Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Verwijderd
Weet ik had ik al gezien ja .. Maar als er dan mischien wel iets mis mee is , zit dat bedrijf helemaal in duitsland lijkt me niet ideaal .Op zaterdag 09 maart 2002 16:15 schreef aad123 het volgende:
Ik heb hem nog niet, maar dat gaat waarschijnlijk van de zomer wel gebeuren. Ook erg mooi: onboard firewire. Overigens gewoon in Duitsland bestellen, check de pricewatch, het scheelt aanmerkelijk.
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
C.O.P
Cpu Overheating Protection

P.S Ik heb het geluk dat ik vlak bij Aachen woon, daar zijn verschillende PC shops te vinden die hem NU al aanbieden voor een lagere prijs dan hier.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
[topic=433552/1/25]
Ik ben er nog niet uit wat ik met die overheating protection aanmoet, dat wil zeggen: dat de temp gemeten wordt (hopelijk icm de ingebouwde sensor in de proc, dat is me niet geheel duidelijk) a la, maar er is ook een setting
CPU cooling setup
waarbij je kunt kiezen voor extra cooling (hoe???
always
of:
when cpu overheated
Wat hij dan doet vraag ik me sterk af, kan de palomino core dynamisch van snelheid/multiplier oid veranderen??
Verder ben ik nog erg druk bezig met de hele bende te installeren, dus ik kap met hier babbelen...
Ps onboard heeft de mijne alleen c-media sound, geen firewire of raid..
Ik ben ook heel benieuwd. Wat mij een beetje dwars zit, is dat ik PC2400 geheugen heb, of dit qua snelheid veel uitmaakt t.o.v PC2700 (ja ok 33 Hz)Merkbaar?
En weet iemand of er de Alpha PAL8045T op gaat passen?
O ja wat is het verschil (lees: het beste en stilste?
Alpha PAL8045T Delta 80MP fan
Alpha PAL8045T Papst 8412NG fan
Alpha PAL8045T Papst 8412NGM fan
Alpha PAL8045T YS-Tech fan
IK hoop dat iemand dit weet. Ik post de bevindingen van dit bord.
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Verwijderd
Jeemig, wat moet dat een enorm mamaplankje zijn!!! 4 ATX-gaten naast elkaar ipv de 'gebruikelijke' 3!! Ik dacht dat alleen servermoederborden zulke afmetingen hadden. Deze past in geen enkele fatsoenlijke kast, je bent dus gewoon gedwongen om een bigtower te kopen als je deze wilt installeren!! Ik zou deze niet kopen omdat hij simpelweg te groot is.......Op zaterdag 09 maart 2002 15:50 schreef IbBeLz het volgende:
Heeft iemand hier de Asus A7V 333 al in zijn pceetje hangen ?? Ik ben zelf ook van plan om hem te gaan kopen , maar ik denk ik vraag eerst ff naar jullie ervaringen over dit bordje ..
[afbeelding]
....
wat is jullie ervaring/mening
waar zie jij 4 atx gaten ? is volgens mij gewoon fullsize atxOp zondag 10 maart 2002 20:01 schreef Rippie het volgende:
[..]
Jeemig, wat moet dat een enorm mamaplankje zijn!!! 4 ATX-gaten naast elkaar ipv de 'gebruikelijke' 3!! Ik dacht dat alleen servermoederborden zulke afmetingen hadden. Deze past in geen enkele fatsoenlijke kast, je bent dus gewoon gedwongen om een bigtower te kopen als je deze wilt installeren!! Ik zou deze niet kopen omdat hij simpelweg te groot is.......
dat heeft mijn mobo ook al hoor.Jullie vergeten een functie van dit moederbordje wat nog niet bij andere moederborden aanwezig is!!!
C.O.P
Cpu Overheating Protection
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
De Delta (zelfs de MP) is ontzettend luidruchtig. Ik zou voor een van de Papsten gaan. Ik zelf de PAL8045T met Papst 8412NGL op m'n ASUS A7V266-E. Dat past perfect en loopt prima.Op zondag 10 maart 2002 18:50 schreef Extra300s het volgende:
Ik heb 'm afgelopen vrijdag besteld, zou volgens de verkoper Maandg (morgen dus) bij mij zijn!
Ik ben ook heel benieuwd. Wat mij een beetje dwars zit, is dat ik PC2400 geheugen heb, of dit qua snelheid veel uitmaakt t.o.v PC2700 (ja ok 33 Hz)Merkbaar?
En weet iemand of er de Alpha PAL8045T op gaat passen?
O ja wat is het verschil (lees: het beste en stilste?
Alpha PAL8045T Delta 80MP fan
Alpha PAL8045T Papst 8412NG fan
Alpha PAL8045T Papst 8412NGM fan
Alpha PAL8045T YS-Tech fan
IK hoop dat iemand dit weet. Ik post de bevindingen van dit bord.
