Toon posts:

Internetten via laptop in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ga regelmatig een weekje naar het buitenland. Helaas heb ik nu nog geen laptop en is het dus niet mogelijk om vanuit de hotelkamer emails e.d te controleren. Ik ga binnenkort echter een laptop+gsm met datamogelijkheden kopen. Nu is mijn vraag: hoe kan ik het beste verbinding maken vanuit het buitenland? Stel er is een telefoonaansluiting aanwezig op de hotelkamer, welke provider kan ik vanuit het buitenland bereiken zonder dat de telkosten huizenhoog oplopen?
Wat als er geen telaansluiting is, met welke provider via de gsm kan ik verbinding maken?

Dank u

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Als jij in een hotel gaat telefoneren/internetten zou ik me geen zorgen gaan maken over welke provider, ik zou me zorgen gaan maken over de kosten ervan (doe je al, maar toch) want die hotels rekenen ENORME bedragen per minuut ook al is het lokaal.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Alleseerst: [topic=309815/1/50]

In sommige hotels zit al standaard een computer in een kamer of een speciale ruimte daarvoor, of je kan natuurlijk naar een internet-cafe gaan ofzo. Via de gsm is het enkel alleen mogelijk om e-mails te versturen de rest, webpagina's bekijken gaat echt te langzaam.

Mara waarom wap je niet? Daarmee kan je volgensm mij ook e-mailen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Bellen in het hotel is niet goedkoop maar het is zeker niet duurder dan bellen/internetten via je GSM. En met je gsm haal je 9600 b en met je modem 56 kb, dat is dus veel sneller.
Voor internetten in het buitenland heb je ook een wereldwijde provider nodig die er voor kan zorgen dat je overal lokaal kan inbellen. Als ik jou was zou ik eens zoeken naar een provider die dit kan bieden.

Ik ken wel een provider die dit doet, en het is de provider waar bijna iedereen wel een cd van heeft ontvangen vorig jaar. Alleen kan ik niet op de naam komen

Verwijderd

Compuserve (:r)

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 16:23 schreef freezy17 het volgende:
Bellen in het hotel is niet goedkoop maar het is zeker niet duurder dan bellen/internetten via je GSM.
tenzij de zaak het betaald (zoals bij ons :) )

Verwijderd

De meeste moderne/duurdere hotels in het buitenland hebben in iedere kamer een UTP-kabeltje liggen. :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Met compuserve kan je in vrijwel ieder land internetten, je betaalt daar ook je rekening in dollars (misschien kan het tegenwoordig ook met euro's). Die abbonementsvorm heette geloof ik compusreve classic.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1