tot nu toe. De lucht die eruit komt is nu wel wat warmer, maar niet echt verontrustend. Ik heb ook een oude PC met een 235 watt voeding waar ik niet aan heb geknutseld en de fan daarvan draait vrij langszaam en daar komt dan ook warme lucht uit.

* budi houdt zijn hart vast met de aankomende zomer :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Neem een zwaar overgedimensioneerde voeding (Bv 350watt) als je nu 200Watt gebruikt, dempt de voedings ventilator door 'm op 5volt te laten draaien ipv 12volt.
Echt warm wordt 'ie niet, want de voeding wordt dan net 60% belast!
Zelfde bij de processor, de grootst mogelijke ventilator op het koelblok van de processor, en ook weer op 5Volt ipv 12Volt. Er schijnen trouwens nu ook passieve koperen waaiers te krijgen te zijn die helemaal passief zijn, maar wel veel ruimte nodig hebben.

Andere test gedaan, werkt goed:
Een soort tunnel gemaak vanaf mijn CPU-koelblok (zonder ventilator) naar de aanzuig opening van mijn voeding, Dus nog maar één ventilator draaiend, die van de voeding, potmeter van 50Kohm ertussen, en ook stil!

De vraag hoe warm de processor mag worden: ach gewoon proberen, ze hebben allemaal een thermal kill-switch, dus voor dat 'ie echt niks meer doet duurt 't wel even.
Nouja even, zonder ventilatoren zo'n 4minuten, zelf geprobeerd!
Toch wel anders, zo'n 'heat inflicted BSOD.'

Groeten Bart Banaan
8-)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die koperen waaiers die jij bedoelt zijn gewoon zalman koelers en die zijn niet passief gekoeld :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1