Gaan we MF'en ????

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
http://killemall.keyserver.org/rc5/byhost.html

als ik die link volg kom ik op een proxy waar vandaag al 1 miljoen op geflushed is....

Megaflushen mag dus weer ...????? :? (of gaat dit gefaseerd geflushed worden ?) -no flame intended -

als ik fout zit moet je het maar ff zeggen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Aan de proxy info te zien is het direct doorgeflushed, dus ZIJ zijn aan het MegaFlushen, wat niet wil zeggen dat 'het weer mag' natuurlijk. Er zijn altijd wel een paar mensen asociaal genoeg om een heel team in gevaar te brengen, tegen de overeengekomen afspraken in, om aan hun eigen 'kijk mij eens' behoefte te voldoen.

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Dit is het gevolg van 2 apparte groeppen binnen dit team.
Groep 1 is van wegen een dubbelle verjaardag als flush gedaan met een periode van net een 30 dagen.
Groep 2 is vanwegen een overschakelling van perproxy met een spaar periode van 7 dagen, nou niet bepaald een gerichte mega flush te noemen.
Dat het totaal als meer dan 1M uit komt is leuk voor ons maar was niet als zodanig bedoeld.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Van wanneer is het eigenlijk een MF? Zit te sparen voor de Top 30, en een leuk mijlpaaltje (200.000).

Juist

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mwoah.

Er is niks aan het handje als die workunits niet oud zijn... paar weken moet best wel kunnen.

Als je nou WU's van 2 maand oud flushed, dan is het wat anders..... maar ze blijven keurig binnen de gecachede workspace.. niks aan het handje imho.

Verwijderd

Ach, ik denk dat als het team alles per dag laat lopen wat er binnen komt men in de gaten krijgt dat dit team in staat is om per 7 tot 10 dagen 1M te doen :Y)
Vergeet niet dat dit team 4 grote subteams in zich herbergt waar van 1 zelfs geregeld GamePartys organiseerd met een redelijk aantal deelnemers.
Iedereen die daar aan mee doet draait dan ook voor de periode van dat weekeinde ook een koe voor dat team :+

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op zaterdag 09 maart 2002 16:22 schreef Sir.Kiekeboe.kijkt.tv het volgende:
...GamePartys organiseerd met een redelijk aantal deelnemers.
Iedereen die daar aan mee doet draait dan ook voor de periode van dat weekeinde ook een koe voor dat team :+
Maar als je dan altijd aan het gamen bent heeft je }:O ook niet zo heel veel te doen.

Juist

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 16:28 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Maar als je dan altijd aan het gamen bent heeft je }:O ook niet zo heel veel te doen.
Wat dacht je van de koe vergeten weg te halen :o :?

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Maar het gevolg kan (en zal zijn) dat iedereen weer begint met MF'en. Bij de grotere teams zal het niet zo'n probleem zijn om de reden die Dsmarty ook al aangaf.
Maar als de grote teams het doen kan je het de kleinere team ook niet verbieden en zullen ook die weer gaan MF'en.

Ik denk dat de DPC crew hier dus een standpunt over moet innemen, (eigenlijk is die al maar hij wordt niet gehandhaaft).

1. mag een MF ?
2. Zo ja, tot hoeveel mag er ineens geflushed worden

Er kan bijv. ook als regel gesteld worden dat bijvoorbeeld een tijdslimiet er aan zit ( 2 weken sparen en dan verplicht flushen)

Als dat niet gebeurt hebben we binnen de kortse keren weer ellende met D.net, en die zeuren nou eenmaal eerder over een DPC MF als een Japanse MF
Op zaterdag 09 maart 2002 16:13 schreef Sir.Kiekeboe.kijkt.tv het volgende:
is er geen overleg binnen jullie groep ?, je merkt het toch wel als iemand stopt met flushen en begint met sparen ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Gezeik krijg je altijd wel.
Maar wat is tegenwoordig nog veel :?
DPC is zo snel groot geworden dan een miljoen al geen probleem meer is.
Als ik hiero lees dat het een week tot 10 dagen sparen is dan is een miljoen zo gedraait.
De output is zo hoog dat de grensen gewoon anders liggen.

