Met adsl kan je zien hoever je ongeveer van je wijkcentrale af woont en waar die staat.
Is dat ook na te gaan met kabel ?
Exact expert nodig?
Verwijderd
Ik wil het toch wel dolgraag weten hoe jij dat kan zien.Op zaterdag 09 maart 2002 17:26 schreef battigoal het volgende:
Met adsl kan je zien hoever je ongeveer van je wijkcentrale af woont en waar die staat.
Verwijderd
Verwijderd
Tja, je hebt gelijk tis altijd uit te rekenen maar ik wil graag weten hoe battigoal het kan 'zien' heeft hij soms een speciaal verrekijkertje voor op zijn kabel ?Op zaterdag 09 maart 2002 22:34 schreef Vrieskerel het volgende:
hm.. dit zal het niet zijn, maar toch
tracert ff de route van je huis naar je provider, pik daar de centrale uit, ping deze, en zoek ff op hoesnel een singaaltje van 32 byte zich kan verplaatsen over een coax kabel, en reken ut uit
tja
Ja je bent heel grappigOp zaterdag 09 maart 2002 22:44 schreef DragonLord het volgende:
[..]
Tja, je hebt gelijk tis altijd uit te rekenen maar ik wil graag weten hoe battigoal het kan 'zien' heeft hij soms een speciaal verrekijkertje voor op zijn kabel ?
Flap
Hmm, als ik hemelsbreed kijk kom ik minimaal op 800meter. Dit zou in een rechte lijn zijn tussen mijn huis en het dichtstbijzijnde punt in die straat, met de kabels onder alles door: huizen, parkjes, grasveldjes, rondweg enz.. dus in een rechte lijn... Ik denk dat er echt nog wel wat kronkels in liggen en denk dat deze waarde maal 1.5 wel redelijk zal kloppen...De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 731 meter.
DatDus.DE --- DatDus!
Verwijderd
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Gaarne, ik ben benieuwdHelaas heb ik geen foto van een Lokaal Centrum, kan wel gemaakt worden op verzoek...
MooiOp zondag 10 maart 2002 23:14 schreef Mark_640 het volgende:
Moet morgen weer aan de slag voor een groot kabelaar, dus ik neem m'n digicam wel mee...
Verwijderd
Op zondag 10 maart 2002 19:37 schreef DragonLord het volgende:
Wat een gaaf tooltje die site
KPN volgens mij ook niet. Ik heb namelijk al een berichtje gehad van KPN Security met vragen over de informatiebronnen die ik gebruikt heb voor die site.Sjello is niet zo happig op het delen van dit soort informatie over hun netwerk
Wat bedoel je precies met splitsen??Op zondag 10 maart 2002 23:20 schreef Moartn het volgende:
[..]
Mooi
Nog ff een vraagje: als ik het goed begrijp wordt pas in het Lokaal Centrum het kabel- en internetsignaal gesplitst?
Ehh... Neej... Als jij toevallig op dat kastje bent aangesloten, en iemand besluit om de onderkant van z'n auto eens te testen of dat een gevecht met dat kastje overleeft, dan heb je gewoon pech...Op zondag 10 maart 2002 23:23 schreef FoRzA het volgende:
Heeft de internet gateway trouwens wat te maken met die kleine kast die ene die kapot was gereden ofzo ?
Euhmm... Ik neem aan dat het CAI-netwerk toch wel een keer overgaat op een netwerk van UTP/glasvezel en routers, zoals bij elke normale provider. Waar gebeurt dat dan?Op zondag 10 maart 2002 23:28 schreef Mark_640 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met splitsen??
Als je bedoelt dat 't internet verkeer daar via aparte vezels up en down gaat, ja...
Ahh... Tuurlijk... sorry, ik had je verkeerd begrepen... 't wordt al laat... Dat gebeurt idd in een LC... Hier gebruiken ze Terayon modems, dus dat gebeurt meteen na de Teralinks... Daar heb ik wel foto's van... Momentje, ga ze ff zoeken....Op zondag 10 maart 2002 23:32 schreef Moartn het volgende:
[..]
Euhmm... Ik neem aan dat het CAI-netwerk toch wel een keer overgaat op een netwerk van UTP/glasvezel en routers, zoals bij elke normale provider. Waar gebeurt dat dan?

Mwoah, het is net als wat jij zegt, met een beetje inzet kun je dit soort info overal vinden.Op zondag 10 maart 2002 23:26 schreef jochemd het volgende:
KPN volgens mij ook niet. Ik heb namelijk al een berichtje gehad van KPN Security met vragen over de informatiebronnen die ik gebruikt heb voor die site.
Ik heb de werking van Google maar even uitgelegd
Maar heb jij jouw DB van een publiek netwerk geplukt of van een corporate netwerk?Op zondag 10 maart 2002 23:36 schreef bazs2000 het volgende:
Zelf heb ik hier een DB die dezelfde gegevens bevat, alleen is mijn DB wat nauwkeuriger.
Ik ook nietMaar ik snap nog steeds niet waarom iedereen persé op de meter nauwkeurig wil weten waar de centrale staat en hoelang hun lijn is.
Van mijn werk.Op zondag 10 maart 2002 23:56 schreef jochemd het volgende:
Maar heb jij jouw DB van een publiek netwerk geplukt of van een corporate netwerk?
Nou, jou moeten ze maar een dubbele baan geven bij UPC:Op zondag 10 maart 2002 23:35 schreef Mark_640 het volgende:
[..]
Ahh... Tuurlijk... sorry, ik had je verkeerd begrepen... 't wordt al laat... Dat gebeurt idd in een LC... Hier gebruiken ze Terayon modems, dus dat gebeurt meteen na de Teralinks... Daar heb ik wel foto's van... Momentje, ga ze ff zoeken....
[edit]
Foto's gevonden:
Voorkant Teralinks:
[afbeelding]
Achterkant Teralinks:
[afbeelding]
Ook handig:
[afbeelding]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Tja, als ze dat txt filetje inderdaad zien, dan moeten ze wel de conclusie kunnen trekken,Op zondag 10 maart 2002 23:26 schreef jochemd het volgende:
[..]
[..]
KPN volgens mij ook niet. Ik heb namelijk al een berichtje gehad van KPN Security met vragen over de informatiebronnen die ik gebruikt heb voor die site.
Ik heb de werking van Google maar even uitgelegd
Kopietje zit er zeker niet inOp maandag 11 maart 2002 00:14 schreef bazs2000 het volgende:
Van mijn werk.

Er zit een altijd een vaste bandbreedte op 1 Teralink... Hoeveel, dat weet ik niet precies...Op dinsdag 12 maart 2002 19:56 schreef Pc123 het volgende:
Even een vraagje aan Mark_640:
Is er bij Chello een bepaalde capaciteit op de coax per wijk of wordt deze gedeeld met de hele hub.