Ik heb 'm afgelopen vrijdag besteld, zou volgens de verkoper Maandg (morgen dus
In welke winkel heb je hem besteld ?
Op zondag 10 maart 2002 20:16 schreef phemelrijk het volgende:
Bij MyCom (pricewatch), ik had opgebeld, en ze hadden hem binnen gekregen. De prijs was incl. verzendkosten 193 Euro.Op zondag 10 maart 2002 18:50 schreef Extra300s het volgende:
Ik heb 'm afgelopen vrijdag besteld, zou volgens de verkoper Maandg (morgen dus) bij mij zijn!
In welke winkel heb je hem besteld ?
In de Price watch staat hij voor 205Euro ex verzend =ok
Paar pics:
Oja het lijkt erop dat er veel plaats om de CPU socket is zodat ook een grote koeler past
Middelste foto: ANDERE SAMENSTELLING!!!!!
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Verwijderd
zit al op mijn msi k7t pro ik hem een keer zonder fan gestart een amd 1333 mhz en toen deze net in windows ging de pc helmaal uitOp zondag 10 maart 2002 12:29 schreef RAID-0 het volgende:
Ja, maar we hebben het over AMD hier HE
P.S ik ga NU meteen m'n oude KT7-raid uit mijn kast halen, JIPPIE!!!
Op zondag 10 maart 2002 20:58 schreef RAID-0 het volgende:
Ik sta al helemaal te trappelen, kreeg net een mail binnen van AHA-computer.de dat ze hem binnen hebbenen dat ik hem morgen kan komen halen
. Ze hebben er zelfs eentje voor me opzij gelegd
!!!!
P.S ik ga NU meteen m'n oude KT7-raid uit mijn kast halen, JIPPIE!!!
Ik heb de doos uitgepakt en een met gefronste wenkrouwen het zaakje bekeken. Tjeemig wat een spul zeg, er zit wel heel veel in.
Het eerste wat mij opvoel is wel de er géén fan op het mobo te vinden is.Wel een gigantisch koelblok dat, nu het zaakje loopt, de temparatuur op een 30c houdt.
Tweede wat me opviel is de aansluiting (bracket) van de usb/gamepoort. Yep die komt in een vrije uitsparing te zitten, een flatcable en een round cable. De aansluiting van de ronde kabel zit UITERST lomp tussen het tweede en derde PC slot ingepropt! trouwens ERRUG VREEMD dit setje staat niet de paklijst van de quick setup guide, wel in de users manual ??? Maarja beter dan die afgebeelde 2-port USB Bracket
Derde: de achterzijde waar de connectors van de compoorten zich bevinden is anders (zie de foto eerdere post) Er zit een mooi plaatje bijgeleverd en de oude gaat eruit. Ik kan mij voorstellen dat er mensen gaan schelden, ik kon het er uithalen (twee schroefjes) maar of dit altijd gaat? Het losse paneeltje kon ik er zo in klikken, perfect passend!
Het heel belangrijk om de jumpers voor het inbouwen te setten, het is onmogelijk om hier nog aan te komen als je alles ingebouwd hebt (de meeste dan)
De volgorde van het plaatsen van de pci kaarten kan ook nog maar op een manier,vooral door die USB2/Gameport bracket.
Ook de dingen zoals Ipanel, leds en de FOLPPY (tjonge jonge wat zit die achterlijk geplaatst hoor) is slecht te bereiken.
Het zaakje loopt nu lekker, de temparatuur van de proc is als vanouds en wordt weer een paar graden te hoog weergegeven: 51c idle. Ik ga zo meteen de bios eens onderzoeken, en dan
Bij het opstarten zag ik een full screen logo (moet ik eens kijken wat daar de bedoeling van is, volgens mij kan je daar een eigen logo van maken)
Bedankt voor deze korte reviewOp maandag 11 maart 2002 15:53 schreef Extra300s een heel verhaal
Misschien kan je solliciteren voor een baan als reviewer bij Tomshardware of -hoe kan het ook anders- tweakers.net!
goed man!
dat geeft toch niet, passieve koeling is ook heel lang vol te houden hoor. als je maar een heatsink hebt van een beetje kwaliteit.Op zondag 10 maart 2002 20:55 schreef computerboer22 het volgende:
[..]
zit al op mijn msi k7t pro ik hem een keer zonder fan gestart een amd 1333 mhz en toen deze net in windows ging de pc helmaal uit
Zo gezegd, zo gedaan.
[LOL]Op maandag 11 maart 2002 17:50 schreef CyberTijn_ het volgende:
[..]
Bedankt voor deze korte review
Misschien kan je solliciteren voor een baan als reviewer bij Tomshardware of -hoe kan het ook anders- tweakers.net!
goed man!
Een paar vragen:
Werkt SDRAM ook op dit bord, of moet je er echt nieuw geheugen voor aanschaffen?
