Toon posts:

Chello wijkkast waar te vinden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met adsl kan je zien hoever je ongeveer van je wijkcentrale af woont en waar die staat.
Is dat ook na te gaan met kabel ?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

:D
Ik dacht eerst dat je wou weten waar die kast is zodat je je onvrede ergens kunt uiten :D

Ik heb geen flauw idee of je dat ergens kunt zien. Kweet ook niet in hoeverre dat bij kabel echt uitmaakt, aangezien je toch ook zwaar afhankelijk bent van hoe de rest van je straat z'n internet gebruikt...

Exact expert nodig?

Verwijderd

De mijne kan ik afpassen.... staat hier gewoon op ons terrein.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Volgens mij staat de apparatuur gewoon bij je centrale antenne leverancier naast hun apparatuur en gaat het signaal via al die grijze kastjes die je overal langs de weg ziet staan, daar zitten alleen splitters & versterkers in.

Verwijderd

lamaar, niet goed gelezen |:(

Verwijderd

ik lees.. bij adsl kun je dit doen...

ik heb mxstream, hoe doe ik dit dan

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 17:26 schreef battigoal het volgende:
Met adsl kan je zien hoever je ongeveer van je wijkcentrale af woont en waar die staat.
Is dat ook na te gaan met kabel ?
Ik wil het toch wel dolgraag weten hoe jij dat kan zien.
Heb jij soms een formule (zoals: R = r . l/A en V = I . R ) plus een aantal waarden, waarmee wij adsl-ers het kunnen zien :? :?

Beetje vaag, tijd voor een paar bier, neem ik aan :Y)

Verwijderd

hm.. dit zal het niet zijn, maar toch

tracert ff de route van je huis naar je provider, pik daar de centrale uit, ping deze, en zoek ff op hoesnel een singaaltje van 32 byte zich kan verplaatsen over een coax kabel, en reken ut uit :D

tja

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 22:34 schreef Vrieskerel het volgende:
hm.. dit zal het niet zijn, maar toch

tracert ff de route van je huis naar je provider, pik daar de centrale uit, ping deze, en zoek ff op hoesnel een singaaltje van 32 byte zich kan verplaatsen over een coax kabel, en reken ut uit :D

tja
Tja, je hebt gelijk tis altijd uit te rekenen maar ik wil graag weten hoe battigoal het kan 'zien' heeft hij soms een speciaal verrekijkertje voor op zijn kabel ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 22:44 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Tja, je hebt gelijk tis altijd uit te rekenen maar ik wil graag weten hoe battigoal het kan 'zien' heeft hij soms een speciaal verrekijkertje voor op zijn kabel ?
Ja je bent heel grappig :z
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Zoek het dichtsbijzijnde grijze kastje in je straat. Schop/breek het open, hang je kabeltje weer terug. Doe dit errug luidruchtig zodat de buren het ook kunnen horen.

Ik neem aan dat dit je uiteindelijke doel was? Gratis Kabeltv of -internet?

Damn...

Flap

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 731 meter.
Hmm, als ik hemelsbreed kijk kom ik minimaal op 800meter. Dit zou in een rechte lijn zijn tussen mijn huis en het dichtstbijzijnde punt in die straat, met de kabels onder alles door: huizen, parkjes, grasveldjes, rondweg enz.. dus in een rechte lijn... Ik denk dat er echt nog wel wat kronkels in liggen en denk dat deze waarde maal 1.5 wel redelijk zal kloppen...

Voor alle duidelijkheid, ik heb het hier over deze url dus:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Wat een gaaf tooltje die site :9~

Sjello is niet zo happig op het delen van dit soort informatie over hun netwerk

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het kleine grijze kastje dat vlak bij je huis staat is niet je wijkcentrale, da's gewoon een verdeelpunt. De echte wijkcentrale is een groot gebouw waar oa de andere de apperatuur staat die het kabelmodem-signaal weer omzet in een netwerksignaal...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Okeej, ff wat duidelijkheid in de situatie scheppen... ;)

De kleine grijze kastjes die je in je straat hebt staan noemen ze EindVersterkers... Daar zit zoals de naam al zegt een versterker in, en meestal 2 'taps', waarop 12/16 abbonees aangesloten kunnen worden...

Die dingen zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/ev.jpg

Sommige mensen kunnen niet rijden, en dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/kapot.jpg
;)

De EindVersterkers worden gevoedt door GroepVersterkers, die zitten ook in die kleine grijze kastjes, zijn ong. hetzelfde van opzet, alleen zonder abbonee-aansluitingen...

Een GroepVersterker wordt gevoedt door een WijkCentrum, dat zijn flink wat grotere grijze kasten... Zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/wc.jpg

Een WijkCentrum wordt dmv Glasvezel gevoedt vanuit een Lokaal Centrum, dit zijn kleine huisjes van baksteen, zonder ramen... Meestal staat er in 1 stad 1 Lokaal Centrum, soms meerdere, ligt aan de grote van de stad natuurlijk...
Helaas heb ik geen foto van een Lokaal Centrum, kan wel gemaakt worden op verzoek... ;)

Een Lokaal Centrum wordt ook wel een Hub genoemd...

