Toon posts:

Opleiding Enschede, Rotterdam of Utrecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

De MBO opleiding Technische Informatica die ik momenteel volg is eind juni voorbij. Daarom ben ik nu op zoek naar een goede HBO opleiding, zodat ik weer wat jaartjes van de straat ben! ;)

Maar goed, nu zit ik dus met het probleem: welke opleiding?! Ik heb al brochures van enkele opleidingen aangevraagd en daarbij spraken mij de opleidingen in Enschede (Hogere Informatica - Saxion), Utrecht (Game Design & Development - School of Art and Technology, Faculteit KMT) en Rotterdam (Communicatie & Multimedia Design - Willem de Koning) mij wel aan. Ik wil in ieder geval op alle (of zoveel mogelijk) vlakken iets opsteken; programmeren, grafisch, databases, multimedia, security, beheer etc. Het liefste ook een opleiding die wat aandacht besteedt aan het ontwikkelen van computergames en/of simulaties.

Wie van jullie volgt momenteel een van deze opleidingen en kan mij iets vertellen daarover?!

Graag dus zoveel mogelijk info over alle drie de opleidingen, zodat ik straks een goede keuze kan maken.

Alvast bedankt,
WW

P.S. Kweet niet of dit het juiste forum hiervoor is?! :?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik doe op dit moment TI aan de TU Delft maar dit is te hoog gegrepen denk ik voor mij. Hierom wil ik volgend jaar de opleiding Communicatie & Multimedia Design in Rotterdam gaan doen. Afgelopen donderdag was het daar proefstuderen maar helaas was ik ziek :(

Deze opleiding is naar mijn idee heel erg grafisch gericht met daarbij zaken als scripting (php, javascript) en databases.

Verwijderd

Ik zit met een vergelijkbare vraag, ik wilde er net een topic over openen maar ik denk dat ik het beter onder dit kopje kan plaatsen:

Op dit moment studeer ik communicatiewetenschappen op de universiteit twente en daar wil ik mee stoppen. Volgend jaar wil ik dan beginnen aan een HBO opleiding in de richting van vormgeving, design, multimedia, grafisch ontwerpen enz...

Nu weet ik van 2 studies die me wel wat lijken dat dit soort dingen hier wel aan bod komen. Dat is Media & Art Design aan de hogeschool in Enschede en Digital Media Design aan de HKU in Hilversum (onderdeel van utrecht)

Zijn er mensen die me (vooral over MAD in Enschede) meer kunnen vertellen over deze studies? Mensen die er studeren of iemand kennen die dat doet?

Ik wil weten welke vakken er te doen zijn, wat het niveau is... hoe de opleiding hier in nederland word gewaardeerd als je later bij een bedrijf aan de slag wil enz..