Laat de CREW er eens naar kijken en aangeven wat volgens hen nu een MF is.
Wat volgens de kleintjes namelijk een MF is, is voor de grote teams gewoon "output".

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op zaterdag 09 maart 2002 16:37 schreef -ProXy- het volgende:

Ik denk dat de DPC crew hier dus een standpunt over moet innemen, (eigenlijk is die al maar hij wordt niet gehandhaaft).
denk dat Dutchman! dat hierboven al wel wel heeft gezegd.. standpunt is al tijden duidelijk...
1. mag een MF ?
2. Zo ja, tot hoeveel mag er ineens geflushed worden
Tuurlijk niet, als 1 subteam de regels van D.Net betekent niet dat de regel opeens weg is!
[..]
Als dat niet gebeurt hebben we binnen de kortse keren weer ellende met D.net, en die zeuren nou eenmaal eerder over een DPC MF als een Japanse MF
* Sequence houdt zijn hart vast voor de reactie van dnet..
Op zaterdag 09 maart 2002 16:51 schreef Wessie het volgende:
Gezeik krijg je altijd wel.
Maar wat is tegenwoordig nog veel :?
DPC is zo snel groot geworden dan een miljoen al geen probleem meer is.
Als ik hiero lees dat het een week tot 10 dagen sparen is dan is een miljoen zo gedraait.
De output is zo hoog dat de grensen gewoon anders liggen.

Laat de CREW er eens naar kijken en aangeven wat volgens hen nu een MF is.
Wat volgens de kleintjes namelijk een MF is, is voor de grote teams gewoon "output".
het gaat er om wat DNET denkt.. wij kunnen wel groeien, maar als Dnet het niet aankan dan hebben wij ons aan de regel te houden dat we NIET MF'en!

• Tekla
  • Laatst online: 12-03 12:10
is het misschien niet een idee om d.net vast in te lichten??
dan weten ze tenminste dat het eraan komt en zijn ze misschien minder boos?

• DSmarty
  • Niet online
DNet heeft zich nog maar 1x eerder echt beklaagd, dat kwam omdat mensen (in de oude situatie, oude server etc.) in 1x een enorme hoeveelheid workunits gingen flushen die ook nog eens ontzettend oud waren.

Over niet al te extreme flushes van niet al te oude workunits hebben ze nog nooit moeilijk gedaan.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op zaterdag 09 maart 2002 17:13 schreef DSmarty het volgende:
DNet heeft zich nog maar 1x eerder echt beklaagd, dat kwam omdat mensen (in de oude situatie, oude server etc.) in 1x een enorme hoeveelheid workunits gingen flushen die ook nog eens ontzettend oud waren.

Over niet al te extreme flushes van niet al te oude workunits hebben ze nog nooit moeilijk gedaan.
... zegt degene die zich nog nooit iets van deze regels heeft aangetrokken

• DSmarty
  • Niet online
Ik flush mijn wu's altijd binnen een paar weken.

Bij een grote flush heb ik van tevoren Ivo nog gemailed en ze hadden er geen problemen mee.
Dat een paar andere DPC'ers het er niet mee eens waren kon me gestolen worden op dat moment.
Ik doe een project van DNet, ik voldoe aan hun regels en ze hadden er geen problemen mee.

Dus kon ik veilig flushen. }:O

• [eNeRGy]
Als je jezelf DPC-Crew noemt heb je ook een voorbeeldfunctie.

• DSmarty
  • Niet online
Absoluut, maar er zit een verschil in de interpretatie van het begrip voorbeeldfunctie.

Ik ben zelf van mening dat als DNet iets goedkeurt, dan mag het ook.
Anderen dachten daar anders over.
Daar is ooit discussie over geweest, maar de standpunten waren niet echt verenigbaar.