Een Lokaal Centrum wordt weer gevoed door de SuperHub... Daar worden alle RTV signalen ontvangen, bewerkt, noem 't allemaal maar op... Een SuperHub herken je meestal aan 't feit dat er een hele hoop schotels staan... ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/schotels.jpg

De opzet van een CAI-netwerk is dus heel anders dan dat van de KPN...

Duidelijk?? ;)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Thanks voor de info Mark_640! Dit schept duidelijkheid! :)
Helaas heb ik geen foto van een Lokaal Centrum, kan wel gemaakt worden op verzoek... ;)
Gaarne, ik ben benieuwd :)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Moet morgen weer aan de slag voor een groot kabelaar, dus ik neem m'n digicam wel mee... :)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zondag 10 maart 2002 23:14 schreef Mark_640 het volgende:
Moet morgen weer aan de slag voor een groot kabelaar, dus ik neem m'n digicam wel mee... :)
Mooi :)

Nog ff een vraagje: als ik het goed begrijp wordt pas in het Lokaal Centrum het kabel- en internetsignaal gesplitst?

Verwijderd

Heeft de internet gateway trouwens wat te maken met die kleine kast die ene die kapot was gereden ofzo ?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op zondag 10 maart 2002 19:37 schreef DragonLord het volgende:
Wat een gaaf tooltje die site :9~
:)
Sjello is niet zo happig op het delen van dit soort informatie over hun netwerk
KPN volgens mij ook niet. Ik heb namelijk al een berichtje gehad van KPN Security met vragen over de informatiebronnen die ik gebruikt heb voor die site.
Ik heb de werking van Google maar even uitgelegd >:)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op zondag 10 maart 2002 23:20 schreef Moartn het volgende:

[..]

Mooi :)

Nog ff een vraagje: als ik het goed begrijp wordt pas in het Lokaal Centrum het kabel- en internetsignaal gesplitst?
Wat bedoel je precies met splitsen??

Als je bedoelt dat 't internet verkeer daar via aparte vezels up en down gaat, ja... ;)
Op zondag 10 maart 2002 23:23 schreef FoRzA het volgende:
Heeft de internet gateway trouwens wat te maken met die kleine kast die ene die kapot was gereden ofzo ?
Ehh... Neej... Als jij toevallig op dat kastje bent aangesloten, en iemand besluit om de onderkant van z'n auto eens te testen of dat een gevecht met dat kastje overleeft, dan heb je gewoon pech... ;)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zondag 10 maart 2002 23:28 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met splitsen??

Als je bedoelt dat 't internet verkeer daar via aparte vezels up en down gaat, ja... ;)
Euhmm... Ik neem aan dat het CAI-netwerk toch wel een keer overgaat op een netwerk van UTP/glasvezel en routers, zoals bij elke normale provider. Waar gebeurt dat dan?

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op zondag 10 maart 2002 23:32 schreef Moartn het volgende:

[..]

Euhmm... Ik neem aan dat het CAI-netwerk toch wel een keer overgaat op een netwerk van UTP/glasvezel en routers, zoals bij elke normale provider. Waar gebeurt dat dan?
Ahh... Tuurlijk... sorry, ik had je verkeerd begrepen... 't wordt al laat... Dat gebeurt idd in een LC... Hier gebruiken ze Terayon modems, dus dat gebeurt meteen na de Teralinks... Daar heb ik wel foto's van... Momentje, ga ze ff zoeken....

[edit]
Foto's gevonden:

Voorkant Teralinks:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/tlvoor.jpg

Achterkant Teralinks:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/tlachter.jpg

Ook handig:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/router.jpg
;)

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 10 maart 2002 23:26 schreef jochemd het volgende:
KPN volgens mij ook niet. Ik heb namelijk al een berichtje gehad van KPN Security met vragen over de informatiebronnen die ik gebruikt heb voor die site.
Mwoah, het is net als wat jij zegt, met een beetje inzet kun je dit soort info overal vinden.
Zelf heb ik hier een DB die dezelfde gegevens bevat, alleen is mijn DB wat nauwkeuriger. :P

Maar ik snap nog steeds niet waarom iedereen persé op de meter nauwkeurig wil weten waar de centrale staat en hoelang hun lijn is.
De inzetregel is 3,5/3,6KM, dus dan kun je een indicatie geven of het kan ja of nee.
Dat is nog altijd makkelijker dan een DB waar en query op losgelaten moet worden. :)

Ik moet er dus wel bij zeggen dat ik niet weet hoe die DB is opgezet die achter de site hangt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• jochemd
Op zondag 10 maart 2002 23:36 schreef bazs2000 het volgende:

Zelf heb ik hier een DB die dezelfde gegevens bevat, alleen is mijn DB wat nauwkeuriger. :P
Maar heb jij jouw DB van een publiek netwerk geplukt of van een corporate netwerk?
Maar ik snap nog steeds niet waarom iedereen persé op de meter nauwkeurig wil weten waar de centrale staat en hoelang hun lijn is.
Ik ook niet :)
In een beperkt aantal gevallen kan ik me er iets bij voorstellen. Voornamelijk als je op een afstand van rond de 3.5 KM zit en de ene aanbieder zegt dat het kan maar de andere niet. Of als je 700 meter van een centrale woont waar ADSL kan maar de postcodecheck zegt dat het niet kan ofzo.
Voor de rest is het voornamelijk MAXXturbatie :9~

Mocht er trouwens iemand iets dergelijks willen gaan doen voor Chello dan zal dat niet al te moeilijk zijn. Het zijn allemaal bij elkaar gekochte gemeentelijke netwerkjes. Ergens in het gemeentearchief zit dus een verkoopcontract. Daar zit vast een zeker een beschrijving bij van welke objecten er precies zijn verkocht.
Het is alleen een beetje veel werk >:)

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 10 maart 2002 23:56 schreef jochemd het volgende:
Maar heb jij jouw DB van een publiek netwerk geplukt of van een corporate netwerk?
Van mijn werk.
Ik werk liever thuis aan die DB omdat die pc's op mijn werk te brak zijn om een normale query uit te voeren. :X
Als ik dan een grote berekening wil uitvoeren dan is ineens het geheugen op. :P
Tja, dat werkt niet prettig. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Op zondag 10 maart 2002 23:35 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Ahh... Tuurlijk... sorry, ik had je verkeerd begrepen... 't wordt al laat... Dat gebeurt idd in een LC... Hier gebruiken ze Terayon modems, dus dat gebeurt meteen na de Teralinks... Daar heb ik wel foto's van... Momentje, ga ze ff zoeken....

[edit]
Foto's gevonden:

Voorkant Teralinks:
[afbeelding]

Achterkant Teralinks:
[afbeelding]

Ook handig:
[afbeelding]
;)
Nou, jou moeten ze maar een dubbele baan geven bij UPC:
Ook een mooi gedeelte met deze uitleg erbij op de chello/upc site laten zetten!
Foto's werken verhelderend..leuk!

-editje-
Ik kreeg bij mijn training toendertijd plaatjes van deze opstellingen te zien, pijltje zus..vaag rechtthoekje zo..ze hadden er toen ook foto's bij moeten doen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 23:26 schreef jochemd het volgende:

[..]

:)
[..]

Tja, als ze dat txt filetje inderdaad zien, dan moeten ze wel de conclusie kunnen trekken,
dat de betere computergebruiker dit zo in een database heeft gestampt,
dmv een scrippie. :)

• jochemd
Op maandag 11 maart 2002 00:14 schreef bazs2000 het volgende:

Van mijn werk.
Kopietje zit er zeker niet in >:)

• Pc123
  • Laatst online: 14-08 16:09
Even een vraagje aan Mark_640:

Is er bij Chello een bepaalde capaciteit op de coax per wijk of wordt deze gedeeld met de hele hub.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Sorry voor de late reactie, gister niet in de buurt van een LC geweest, en moest vanavond nog naar cursus...

Maar dan toch nog de beloofde foto's... ;)

Dit plaatje moet tweakers uit Geldrop bekend voorkomen ;)
Een LC dus...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/lc.jpg

Dit is als je net binnenkomt, hier zie je links de 19'' kast staan waar de 48V voeding voor de apparatuur in zit...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/48v.jpg

Het is helaas niet al te ruim in zo'n LC, dus echt een goede overzichtsfoto zit er niet in, dus deze poging:
Links zie je de glasvezelzenders zitten, rechts de glasvezelzenders voor de DOCSIS-apparatuur...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/overzicht.jpg

Hier zie je de Glas-patchkast in een LC...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/glas.jpg

Hier zie je de apparatuur voor Telefonie (Priority)...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/tel.jpg
Op dinsdag 12 maart 2002 19:56 schreef Pc123 het volgende:
Even een vraagje aan Mark_640:

Is er bij Chello een bepaalde capaciteit op de coax per wijk of wordt deze gedeeld met de hele hub.
Er zit een altijd een vaste bandbreedte op 1 Teralink... Hoeveel, dat weet ik niet precies...

Deze bandbreedte moet je dus delen met alle gebruikers op diezelfde Teralink...
Er zitten normaal gesproken maximaal 4 wijken op 1 Teralink...
Het kans soms voorkomen dat er tijdelijk meer wijken op 1 Teralink zitten, maar dat is dan tijdelijk, totdat de nieuw bestelde Teralink binnen is, en geplaatst kan worden... Wel streven ze ernaar bij UPC om per Teralink niet meer dan 400 modems aan te sturen...
Pagina: 1