Graag jullie mening over het volgende:
Men heeft 6 gewone PC's:
Pentium III 950 Mhz, 256 MB RAM
Pentium III 550 Mhz, 64 MB RAM
Pentium III 700 Mhz, 128 MB RAM (en daar 4 van)
en een netwerk van 100 Mbit.
Ik wil daar een server plaatsen met daarop de volgende proggie's:
Filemaker 5.5 server
Hardware Requirements for Windows:
Pentium 133 MHz
64MB of RAM required for NT 4.0 (128MB of RAM required for Windows 2000)
CD-ROM and hard disk drive
Software Requirements: Windows NT 4.0 (Service Pack 4), or Windows 2000.
En daarbij hoort ook: Filemaker Pro 5.5
Hardware Requirements for windows:
Intel-compatible computer 486/33 or later
32MB of RAM required
Hard disk and CD-ROM drive
Software Requirements:Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT 4.0 (Service Pack 3), or Windows 2000. [Windows 98, NT 4.0, or 2000 required for Web Companion and ODBC features]
Network Sharing Requirements: Microsoft TCP/IP or IPX/SPX network
Teamagenda
TA-SERVER SYSTEM REQUIREMENTS
TA-Server runs on Windows 95/98, as a service on Windows NT/2000, and on Macintosh System 7.x and higher.
Verder moet de server een verbinding met internet gaan maken in de toekomst en deze gaan delen over het netwerk. Waarschijnlijk wordt dit ADSL. Daarnaast wil ik er twee harde schijven (20 Gb. voor de proggie's en 60 Gb. voor de data) in hebben en een back-up systeem voor de 60 Gb..
Dan wil ik op alle individuele PC's Filemaker Pro 5.5 en teamagenda installeren. De filemaker database bestaat voornamelijk uit foto's en persoonsgegevens.
Verder komt er op deze PC's office (welke versie weet ik nog niet).
Nu staat er op alle PC's windows 98 SE.
Wat voor server zouden jullie mij aanraden? Ik kan HP's met korting krijgen, dus kan iemand mij adviseren wat een goede netwerk PC/server is.
En wat zal ik als besturingssystemen gebruiken? Is XP het beste om overal op te zetten? Ik wil overigens bij Windows blijven, ook al is Linux betrouwbaarder.
Wat een hoop vragen he? Jullie zullen dit soort vragen wel zat zijn
, maar jullie zouden mij een grote dienst ermee bewijzen
. Heb ik de zondag middag weer wat te doen...
P.S.: iemand nog een idee hoe ik die systeemkasten netjes af kan sluiten met een slotje? Zijn daar bestaande systemen voor?
mod breakje .. even Ž vervangen voor '
Men heeft 6 gewone PC's:
Pentium III 950 Mhz, 256 MB RAM
Pentium III 550 Mhz, 64 MB RAM
Pentium III 700 Mhz, 128 MB RAM (en daar 4 van)
en een netwerk van 100 Mbit.
Ik wil daar een server plaatsen met daarop de volgende proggie's:
Filemaker 5.5 server
Hardware Requirements for Windows:
Pentium 133 MHz
64MB of RAM required for NT 4.0 (128MB of RAM required for Windows 2000)
CD-ROM and hard disk drive
Software Requirements: Windows NT 4.0 (Service Pack 4), or Windows 2000.
En daarbij hoort ook: Filemaker Pro 5.5
Hardware Requirements for windows:
Intel-compatible computer 486/33 or later
32MB of RAM required
Hard disk and CD-ROM drive
Software Requirements:Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT 4.0 (Service Pack 3), or Windows 2000. [Windows 98, NT 4.0, or 2000 required for Web Companion and ODBC features]
Network Sharing Requirements: Microsoft TCP/IP or IPX/SPX network
Teamagenda
TA-SERVER SYSTEM REQUIREMENTS
TA-Server runs on Windows 95/98, as a service on Windows NT/2000, and on Macintosh System 7.x and higher.
Verder moet de server een verbinding met internet gaan maken in de toekomst en deze gaan delen over het netwerk. Waarschijnlijk wordt dit ADSL. Daarnaast wil ik er twee harde schijven (20 Gb. voor de proggie's en 60 Gb. voor de data) in hebben en een back-up systeem voor de 60 Gb..
Dan wil ik op alle individuele PC's Filemaker Pro 5.5 en teamagenda installeren. De filemaker database bestaat voornamelijk uit foto's en persoonsgegevens.
Verder komt er op deze PC's office (welke versie weet ik nog niet).
Nu staat er op alle PC's windows 98 SE.
Wat voor server zouden jullie mij aanraden? Ik kan HP's met korting krijgen, dus kan iemand mij adviseren wat een goede netwerk PC/server is.
En wat zal ik als besturingssystemen gebruiken? Is XP het beste om overal op te zetten? Ik wil overigens bij Windows blijven, ook al is Linux betrouwbaarder.
Wat een hoop vragen he? Jullie zullen dit soort vragen wel zat zijn
P.S.: iemand nog een idee hoe ik die systeemkasten netjes af kan sluiten met een slotje? Zijn daar bestaande systemen voor?
mod breakje .. even Ž vervangen voor '