Zolang men zich aan de regels van DNet houdt, dan is er imho helemaal niets aan de hand.

• Chaos
  • Niet online
Jij zit hier nu wel lekker mensen op te stoken om weer te gaan megaflushen, maar als iemand daarin te ver gaat zit jij lekker in de kroeg. Dan mogen andere mensen jouw rommel opruimen en d.net proberen te sussen.

Dat jij met je subteam schijt hebt aan afspraken wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen. Bah.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
imho mag dit wel!

Vroeger toen de statsruns nog uren duurde kon het niet, maar tegenwoordig gaat het allemaal veel sneller. Er zijn zat (steeds meer) users/ subteam die sparen en voor een grote flush gaan.

Daar de statsruns veel sneller gaan (regelmaatig al meegemaakt dat ze om 05:00 uur klaar waren...misschien wel eerder) in tegenstelling tot een jaartje geleden waar het soms vroeg in de middag pas voordat de statsrun klaar was.

Dit is misschien geen reden om te megaflushen maar het lokt wel uit.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

laat effe één ding héél duidelijk zijn: HET MAG NIET!

ongeacht wat mensen zelf vinden, DNet zegt dat wij het niet meer mogen doen en dan doen we dat ook niet!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 09 maart 2002 17:32 schreef DSmarty het volgende:
Zolang men zich aan de regels van DNet houdt, dan is er imho helemaal niets aan de hand.
Helemaal mee eens.

Natuurlijk heeft de crew een voorbeeld functie, maar ik neem aan, dat als een ander groot team zou willen MF-en over een periode van een maand, en zij spreken dat met DNet door, en die vinden het OK, wat is dan het probleem.

De crew heeft als voorbeeld laten zien, dat als je wilt MF-en dat dit dan vooraf goed doorgesproken moet zijn met de projectleiding, en de MF mag over een niet al te lange periode gaan.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 09 maart 2002 17:33 schreef Chaos een hoop onzin.
Nou moe, ik dacht dat ik problemen had met de crew, nu begint het er op te lijken dat de crew onderling ook zo tegen elkaar reageert.

Ik hoop dat dit geen sfeerbeeld is van de realties binnen de crew, want dan kun je die net zo goed opdoeken.

• MarkB
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 17:25 schreef DSmarty het volgende:
Ik flush mijn wu's altijd binnen een paar weken.

Bij een grote flush heb ik van tevoren Ivo nog gemailed en ze hadden er geen problemen mee.
Dat een paar andere DPC'ers het er niet mee eens waren kon me gestolen worden op dat moment.
Ik doe een project van DNet, ik voldoe aan hun regels en ze hadden er geen problemen mee.

Dus kon ik veilig flushen. }:O
m.a.w. ik ben lid van DPC maar ik hoef me niet aan de regels te houden :? Beetje vreemd voor een crew-member/moderator...

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• DSmarty
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 17:33 schreef Chaos het volgende:
Jij zit hier nu wel lekker mensen op te stoken om weer te gaan megaflushen, maar als iemand daarin te ver gaat zit jij lekker in de kroeg. Dan mogen andere mensen jouw rommel opruimen en d.net proberen te sussen.

Dat jij met je subteam schijt hebt aan afspraken wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen. Bah.
Ik zet nergens mensen aan tot MegaFlushen, ik zeg alleen dat DNet bepaalde voorwaarden cq wensen hanteerd voor het fetchen/flushen en dat men zich daaraan wel moet houden.
DNet heeft destijds gezegd dat je moet flushen binnen de 3 actuele keyspaces die uitgegeven worden, dit vanwege de load op de servers.

Dus als ik 1M flush binnen die drie subspaces, dan is er helemaal niks aan het handje. Als ik echter 500K flush van 60 of 70 dagen oud, dan gaat die server over de zeik.

Dat DNet het sparen ansich afkeurt staat daar weer geheel los van, men vindt het onzin en begrijpt de statsverslaafdheid van veel DPC'ers niet.

