[proc. upgrade] Wat is slim icm met i440BX

Pagina: 1
Acties:

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
ik heb hier een mooi Aopen MX6B EZ bordje en daarop de legendarische i440BX chipset die misschien wat problemen geeft met 133FSB. Slot1 natuurlijk, BIOS is Coppermine Ready

Nu wil ik toch wat meer Mhz'tjes,ondanks de goed werkende buffel van een 500Mhz katmai.

Ik kan het volgende doen
• Nieuw mobo
• 2e hands Pentium !!! 850Mhz (100FSB) en dan op 133 gooien, Slot 1 of *
• nieuwe Pentium !!! 1Ghz (133FSB)
• * Celeron (tualatine) 1Ghz
• * Celeron, de oude, ook rond de 1Ghz
* betekend met slotket (die tualatine ondersteund)

Wat lijkt me het best, want ik wil echt wat meer...

Ik ben zelf een voorstander voor de Pentium 3 850, alleen wou ik dus weten of die ook in Slot1 versie is.
Het probleem is echter de euro's. P3's zijn vrij prijzig, dus als ik een Celeron (tualatine) neem kan het zijn dat m'n mobo hem niet pakt. Misschien een goede slotket kopen die hem wel pakt en het goed op het mobo overbrengt, en ik weet niet hoe die celly presteert tegen over een Pentium3

ik wou dus weten:
- Wat kan ik het best doen?
- Is de P3 850 (100fsb) in Slot1 versie?
- Zal die celly icm slotket gaan werken?
- Hoe presteerd een Celeron tualatine tegenover de P3 Coppermine
- Welke slotket beveel je mij dan aan

ik weet het, heel wat vragen, maar ik ben de search zat met zoveel pagina's doorbladeren.

plz help me out, bvd

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 17:56 schreef Voodoo_man o.a.:
Ik kan het volgende doen
• Nieuw mobo
• 2e hands Pentium !!! 850Mhz (100FSB) en dan op 133 gooien, Slot 1 of *
• nieuwe Pentium !!! 1Ghz (133FSB)
• * Celeron (tualatine) 1Ghz
• * Celeron, de oude, ook rond de 1Ghz
* betekend met slotket (die tualatine ondersteund)

ik wou dus weten:
- Wat kan ik het best doen?
- Is de P3 850 (100fsb) in Slot1 versie?
- Zal die celly icm slotket gaan werken?
- Hoe presteerd een Celeron tualatine tegenover de P3 Coppermine
- Welke slotket beveel je mij dan aan
p3 850 zal waarschijnlijk socket 370 zijn (vraag2), maar das geen probleem met een 'goedkope' slotket(vraag5). Zelf draai ik (nog) een Celly 566 @ 927 op een BX met slotket en dat werkt prima(vraag3). Voor tualatins krijg je een powerleap slotkey, die nagenoeg evenveel als een nieuw moederbord kost(vraag4) dus denk dat dat sowieso niet is wat jij zoekt. Vraag 1 kan ik niet beantwoorden, dat is persoonlijk. Een 2e hands P3 800+ of nieuwe Celly 950 is misschien het interessantst.

Verwijderd

als ik jou was zou ik gewoon een celron 100 zoeken de oude versie dus met 128 kb cache.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Dat moederbord van jou heeft een multiplier van 8,0. Als je dus een 100 MHz FSB CPU wilt draaien kan je er dus maximaal een 800 MHz'er gebruiken, anders moet je FSB omhoog.

AOpen MX6B

Ik weet niet of je wel slot1 processors hebt in slot 1 formaat, maar anders kun je vast wel ergens een slotket s370 --> slot 1 vinden.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 18:12 schreef Japie_17 het volgende:
Dat moederbord van jou heeft een multiplier van 8,0. Als je dus een 100 MHz FSB CPU wilt draaien kan je er dus maximaal een 800 MHz'er gebruiken, anders moet je FSB omhoog.
multiplyer = toch gelocked... dus dat maakt niet uit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zou in ieder geval een CPU met FSB@100MHz nemen, dan heb je meer value for the price, aangezien dat je mobo officieel geen FSB@133MHz ondersteunt. Alhoewel dat niet uit te sluiten is ;)

Een Celeron dus. Coppermine of Tualatin? Ik zou de Tualatin in ieder geval een kans geven, mits je aan de juiste BIOS update kan komen (Tualatin microcode included). Anders kun je met CBROM de bestaande BIOS wel modden door Tualatin microcodes toe te voegen (alleen als je de mazzel hebt een Award BIOS te hebben). Powerleap biedt voor €250 een Slot1-FCPGA2 converter aan incluis een Celeron-T 1200MHz.

Als je on the safe side wil blijven, dan raad ik je een van de snelste Coppermine Celerons aan, 900MHz of 1000MHz.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 18:20 schreef slamm het volgende:

[..]

multiplyer = toch gelocked... dus dat maakt niet uit
weet je dat echt heel zeker? ik geloof ook zelf van wel, maar ik wil echt zeker weten dat de i440bx dat kan.
Op zaterdag 09 maart 2002 18:50 schreef BalusC het volgende:
Ik zou in ieder geval een CPU met FSB@100MHz nemen, dan heb je meer value for the price, aangezien dat je mobo officieel geen FSB@133MHz ondersteunt. Alhoewel dat niet uit te sluiten is ;)

*KNIP*
ja, daar zat ik ook aan te denken. Vandaar dat ik voorstander was van de P3 850 (8.5x100 wat volgens aopen het max is, zie CPU sheet) en dan kan ik altijd nog overclocken naar 8.5x115 of hmm 8.5x133. M'n geheugen is 133Mhz op 1 blokje na, dus dat is geen probleem

ik ga denken dat ik de p3 850 neem met een redelijk goedkoop slotketje (heb er al 1, Abit Slotket370, waar nu een celly mendichino 400 opzit) kan ik die wel proberen anders een ander

als iemand nog iets heeft, vertel het mij!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Okay, (check m'n sign.)
Heb hier een ASUS P3BF, da's ook een 440BX mobo, daar zat eerst een een celly 466 op. heb toen bij een pc-zaak in Apeldoorn (post-order, maar ook afhaal) een P!!!1Ghz met een fsb van 100 in slot1 uitvoering gehaald. Werkt perfect!!! (draait nu dus op 1240MHz)

Heb ditzelfde vervolgens ook bij 3 andere P3BF's gedaan, en bij een ander heb ik er een P!!!850, fsb100, slot 1 opgezet.

Waar kun je die krijgen die cpu's www.beat-it.nl of gewoon de pricewatch gebruiken ;)

Blaat

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb hier nog een Celeron 1 Ghz liggen met een Asus S370-133 slotket.

Deze draaide perfect op een board wat zogenaamd tot P III 850 Mhz ondersteunde.

Hij is tekoop dusse...

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 09 maart 2002 19:30 schreef Voodoo_man het volgende:
ja, daar zat ik ook aan te denken. Vandaar dat ik voorstander was van de P3 850 (8.5x100 wat volgens aopen het max is, zie CPU sheet) en dan kan ik altijd nog overclocken naar 8.5x115 of hmm 8.5x133.
Je kan er makkelijk een snellere op doen. De CPU trekt zich qua multiplier echt niks aan van wat voor het moederbord het maximum zou zijn. Zolang de FSB maar door de moederbord wordt ondersteund zit je wel goed :)

Verwijderd

zo'n powerleap met celly voor 250 is natuurlijk leuk..maar voor dat geld koop je ook een ECS k7s5a-mobo met xp1700+
Pagina: 1