voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Muffinboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Topicstarter
Hoi allemaal,

Als je verder helemaal niks aan je voeding aansluit en dan de stekker in het stopcontact steekt en dan het aan/uit schakelaartje op aan zet, dan moet toch de fan van de voeding gaan draaien, of niet soms?

Ik ben de computer van mijn broer aan het trouble-shooten. Die wilde steeds slechter opstarten, bleef op het laatst zelfs bij het bios scherm hangen.

Toen ie hier binnenkwam kon ik hem nog wel aanzetten, dan ging de fan van de processor draaien, maar verder gebeurde er helemaal niks... geen moederbord piepje, geen beeld via de videokaart, niks.

1 voor 1 alle componenten eruit gehaald, ander geheugen geprobeerd, etc. Toen moederbord eruit, processor (Slot 1) los, alles met perslucht schoongeblazen, processor en geheugen erin, maar toen deed de voeding helemaal niks meer.

Anyways... zit ik dus goed met mijn diagnose dat het de voeding wel eens zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
First: [topic=309815/1/50]

Second: Nee, als de fan teperatuur-gestuurt is dan gaat hij niet aan als je de voeding niet belast in principe.

Check is de zekering in de voeding, het kan zijn dat die het begeven heeft of jou veiligheid heeft vastgesteld :P

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Muffinboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Topicstarter
First: [topic=309815/1/50]
Okee :) tijdje niet erg actief geweest hiero.
Second: Nee, als de fan teperatuur-gestuurt is dan gaat hij niet aan als je de voeding niet belast in principe.
Hmm, zelfs als ik wel mobo, hd, etc. aansluit doet ie niks meer. De zekering gecheckt, maar die ziet er uit als nieuw.

Volgende week dan maar een voeding gaan halen?

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

Verwijderd

Muffinboy, welke voeding heb je nu dan ?? (merk enzo..? en vooral aantal Watt ??)

Als je durft kun je de voeding openschroeven en even de condensatoren nakijken,.. misschien wat gesmolten ??

En, trouwens,.. check de volgende site effe...

http://www.pscw.uva.nl/medewerkers/enkel.cfm?studierichting=ict&userid=317&menu=0

..............:P

oftewel... met dit soort vragen kun je ook terecht op onze afdeling... if you know the right person... >:)