Maar men heeft ook gezegd dat het geen problemen opleverd als we ons maar aan die 3subspace regel houden.

• DSmarty
  • Niet online
KoW --> Dit is geen crew-gerotzooi, maar een discussie waar we nooit uit zijn gekomen en die weer even oplaaide.

Discussieren heeft niks te maken met slechte verhoudingen en dergelijke, maar is een manier van opbouwend communiceren.

Sequence --> Wat jij weergeeft is jouw interpretatie van de communicatie met DNet, ik heb daar andere conclusies aan verbonden.

• MarcyDarcy
  • Nu online
De d.net policy van niet megaflushen is al reeds een jaar oud. Inmiddels is er betere hardware gekomen waarmee de statsruns aardig worden versnelt. TEvens is er een melakion opgestaan, een Vincent7@Netcourrier.com etc die dagelijks ruim 1,5 miljoen flushen. Denk je nou echt dat d.net het merkt als er iemand 1 miljoen flusht door kort te hebben gespaard.

Ze merken deze extra dump het volgens mij niet eens

logish het wordt een ander verhaal als melakion een weekje gaat sparen...je moet alles in verhouding kunnen zetten

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

DSmarty is ook eigenlijk geen crew hoor. Hij praat nooit met andere crewleden en voert geen bal uit.
Ik hang dag en nacht op irc, en zie hem zeer zeer zeer zelden.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• DSmarty
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 17:43 schreef Sir Abarth het volgende:
DSmarty is ook eigenlijk geen crew hoor. Hij praat nooit met andere crewleden en voert geen bal uit.
Bedankt voor deze opbouwende bijdrage. NOT
Hoe kan jij als vreemde oordelen over mijn levensinvulling, dat kan niet.
En wat heeft IRC hier in vredesnaam mee te maken :?
Ik heb geen beschikking over IRC op mijn werk en thuis heb ik niet veel zin in IRC, vind ICQ veel makkelijker communiceren.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 09 maart 2002 17:42 schreef DSmarty het volgende:
KoW --> Dit is geen crew-gerotzooi, maar een discussie waar we nooit uit zijn gekomen en die weer even oplaaide.

Discussieren heeft niks te maken met slechte verhoudingen en dergelijke, maar is een manier van opbouwend communiceren.
Opbouwend communiceren is heel goed.
Daar hou ik ook van, al heb ik ook wel wat anders meegemaakt.

Maar ditte;
Op zaterdag 09 maart 2002 17:33 schreef iemand het volgende:

dit lijkt nu niet echt opbouwend

• DSmarty
  • Niet online
En Sir Abarth, jij hebt natuurlijk alle recht van spreken, want jij doet zoveel meer dan de mensen die jij bekritiseert....

(kortom, houd je buiten discussies waar je niks in te zoeken hebt, dat is gewoon een fatsoen dat je hoort te bezitten)

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 09 maart 2002 17:43 schreef Sir Abarth het volgende:
Ben ik dan ook geen crewlid? :P. Ik ga namelijk zelfs weleens buiten het forum met 'm om :o. Of telt dat niet? ;).

Ok,ok ik ben geen DPC crew ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DSmarty
  • Niet online
Ik wil weleens weten waarom het flushen van grotere hoeveelheden, mits men voldoet aan de voorwaarden van DNet, niet zou mogen :?

Dat besef heb ik nog niet gevonden.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 09 maart 2002 17:45 schreef DSmarty het volgende:

[..]

Bedankt voor deze opbouwende bijdrage. NOT
Hoe kan jij als vreemde oordelen over mijn levensinvulling, dat kan niet.
En wat heeft IRC hier in vredesnaam mee te maken :?
Ik heb geen beschikking over IRC op mijn werk en thuis heb ik niet veel zin in IRC, vind ICQ veel makkelijker communiceren.
Schiet op ;( gelijk nog een voorbeeld.

