mp3cd/hdspeler - ik weet het echt niet meer?!!

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 23:05

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hoi. Al zo'n 1.5 jaar geleden heb ik mijn discman aan mijn zus weggedaan met de gedachte om een mp3cdspeler oid te kopen. Ik heb de havin exxonium oid gehad maar direct teruggestuurd want lineout was stuk en geluid gewoon slecht, ook met sennheiser hd450II koptelefoon.

Is er tegenwoordig een mp3speler op de markt met:

- echt goede kwaliteit (audiofiel niveau voor zover dat gaat met mp3 / maar zeker bij gewone cd

- Handig in gebruik (o.a. tijdens spelen liedjes in een que zetten ala winamp

- Doet lang met batterijen

- Goede kwaliteit lineout

- Eventueel radio, maar als radio dan ook goede kwaliteit (ontvangst) radio.

- Geen gesodemieter met verschillende soorten mp3formaten (vbr)alles moet goed werken (dat was niet zo bij die havin)

- Geld speelt in eerste instantie geen rol, het gaat om de functionaliteit

Ik sta open voor alles wat er is, hd, cd, 8cmcd, vinyl, als het maar werkt.

Flash: te weinig capaciteit, wil ik niet

8cm --> is nog nieuw en de huidige spelers hoe je het went of keert, kijk maar naar die gigantische napa 8cm thread, is gewoon nog niet goed.

Heeft iemand een idee? Ik heb stapels goeie muziek liggen die ik weinig luister om dat ik eigenlijk met name in de trein luister. Oh, nog een eis:

- Ik zoek oordopjes van goeie kwaliteit die dus de medereizigers niet storen. Als ik ergens wel een godgloeiende hekel aan heb..... >:

Hoe slecht is btw die kwaliteit van de radio van die riovolt 250? De 350 lijkt mooier maar die batterijen en dat display alleen in het snoer staat me niet aan. Maar je kun me altijd anders overtuigen ;)

Alvast bedankt voor de moeite.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21

Jag

Mp3 spelers horen in GT, niet in AV :).

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 13:47
wat jij zoekt betaat al langer en heet een MD speler. Zoek ook eens op NetMD.

Succes

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 17:20 schreef menn0 het volgende:
wat jij zoekt betaat al langer en heet een MD speler. Zoek ook eens op NetMD.

Succes
Dat is ongeveer 1,5 keer zo duur als een mp3cdspeler...

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

geld speelt geen rol zegt ie net.
Ik weet ut niet, verkeer zelf ongeveer in zelfde twijfel

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik geloof dat de iriver spelers toch zeer goed aan je eisen zouden moeten kunnen voldoen.

Moet je ff zoeken op GoT naar info over de iriver 350 (of 250).

Volgens mij was de algemene mening dat dat zeer goede apparaatjes waren...

(en ze zijn volgens mij te koop bij www.mp3cdspeler.nl )

• Q

Q

Topicstarter
excuus voor het verkeerde forum.

Mja, de radio van de 250 is weer niet zo goed had ik begrepen. De 250 ziet er ook zo dik en groot uit. Ik wil niet weer zo'n miskoop begaan als die havin exonion die ik destijds terug heb gestuurd.

En dit is dus een goede reden om de 250 NIET te kopen:
The iRiver doesnt support playlist creation on the fly. Its all well and good that you can burn an M3U file to the unit and play it at a later time instead of being restricted to listening in alphabetical order but the lack of an option to create a play list on the fly can make your listening a bit tedious especially if you dont make play lists before hand. I find that the addition of M3U support but the lack of real time play list generation isnt really a complete solution by any stroke of the imagination as it allows nearly no flexibility after a CD has been created.
Dat minidisc gedoe vind ik niets omdat ik daar mijn huidige mp3cd collectie niet in kan duwen.

