Ik heb gister mijn Pioneer 116 DVD-rom speler binnen gekregen. Aangezien hij veel te veel herrie maakt, wilde ik hem op quiet mode zetten. Ik heb dat progsel van Pioneer gedownd. Alleen als ik hem op quiet mode zet, en druk op exit, en ga dan terug, dan staat ie weer op performance mode. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de regio vrije firmware die erop staat. Kan iemand dat bevestigen?
Ik heb het even uitgeprobeerd, en bij mij blijft hij wél op quiet mode staan. Ik heb de normale Pioneer firmware.
PS.
Zorg dat je er zeker van bent dat je de snelheid hebt gecontroleerd m.b.v. de knop "Drive information". Het selectievakje bij "Drive mode" staat namelijk default op "Performance Mode (Permanent)", niet op je huidige instelling.
PS.
Zorg dat je er zeker van bent dat je de snelheid hebt gecontroleerd m.b.v. de knop "Drive information". Het selectievakje bij "Drive mode" staat namelijk default op "Performance Mode (Permanent)", niet op je huidige instelling.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Dank je voor je reactie. Ik ben erachter gekomen dat ie hem stiekum toch wel op quiet mode zet. Alleen als je terug gaat, staat die performance mode er weer. Alleen staat ie er dan niet op. Hierdoor, en ook door de herrie die hij nog steeds maakt op quiet mode, dacht ik dat ie het niet deedOp zaterdag 09 maart 2002 21:52 schreef Tyrian het volgende:
Ik heb het even uitgeprobeerd, en bij mij blijft hij wél op quiet mode staan. Ik heb de normale Pioneer firmware.
PS.
Maaruh, is er niet een manier om dat ding nog verder te beperken. Het kan me namelijk echt niets schelen als dat ding langzaam is, als ie maar stil is! En die quiet mode limiteert hem op 12 Mb/sec. Terwijl ik 2 Mb per sec meer dan zat vind.
Edit: topic titel veranderd.
Ik snapte je niet helemaal, maar ik zie het al: je hebt een 116. Ik heb zelf de 106S, die ik ook in quiet mode gezet heb. Hij is dan bijna onhoorbaar, terwijl 700MB kopieren nog altijd in 7 minuten klaar is.
Siditamentis astuentis pactum.
Ik heb van te voren nog een search gedaan, en er werd beweerd dat de 116 stil was. Nou zal iedereen daar wel iets anders onder verstaan, ik ben wat dat betreft vrij kritisch. Ik heb net een hele dure Enermax voeding gekocht om mijn pc stil te krijgen, dan moet ie ook wel echt stil wordenOp zondag 10 maart 2002 19:00 schreef Varienaja het volgende:
Ik snapte je niet helemaal, maar ik zie het al: je hebt een 116. Ik heb zelf de 106S, die ik ook in quiet mode gezet heb. Hij is dan bijna onhoorbaar, terwijl 700MB kopieren nog altijd in 7 minuten klaar is.
Dank je wel, ik zal het eens proberen.
Ik denk dat je het hier kunt vinden..
http://www.pioneer-eur.com/pioneer/support_software.jsp?category=support/software#utility
http://www.pioneer-eur.com/pioneer/support_software.jsp?category=support/software#utility
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Verwijderd
thx, die site van hun is echt het toppunt van onoverzichtelijkheidOp zondag 10 maart 2002 22:37 schreef Wierdo_NL het volgende:
Ik denk dat je het hier kunt vinden..
Sja.. dat werd van de 106S ook gezegd, nou ik kan geen DVD kijken met dat geloei aan m'n oren. Maar 't tooltje heeft alles opgelost.Op zondag 10 maart 2002 22:30 schreef Jag het volgende:
Ik heb van te voren nog een search gedaan, en er werd beweerd dat de 116 stil was.
Raar trouwens dat m'n Plextor op 40x wel behoorlijk stil is.
Siditamentis astuentis pactum.
Werkt wel, maar dan heb ik zo'n stom proggie op de achtergrond draaien. Kan het niet zonder progsel op de achtergrond?
Ik heb hem nu een paar dagen op silent mode staan, en ik ben er zeer tevreden over.
In "performance mode" bogon hij keihard op te spinnen zodra ik er een CD in plaatste, en wanneer er dan daadwerkelijk gelezen moest worden ging hij weer langzamer draaien omdat hij het tempo niet kon bijbenen.
Nu in "silent mode" heb ik daar geen last meer van: Hij begint direct te lezen, met als resultaat dat de toegangstijd is verkort!
In "performance mode" bogon hij keihard op te spinnen zodra ik er een CD in plaatste, en wanneer er dan daadwerkelijk gelezen moest worden ging hij weer langzamer draaien omdat hij het tempo niet kon bijbenen.
Nu in "silent mode" heb ik daar geen last meer van: Hij begint direct te lezen, met als resultaat dat de toegangstijd is verkort!
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
Ik heb hem net binnen (A06S) en hij maakte wel wat geluid (maar niets vergeleken met mijn cyberdrive 52x). Toen heb ik hem met het Pioneer progsel op quiet gezet. Nu hoor ik hem dus helemaal niet meer.
Wel het knopje "set mode" ingedrukt...?
Wel het knopje "set mode" ingedrukt...?
Verwijderd
Ik zie net dat als je het progje nog een keer opstart hij inderdaad weer "performance mode" aangeeft. Dat maakt ook niet uit (het is gewoon alleen een lijst met opties, niet de huidige situatie of zo denk ik), je moet dus "quiet mode" selecteren en dan op "set mode" drukken dan krijg je in het scherm eronder deze melding:
"Drive mode is changed to the quiet mode."
Hier blijft ie dan in staan.
Als je dit hebt gedaan kan ik me niet voorstellen dat je vind dat ie nog herrie maakt
Maar goed, misschien verschillen de interpretaties van herrie wel errug sterk
"Drive mode is changed to the quiet mode."
Hier blijft ie dan in staan.
Als je dit hebt gedaan kan ik me niet voorstellen dat je vind dat ie nog herrie maakt
Maar goed, misschien verschillen de interpretaties van herrie wel errug sterk
Pagina: 1