Maar, kijk uit met dingen te zeggen over IRC.
Dan lig je er uit.
/me spreekt uit ervaring

• Dutchman!
Op zaterdag 09 maart 2002 16:13 schreef Sir.Kiekeboe.kijkt.tv het volgende:
Groep 1 is van wegen een dubbelle verjaardag als flush gedaan met een periode van net een 30 dagen.
Groep 2 is vanwegen een overschakelling van perproxy met een spaar periode van 7 dagen, nou niet bepaald een gerichte mega flush te noemen.
Dat het totaal als meer dan 1M uit komt is leuk voor ons maar was niet als zodanig bedoeld.
Ongelukjes kunnen altijd gebeuren, en ik denk ook niet dat d.net er een probleem van zal gaan maken.

Laat ik een ding duidelijk stellen: het miljoen is hier het probleem niet. Het probleem is dat een grote flush van een subteam andere subteams aanzet ook voor een miljoen of meer te gaan sparen. Als ze dan tegelijkertijd gaan flushen zit je in een keer op 5 miljoen. Of 10 miljoen. Of 20 miljoen. Zeker de wat kleinere subteams, die wat minder vaak het forum bezoeken zijn niet op de hoogte van het probleem met oude keyspaces, zullen hun proxy voor max 90 dagen dichtgooien. Wat nu een kleine hoeveelheid extra is, die ook nog eens niet oud is, is de volgende keer een enorme hoeveelheid die WEL voor problemen gaat zorgen. Natuurlijk kan je blijven roepen dat het niet uitmaakt, dat de techniek is verbeterd, dat 'er niets aan de hand is'.

Maar dat werkt niet. Je moet een grens stellen. Je moet op een gegeven moment zeggen: tot hier, en daarboven ben je verkeerd bezig. Momenteel houden we ons 'stilzwijgend' aan een maximale hoeveelheid van 500 tot 700k. Lijkt me meer dan genoeg om flink bovenaan te staan in de DPC daily's. Waarom dan voor onduidelijkheid gaan zorgen door voorwaarden te gaan stellen waaronder een miljoen toch stiekem wel mag?

Ik blijf erbij: flush gewoon niet intentioneel een miljoen, en zeker niet meer. Laten we ons met zijn allen aan een grens van 'rond de half miljoen' houden, zodat niemand meer perongeluk in een strijd om de grootste flush verwikkeld kan raken. Is ook nergens voor nodig IMO.

DSmarty, natuurlijk kan je blijven proberen tot d.net actie onderneemt, en natuurlijk maakt dit miljoen niet heel veel uit. Maar je moet ook aan de toekomst en aan de reacties van andere teams denken. Deze discussie is een jaar geleden al, met meediscussieren van Ivo, afgesloten. Ik denk niet dat de situatie nu zoveel veranderd is dat een verandering van het standpunt gerechtigd is.

• DSmarty
  • Niet online
KoW, dat het tussen jou en een of meerdere andere personen niet botert, dat weet ik.
Maar dat staat hier wel helemaal los van.
(niet als kritiek bedoeld hoor :) )

• MarkB
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 17:47 schreef DSmarty het volgende:

(kortom, houd je buiten discussies waar je niks in te zoeken hebt, dat is gewoon een fatsoen dat je hoort te bezitten)
Deze discussie gaat heel DPC aan dus ook Sir Abarth...

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• DSmarty
  • Niet online
De discussie gaat iedereen aan, maar mensen die je geheel niet kent persoonlijk aanvallen is ten eerste niet fatsoenlijk en ten tweede is het een duidelijke troll, iets wat niet is toegestaan op Gathering of Tweakers.

• [eNeRGy]
Op zaterdag 09 maart 2002 17:51 schreef DSmarty het volgende:
De discussie gaat iedereen aan, maar mensen die je geheel niet kent persoonlijk aanvallen is ten eerste niet fatsoenlijk en ten tweede is het een duidelijke troll, iets wat niet is toegestaan op Gathering of Tweakers.
Dat jij SirAbarth niet kent ligt meer aan je communicatievaardigheden dan aan iets anders.