Die onboard sound... Is het ook zonder dat verkrijgbaar?
(ja, ik begrijp dat je het wel uit kunt zetten, maar toch)
En heeft er al iemand ervaring met Soundblasters en deze chipset?
de cpu blijft op FSB133 draaien
dus hij gebruikt de extra bandbreedte niet
of zit ik er weer eens volkomen naast
lijkt me stug, als jij een AMD Tbird hebt die 266 aankan zal hij daar gewoon op draaien hoor. maar op 333 hoef je niet te rekenen.Op donderdag 21 maart 2002 14:01 schreef star-saber het volgende:
zo'n kt333 heeft dat wel nut?
de cpu blijft op FSB133 draaien
dus hij gebruikt de extra bandbreedte niet
of zit ik er weer eens volkomen naast
Helaas, je zal nieuwe DIMMetjes aan moeten schaffen. PC2100 of PC2700Op donderdag 21 maart 2002 13:30 schreef Mr Edge het volgende:
Sorry voor het omhoog trappen van dit topic, maar ik heb een paar vraagjes die ik in andere A7V333 topics ook niet beantwoord zie, dus vandaar.
Een paar vragen:
Werkt SDRAM ook op dit bord, of moet je er echt nieuw geheugen voor aanschaffen?
Die onboard sound... Is het ook zonder dat verkrijgbaar?
(ja, ik begrijp dat je het wel uit kunt zetten, maar toch)
En heeft er al iemand ervaring met Soundblasters en deze chipset?
Verwijderd
Want als dat zo is ga ik hem meteen halen.
alvast bedankt!!
Dit is dus zeker niet juist. Een TBird kan gemakkelijk op 200/400MHz FSB draaien hoor. Is echt niets abnormaals.Op donderdag 21 maart 2002 14:07 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
lijkt me stug, als jij een AMD Tbird hebt die 266 aankan zal hij daar gewoon op draaien hoor. maar op 333 hoef je niet te rekenen.
[..]
Helaas, je zal nieuwe DIMMetjes aan moeten schaffen. PC2100 of PC2700
Ligt puur aan je mainboard/memory en voeding die je gebruikt.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Iemand???Op maandag 08 april 2002 22:45 schreef beastlock het volgende:
IK had gelezen dat je de vcore op 2,2volt kan zetten is dit waar? Anders kan je met dit mobo goed gaan overclockenKunnen jullie daar please een antwoord op geven
Want als dat zo is ga ik hem meteen halen.
alvast bedankt!!
Verwijderd
Ik heb dit bord zelf, maar nog niet goed gekeken. Ik dacht wel zoiets in het manual gezien te hebben.
Verwijderd
thanks voor de info.Op dinsdag 09 april 2002 10:27 schreef CRX_Lunatic het volgende:
Volgens mij kan het inderdaad. Tot 2.2V ofzo. Ik geloof dat je er een jumper voor moet omzetten.
Ik heb dit bord zelf, maar nog niet goed gekeken. Ik dacht wel zoiets in het manual gezien te hebben.
Wil je me ook wat meer info over die mobo geven
zoals de overclock mogelijk heden en dat echt super goed is.
Alles wat je wilt weten over je stom asus bordje.Op dinsdag 09 april 2002 13:26 schreef beastlock het volgende:
[..]
thanks voor de info.
http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=6338485e43f9201b84fc80b14fd1562b&forumid=8
thanks voor de info.
[/quote]
Vcore kan je met jumpers hoger zetten...verder is alles goed te regelen met de bios...heeft hele goede overclockings mogelijkheden...
Nadeel is is dat het bordje eind feb 2002 uitgebracht is dus het is nog even wachten of er veel bugs e.d. zijn
Verwijderd
Msi user detectedOp dinsdag 09 april 2002 14:06 schreef MartNL het volgende:
[..]
Alles wat je wilt weten over je stom asus bordje.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
werkt die temp sensor nu ook beter dan de vorige asus moederborden?Op dinsdag 09 april 2002 15:02 schreef MartyMF het volgende:
Ik heb hem al 3 weken in huis liggen.. werkt prima.. behalve m'n biosdie is helaas na een update overleden. Is te bestellen bij Norrod... volgens mij
Volgens mij nog niet nee... Stressed is mijn AthlonXP nu 57 graden terwijl hij met mijn MSI 50 graden werd. Erg vreemd dus..Op dinsdag 09 april 2002 15:03 schreef beastlock het volgende:
[..]
werkt die temp sensor nu ook beter dan de vorige asus moederborden?
Vergeet je FSB niet op 166 MHz te zetten, die gaat standaard naar 133 (266). Wel multiplier verlagen he, kun je met de rekenmachine uitrekenenOp vrijdag 12 april 2002 19:35 schreef lauretmichiel het volgende:
Ik heb hem alBen er erg blij mee