Portable kopen en garantie Dell - Compaq ?

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Na lang sparen heb ik eindelijk beslist terug een portable te kopen.

Maar wat dat is het grootste probleem mijn budget is zo'n 2200 of een 89000 Bef zonder BTW

Wat wil ik ermee doen. Zo wat vanalles ik studeer IMS en heb dus veel mijn pc nodig ik ga hem meenemen naar school en op de trein. Voor de rest wil ik hem ook thuis gebruiken als ik niet achter mijn desktop zit.
Dus wat Office, C++, J++, VB, ... , MS Sql, Oracle, ...

Graag ook eentje met een redelijk beeld zodat ik nog es een strategy game erop kan spelen (RA, anno, stronghold, ...)

Met de invoering van de nieuwe P4 bij www.dell.be vind ik ni echt mijn keuze daar.
En maar 1 jaar garantie upgrade naar 3 jaar is duuur (+250/excl)

Ik was een beetje aan het rondkijken bij compaq en kwam bij dit toestel uit. Deze heeft 2 jaar garantie:

Presario 2710EA
http://www.compaq.be/pdf/470027-370_nl.pdf
http://compaq.e-nitiative.be/products/470027370_L2.asp

Prijs ex BTW is zo'n: 2170 €uro

Deze lijkt me meevallen. Iemand hier ervaringen mee ?

Volgens mij lijkt meer dan 1 jaar garantie nodig wat zijn jullie ervaringen met dell garantie nodig ja - nee ?

Zo ik wachten gaat dell namelijk ook binnenkort standaard 2 jaar garantie leveren ?

Dit staat namemijk op de Compaq website:

http://www.compaq.be/R3DEngine.asp?reference=20%2D01%2E01%2D01%2E07%2D01&lang=nl&sess=557753937&start%5Fid=0
Belangrijke aankondiging

Met ingang van 2 januari 2002 en als gevolg van de Belgische implementatie in de komende maanden van de Europese richtlijn 1999/44/EC dd 25.05.1999 op bepaalde verkoopsaspecten van consumentengoederen en bijbehorende garanties heeft Compaq ABG Belux een garantieverhoging op bepaalde, aan consumenten verkochte producten geïmplementeerd.

Compaq geeft een garantie van 2 jaar op de hieronder vermelde producten, gaande van 1 jaar onderdelen en werkuren, carry-in (1-1-0) tot 2 jaar onderdelen en werkuren, carry-in (2-2-0). Dit geldt voor volgende producten:

iPaq Pocket PC 2-2-0
Wireless Lan 2-2-0
iPaq MP3 player 2-2-0
iPaq Projectors 2-2-0
Presario Desktops 2-2-0
Presario Notebooks 2-2-0
Armada E500 2-2-0
Armada 110 2-2-0
Uitzondering: Presario Xplore Ultra ADSL: blijft GARANTIE 1 JAAR ONDERDELEN & WERKUREN ON-SITE, Objectief INTERVENTIE BINNEN DE 5 WERKDAGEN
Belangrijke opmerking: geen veranderingen bij elk product dat een dekking heeft van meer dan 2-2-0; deze zullen dezelfde garantie hebben dan voorheen.

Begin februari 2002 zal Compaq deze garantieveranderingen op alle prijslijsten hebben aangepast.
Welke alternatieven zouden jullie voorstellen.

Ik heb al vele portable topics gelezen maar ik kom er ni goed uit. Dell lijkt me steeds iets te duur.
En ik heb geen zin om na 13 maanden voor een reparatie te staan van 500 Euro ofzo :(
Ik heb veel ervaringen met pc's maar totaal geen idee hoe het zit met de defect gevoeligheid van portables.

Alvast Bedankt

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:19 ]

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 18:55 schreef hdd het volgende:

[..]

Sgoe :+
:D

Oh euhm, gewoon voor DELL gaan.

Verwijderd

haj,

sinds jan 2001 of 2002 zijn fabrikanten verplicht om 2 jaar garantie te geven op elektrische apparaten, dus ook je pc/labtop

heb je post niet heel goed gelezen, maar kijk ook eens naar de compaq N115 of N160, we (ik en pa) zijn nl ook op zoek naar een notebook van ongeveer 1400 euro en kwamen daar zo'n beetje uit, we zijn nu de aldi in de gaten aan't houden, die flikken toch dingen met de prijs......

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 19:54 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

:D

Oh euhm, gewoon voor DELL gaan.
Welke dan nu de 8100 er bijna uit is ?
4100 ?
Het lijkt me dat dell veel duurder is: duurdere garantie nog es extra voor levering. Ja dell kun je niet bestellen bij je pcboer om de hoek :(
Op zaterdag 09 maart 2002 20:07 schreef DCL_Redhead het volgende:

sinds jan 2001 of 2002 zijn fabrikanten verplicht om 2 jaar garantie te geven op elektrische apparaten, dus ook je pc/labtop
Blijkt inderdaad uit website van compaq maar bij dell nog geen spoor daarvan ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Echt niemand hier die ervaringen heeft met de Compaq Presario 2710EA.

* Tomsworld weet echt niet wat kopen.

Help een beetje aub

Pagina: 1