Wij wachten namelijk nog steeds op je teksten voor de verschillende FAQ's die jij ons al ruim een half jaar geleden toegezegt hebt.

• Dutchman!
Deze discussie gaat over een MF, wat een ongelukje blijkt te zijn. Zullen we het on-topic houden en niet over andere problemen' gaan zitten ruzie'n?

• DSmarty
  • Niet online
DSmarty, natuurlijk kan je blijven proberen tot d.net actie onderneemt, en natuurlijk maakt dit miljoen niet heel veel uit. Maar je moet ook aan de toekomst en aan de reacties van andere teams denken. Deze discussie is een jaar geleden al, met meediscussieren van Ivo, afgesloten. Ik denk niet dat de situatie nu zoveel veranderd is dat een verandering van het standpunt gerechtigd is.
Wat ik hieruit begrijp is dat het toestaan grotere flushes onvermijdelijk leidt tot grote flushes die niet aan de voorwaarden voldoen.

Ik kan me indenken in jouw standpunt, dat je dus iets duidelijk dient te stellen om onduidelijkheid te vermijden.

Maar het gebeurd iedereen weleens dat hij tegelijk met een subteamgenoot vrij veel flushed, of dat de proxy is gaan lekken etc.

Het verschijnsel sparen is DPC-eigen, dat moeten we accepteren, doch in goede banen leiden..
(even uitgaande van RC5)

Als ik iets flush waarvan ik weet dat het geen problemen oplever (en ik ben echt wel in staat om dat te weten), dan zie ik het probleem niet.

Ik flush zelf ook niet meer als 600K (op 1x na dat mijn proxy leegliep door een foutje van mij).

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op zaterdag 09 maart 2002 17:47 schreef DSmarty het volgende:
En Sir Abarth, jij hebt natuurlijk alle recht van spreken, want jij doet zoveel meer dan de mensen die jij bekritiseert....

Nee, ik heb geen recht van spreken, want ik zie in dat als ik geen tijd heb om me DPC-Crew te noemen, en de daarbij behorende verplichtingen na te komen, me ook niet bezig te houden met crew zaken.
Ik ben geen crew, en wil dat dus ook niet worden.
Trouwens, ik bekritiseer niet meerdere mensen in dit geval, maar alleen jij.

(Trouwens, ik mis nog een faq, docje 123 enz)

edit: ik reageer niet meer, want dit heeft helaas alleen maar een averechts effect, zoals ik wel vaker gemerkt heb.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 17:37 schreef KoW het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Natuurlijk heeft de crew een voorbeeld functie, maar ik neem aan, dat als een ander groot team zou willen MF-en over een periode van een maand, en zij spreken dat met DNet door, en die vinden het OK, wat is dan het probleem .
Als wij (IR cow) een maand gaan sparen en dan het flushrecord pakken, dit een aanleiding is voor anderen om dat ook te doen. Deze groepen zullen (mischien) dat niet binnen een maand doen maar zullen wel voor dat record gaan (zoals het in het verleden ook is gebeurt). Dan zal er dus weer een backlog ontstaat met alle elende van dien.

De redenatie: " de statservers zijn sneller geworden dus het mag" is een broodje aapverhaal. Je moet blij zijn dat de stats er om 5 uur zijn, en niet meer gaan flushen dan normaal.

Als de stats er dan pas weer om 13.00 uur zijn omdat we allemaal MF'en lopen we allemaal weer over D.net te zeuren.

• DSmarty
  • Niet online
Dus kunnen we toch gewoon als richtlijnen dat mensen bewust dienen te flushen.
Niet al te veel (dus geen hoeveelheden van een miljoen ofzo) en vooral niet al te oud.

