Toon posts:

[OC] Computer tweaken :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers ik had een paar vraagjes over overclocken.
ik weet er nog niet zo heel erg veel van dus ik hoop dat jullie me willen helpen ik heb net een nieuwe pc (athlon xp 1800+@1900+, shutlle ak31, swiftech mc 462 met delta 80 hp fan ) het draait allemaal als een trein maar ik zou hem graag wat sneller zien opstarten enz. nu wil ik de fsb verhogen omdat mijn cpu niet unlockt is.
nu heb ik de fsb al geprobeert op 148 te zetten dit kon hij niet trekken want bij het starten van windows liep hij gelijk vast , 146 toen maar geprobeert. toen werkte hij wel maar toen ik wou internetten liep hij al vast maar toen heb ik hem maar gelijk op 142 gezet.
maar ik zou hem toch graag op 146 houden.
zouden jullie mij kunnen zeggen wat ik allemaal moet doen om hem op 146 proberen stabiel te houden.
ik weet dat hier al veel topics over zijn geweest maar ik zou het graag hier eens zien uitgelegd ik hoop dat jullie willen helpen.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09
1. Lees de FAQ :P
2. Probeer het nog eens met een hoger voltage (kan je in de bios veranderen...)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je deze link over het hoofd gezien :?
Het staat hier heel duidelijk bovenaan, de 3e link..

Daarachter kun je je een enorme schat aan informatie verschaffen die elke vraag die je hebt gesteld kan beantwoorden :)

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb nu de vcore op 1.79 v dit lijkt me wel hoog genoeg maar ik krijg hem nog steeds niet hoger hebben JULLIE nog andere trucjes om hem stabiel te houden of heb ik gewoon brak geheugen?? 256 mb dane-elec

Verwijderd

betere koeling?

Verwijderd

Topicstarter
euh....... ik heb een swiftech mc 426 met delta 80 hp fan een van de beste.....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 09 maart 2002 18:13 schreef DARKNOAH het volgende:
euh....... ik heb een swiftech mc 426 met delta 80 hp fan een van de beste.....
Unlocken dan maar? Dan kun je de multiplier wat verlagen.
Ook kan het zo zijn dat een van je PCI kaarten het niet trekt bij een hogere PCI bus. Hierbij denk ik vooral aan netwerkkaarten en geluidskaarten. Probeer alle irrelevante PCI kaarten eruit te trekken, zodat er alleen een AGP videokaart en evt de noodzakelijke PCI IDE controller erin zit.

De XP1700+ in mijn 2e bak haalt ungelockt FSB@160MHz, maar dan moest ik al bij FSB@145MHz de netwerkkaart eruit halen om het boeltje stabiel te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt aan dit antwoord heb ik wat!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
je bent gewoon in 1 keer van 133 naar 148 gegaan?? :+

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
<table width="80%" border="1" bordercolor="black" bgcolor="white" cellpadding="4" cellspacing="0" align="center"><tr><td width="25%" align="center"><font size="2" color="blue">Phreak Interrupt! :Y)</font></td>
<td width="55%" align="left"><font size="2">Ik heb je topictitel veranderd. Houd je please aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/.
</font></td></tr></table>

Verwijderd

Topicstarter
sorry phreak ;) het zal niet weer gebeuren

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wou eigenlijk gelijk van 133 naar 154 gedaan maar toen dacht ik even na....
:7

Verwijderd

Als je wil dat je pc sneller opstart kan je beter scsi controller+hd nemen, daar merk je veel meer van

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 13:29 schreef minipolopikoler het volgende:
Als je wil dat je pc sneller opstart kan je beter scsi controller+hd nemen, daar merk je veel meer van
ow bedankt nog nooit van gehoord maar ja.... zal ik ook iets aan een raid controller hebben???

Verwijderd

Een raid controller helpt wel met het sneller opstarten, helaas moet je (al dan niet on-board) raid controller eerst de disks detecteren en initializeren. Dat kost iets van 5 seconden :(

Maar daarna, is het alleen maar een feest, kijk maar eens op dit topic >:) >:)
[topic=384220]
Pagina: 1