CPU steeds warmer

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 13:38

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
Ik heb sinds 3 maanden een xp 1700+ met een coolermaster koeler erop. In het begin werd mijn cpu idle niet warmer dan 36 graden en 39 graden stressed. Echter sinds ik er een extra hd heb bij geplaatst (seagate baracuda) wordt mijn cpu idle 40 graden en gestressed 43 graden. Hierdoor gaan spelletjes een beetje schokken enzo.

Nu is mijn vraag of dit echt alleen aan die extra hd ligt, of dat er misschien ook andere verklaringen/redenen kunnen zijn?????

Hoop is uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Dat is nog steeds een normale temp voor een AMD CPU (zelfs meegenomen dat de temp indicatie er 10 graden naast zit wat kan). Waarschijnlijk schokken je spelletjes niet daarom. Misschien is er toch iets met die nieuwe hdd

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
door die warmte gaan spelletjes niet schokken hoor :)
en het is toch logisch dat het warmer wordt als je een extra hdd erbij zet :?

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 13:38

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
Ik snap wel dat hij warmer zou worden met die extra hd. maar mijn spelletjes schokten nooit!!!! en nu ineens wel. vooral omdat ik wel eens had gehoord dat als je cpu te warm werd dat dan je beeld ging schokken enzo.

Hoe warm kan ie eigelijk worden????

Hoop is uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

omgevings temp van je moederbord (binnen temp van je kast) wordt hoger door meer warmte bronnen (=extra hd's)

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 22:32
Je processor kan nog werken bij 80*C *D, dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Als ik jou was zou ik eerst eens kijken of die harde schijf niet te traag is met een benchmark programma. Als je harde schijf data niet snel genoeg kan lezen, kunnen spelletjes ook stotteren.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
60-70 graden mag die wel worden, en zelfs dan mogen je spellen niet schokken of vastlopen...Dat schokken ligt ergens anders aan. Swapt je hdd veel tijdens spellen? Of misschien heb je een instelling verkeerd staan?

Verwijderd

lijkt me sterk dat het schokt :)

Dan moet het eerder door de nieuwe hard disk komen :P

• Probub
  • Laatst online: 21-08 11:23
Het zou ook kunnen de de ide of scsi kabels de airflow negatief beinvloeden...

8-)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees de FAQ.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.