Dat lijkt mij meer dan voldoende.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 09 maart 2002 17:50 schreef DSmarty het volgende:
... niet botert ...
:)
weet ik, maar ik begin gelijkenissen te zien in de manier waarop sommige mensen communiceren.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 09 maart 2002 17:55 schreef Sir Abarth het volgende:
(Trouwens, ik mis nog een faq, docje 123 enz)
Daar heeft niet alleen DSMarty schuld aan, als je al van schuld kunt spreken.
Op het DPC forum word de DPC FAQ besproken.
Maar als je daar een opbouwend iets over de FAQ roept krijg je een reactie, ja, leuk dat verhaal wat jij typt, maar ik ga dat later nog wel eens helemaal anders doen.
En vervolgens hoor je weer een jaar niks

• Chaos
  • Niet online
Wiens schuld dat is kun jij helemaal niet over oordelen, je weet niet welke afspraken er zijn gemaakt en met wie. Dat het veel te lang duurt is een feit ja, maar je kunt van mensen die vrijwillig avonden en weekenden ervoor opofferen nou eenmaal niet eisen dat ze al hun andere werkzaamheden aan de kant zetten.

Zodra iemand er tijd voor heeft wordt jouw bijdrage ook heus wel meegenomen in het eindresultaat. Als je er niet tegen kan dat je daar misshien een maandje of wat op moet wachten kun je het beter aan iemand anders overlaten, dan levert het alleen maar ergernis op.

• [eNeRGy]
Op zaterdag 09 maart 2002 18:01 schreef KoW het volgende:

[..]

Daar heeft niet alleen DSMarty schuld aan, als je al van schuld kunt spreken.
Op het DPC forum word de DPC FAQ besproken.
Maar als je daar een opbouwend iets over de FAQ roept krijg je een reactie, ja, leuk dat verhaal wat jij typt, maar ik ga dat later nog wel eens helemaal anders doen.
En vervolgens hoor je weer een jaar niks
Over de FAQ snap ik niet hoor, als er reacties komen als
Enkele kleine veranderingen, en een folding verhaaltje gebaseerd op het stuk van KoW (dank hiervoor)
Dan wordt er bedoeld dat we blij zijn dat je het geschreven hebt en dat we het gebruiken :?

Wat doen we nou weer fout ?

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 17:56 schreef DSmarty het volgende:
Dus kunnen we toch gewoon als richtlijnen dat mensen bewust dienen te flushen.
Niet al te veel (dus geen hoeveelheden van een miljoen ofzo) en vooral niet al te oud.

Dat lijkt mij meer dan voldoende.
Dit is dus te vaag... wat voor de een te veel is gaat voor een ander door voor te weing... als jullie (met je assimilatie op het werk) naar een output van 100K per dag gaan roepen straks weer mensen: "jah.. het is maar 10 dagen sparen)".

En wat is te oud ????

Ik denk dat het echt te vaag is (just my € 0,02)

• Dutchman!
Op zaterdag 09 maart 2002 18:10 schreef [eNeRGy] het volgende:

Wat doen we nou weer fout ?
Het duurt wat lang, en dat is voornamenlijk mijn schuld. De prioriteiten liggen tot eind volgende week iig bij de tentamens :)

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 18:18 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

Het duurt wat lang, en dat is voornamenlijk mijn schuld. De prioriteiten liggen tot eind volgende week iig bij de tentamens :)
Ik wil het wel doen hoor :+ ... geef me alle rechten maar :P

• [eNeRGy]
Op zaterdag 09 maart 2002 18:20 schreef -ProXy- het volgende:

[..]

Ik wil het wel doen hoor :+ ... geef me alle rechten maar :P
http://www.dutchpowercows.org/forum/forum.php?action=forum&fid=3

Daar vind je alle teksten die tot nu toe zijn geschreven, opmerkingen, aanmerkingen, etc zijn van harte welkom.