Ik ben iig niet de enige die hiermee zit en dat is weer een opluchting ;)

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

TTLCrazy

Listen to Frankie

nee, zit hier ook te wachten op de 1e hd mp3 speler die het allemaal heeft:

-min 20Gb (evt uitbreidbaar)
-LiOn accu
-FM radio ingebouwd, dus niet in ab
-niet te groot (formaat ipod zou leuk zijn)
-ondersteuning voor alle muziekformaten (of iig mp3 vbr en wma)
-uitbreidbare firmware

op dit moment komen de rio riot en de archos jukebox recorde 20Gb het dichtste bij.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

ik zou voor de riovolt gaan

- perfecte kwaliteit geluid
- kan makkelijk door alle directories browsen tijdens het spelen
-ondersteund id3 tags
-doet zo'n 10 uur met batterijen bij mij (en ik heb slechte kwaliteit batterijen)
-lineout is goed
- ondersteund alle soorten mp3's en wma, firmware is te upgraden

http://www.sonicblue.com/audio/rio/riovolt_sp100.asp

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 21:14
iPod, maar vrij prijzig (maar ooo zooo cool zou ie zijn, samen met mijn iBookje)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

[quote]
[b]Op zondag 10 maart 2002 13:00 schreef
het volgende:[/b]

Mja, de radio van de 250 is weer niet zo goed had ik begrepen. De 250 ziet er ook zo dik en groot uit. Ik wil niet weer zo'n miskoop begaan als die havin exonion die ik destijds terug heb gestuurd.

[..]

Dat minidisc gedoe vind ik niets omdat ik daar mijn huidige mp3cd collectie niet in kan duwen.

Nope idd, ik heb ook het probleem :(, ik zit er nu zelfs aan te denken om een radio te kopen :D [topic=433752/1/25]
Maar aan de andere kant wil ik ook niet te gehaast zijn --> het leven is hard ;(

• Q

Q

Topicstarter
Precies, misschien toch nog even geduld.

Het gaat mij er niet om dat je tijdens het spelen door dirs kunt zoeken, maar dat je tijdens het spelen van een nummer ondertussen rustig een aantal nummers 'on the fly' in je queue kunt plaatsten, net zoals bij winamp. de 250 kan dat niet en is daarbij dus meteen echt afgekeurd.

Een HD speler lijkt mij prima, zelfs ondanks usb want je flikkert alles in 1x er op (paar uur uploaden) en daarnaa ben je voor een lange tijd klaar. Maar zo'n creative dap is ook nix (batterijtijd is slecht, speler werkt niet makkelijk) dus tja. ...

*Zucht!!!* ;(

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:13

Knutselsmurf

LED's make things better

Op zondag 10 maart 2002 18:42 schreef Aerodynamic het volgende:

[..]

Nope idd, ik heb ook het probleem :(, ik zit er nu zelfs aan te denken om een radio te kopen :D [topic=433752/1/25]
Maar aan de andere kant wil ik ook niet te gehaast zijn --> het leven is hard ;(
De 350 heeft wel een goed werkende radio. Nadeel blijft wel een beetje z'n prijs...........

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

[quote]
[b]Op zondag 10 maart 2002 13:00 schreef
het volgende:[/b]

[..]

In de 350 zit dezelfde fw als de 250, dus op de 350 is het ook niet mogelijk om playlists 'on the fly' te maken. je kunt wel 1 liedje in de queue zetten. Daarnaast kun je ook een playlist programmeren, maar dat kan niet als je tegelijk naar muziek wilt luisteren.
Ik zou echt voor de iriver 250 gaan (ik lees net dat deze niet meer te koop is in NL => toch maar Iriver 350 ??)

• Q

Q

Topicstarter
Nou, dat playlist probleem betekend dat ik nogsteeds even wacht voordat er een speler uitkomt die ECHT voldoet aan mijn wensen. Desnoods dus nog maar maanden wachten. Of ik koop iets goeds (wat aan MIJN wensen voldoet en dan mag het ook wat kosten) of gewoon niets.

volgens een aantal users van de rioriot blijkt dat ding ook niet echt optimaal te zijn.

Verwijderd

Ga voor de RioVolt sp100 of 250
Of de Iriver 250 of 350

Het probleem met de radio hebben ze allang opgelost evanals het lezen van WinAMP playlisten (firmware snap ie :) )

Deze spelers komen bij bijna alle consumenten testen als beste uit de test.

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
ik heb nu de imp250 van Iriver.
en die is echt top, leest goed cdr/cdrw.
line out is goed, geluid met de standaart koptelefon beetje laag met een andere perfect.
playlist van winamp. enz enz enz enz.

voor deze en andere mp3cdspeller kijk je op www.mp3cdspeler.nl (dacht ik )
Pagina: 1