Toon posts:

Win98 FAT32 <=> NTFS WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand helpen met dit probleem?

Mijn schijfindeling was:
Primaire partities
C: Win2000 NTFS
D: WinXP NTFS
Logische partities
E: Programma's
F: Games
G: Stuff

Nu was het zo dat ik Win2000 nooit gebruikte en al mijn programma's staan op WinXP.
Ook heb ik een aantal problemen met spellen en drivers op WinXP, dus wil ik in plaats van Win2000 nu Win98 op de eerste partitie.

Vervolgens ziet het er zo uit:
Primaire partities
C: Win98 FAT32 Actief
Logische partities

OF

Primaire partities
C: WinXP NTFS Actief
Logische partities
H: Win98

Het probleem is nu dat Windows 98 gelijk opstart en dat de partitie waar WinXP op staat verborgen is.
Als ik de partitie waar WinXP op staat actief maak start deze niet op. Als ik vervolgens een NTFS met besturingssysteem terugzet als tweede partitie werkt WinXP wel weer. Dit is dus niet de bedoeling maar, omdat er gegevens staan die ik niet kwijt wil moet deze blijven werken.

Ik heb ook al geprobeerd met bootmagic het te laten werken maar ook dan start de partitie met WinXP niet op.

Weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alvast bedankt allemaal.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

win98 installeren en vervolgens XP installeren (op lege hdds). Dan wordt er automatisch een bootmanager geladen en kun je kiezen tussen je OSen.

Gewoon alles backuppen, want je partities zien eruit als een zooitje.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog andere ideeen. Om alles nu opnieuw te gaan indelen en installeren heb ik nu geen tijd voor.
Daarnaast weet ik niet wat er zo heel verkeerd is aan de indeling.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Naar mijn weten kun je niet mt 2 actieve partities tegelijk werken.
Maar als je in bootmagic instelt dat je slechts 1 v/d twee wilt zien (degene van wie je opstart). Dan kun je volgens mij je HD indeling verder helemaal zo laten

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar een actieve partitie alleen heb ik geprobeerd de andere actief te zetten om het andere besturingssysteem te krijgen.
De vraag is eigenlijk gewoon of ik windows98 op C de eerste primaire partitie ipv win2000 kan zetten naast winxp D die op de tweede primaire partitie staat. Beide waren NTFS.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je nou gewoon alles FAT32 maakt en 98 en XP gewoon op 1 partitie zet?

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 22:58

mark9534

Ondertitel ?

Met Bootmagic kun je kiezen vanaf welke bootable partitie je wilt opstarten. Hij maakt de ene dus automatisch hidden en van de andere boot je gewoon. Werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met bootmanager geprobeerd maar dan staat er dat hij het opstarten aan het voorbereiden is en doet verder helemaal niets meer.
Ik heb nu zelf nog een beetje lopen klooien en
'FIXBOOT c:' uitgevoerd met de reparatieoptie van WindowsXP.
Op dit moment heb ik zowel win98 als winXP geinstalleerd staan. Krijg een bootmenu wanneer ik opstart. WindowsXP werkt, alleen als ik win98 probeer op te starten krijg ik de foutmelding: i/o error accessing boot sector file.
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\bootsect.dos.

Mijn schijfindeling is zo:
Primair:
1e part: FAT32 Windows 98
2e part: NTFS Windows XP

Logisch:
3e part: FAT32 Programma's
4e part: FAT32 Games
5e part: FAT32 Stuff
Pagina: 1