• Dutchman!
Dan wil ik de rechten eerst zelf, want ik kan ook niets op tweakers.net posten of aanpassen :P

Momenteel moet er nog voornamelijk geschreven en becommentarieerd worden, dus alle hulp is welkom. Uiteindelijk zal het toch een 'eenheidsfaq' moeten worden, in 1 (schrijf)stijl en uiterlijk, dus reken er maar op dat er aan gesleuteld zal worden. Dit maakt een eventuele bijdrage nadrukkelijk niets minder waard. :)

edit:
typo

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Als het nodig is wil ik (en een hele hoop anderen) er wel tijd insteken, dat is het probleem niet (ook zonder crew status te willen)

Zou als voorstel niet gezegt kunnen worden dat er niet meer als 500K geflushed mag worden en dat wu's niet ouder mogen zijn als 2 weken ??

typo

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 18:31 schreef -ProXy- het volgende:
Zou als voorstel niet gezegt kunnen worden dat er niet meer als 50K geflushed mag worden en dat wu's niet ouder mogen zijn als 2 weken ??
Pak maar 500K :P

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik blijf de term MF vaag vinden.
Ook lees ik eigenlijk met grote verbazingn dit verhaal door want het lijd direvt weer tot allerlei discussie die helemaal niet over een MF gaan.

Uit dit complete stuk blijkt in ieder geval wel dat niet iedereen even goed met mekaar om kan gaan.
1 tip. Ga dan niet met mekaar om. Bekritiseer een ander niet, maar laat elkaar lekker je eigen gang gaan.

Deze discussies eindigen tot altijd in het niets.

Owjah. Als er iemand veel op IRC zit en er alles van weet dat is dat Sir Appie wel. Er gaan geen dag voorbij of hij zit er wel :P

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 09 maart 2002 18:10 schreef [eNeRGy] het volgende:
Over de FAQ snap ik niet hoor ...
Het was voornamelijk een reactie op diegene die DSMarty de volle schuld gaf over het niet verschijnen van de FAQ. Er staat: als er al sprake is van schuld dan ...

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 09 maart 2002 18:32 schreef _piranha_ het volgende:

[..
Op zaterdag 09 maart 2002 18:31 schreef -ProXy- het volgende:
Zou als voorstel niet gezegt kunnen worden dat er niet meer als 50K geflushed mag worden en dat wu's niet ouder mogen zijn als 2 weken ??
..]

Pak maar 500K :P
Dit zijn alletwee waardes die totaal nietszeggend zijn.
Voordat ik 500k heb ben ik wel een jaartje aan het sparen :)

Die tijdsspanne is wel nuttig.

Als je bijvoorbeeld zegt dat de eenheden niet ouder mogen zijn dan een maand, dan heb je een nuttig criterium, al is dat zo moelijk te checken.

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Klopt.. maar daar moeten we dan maar een beetje vertrouwen hebben in de mens (koe) :)
een maand vindt ik ook best hoor :)
(dat is voor IR cow 1,5 miljoen :P )

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 19:17 schreef KoW het volgende:
Dit zijn alletwee waardes die totaal nietszeggend zijn.
Voordat ik 500k heb ben ik wel een jaartje aan het sparen :)
Ik had ook niet de intentie om een waarde voorop te stellen beste KoW. Maar -Proxy- stelde voor om niet meer dan 50K te flushen en niet langer dan 2 weken te sparen. En die 50K leek me wat weinig, vandaar dat ik dacht aan een typo en hem probeerde te corrigeren, vandaar ook de smiley :)

En een tijdsspanne zou inderdaad deel moeten uitmaken van de regel.

Maar persoonlijk vind ik het al erg genoeg dat er weer eens een regel moet zijn. Tegenwoordig moet werkelijk voor alles een regel en/of wet worden gemaakt - en dan heb ik het dus niet specifiek over DPC maar algemeen. Jammer dat de mensheid maar niet wil inzien dat 90% van alle regels zo kan worden geschrapt met alle voordelen vandien als iedereen z'n verstand eens gaat gebruiken ipv het egoistisch schepsel uit te hangen. Again, die opmerking slaat niet specifiek op DPC of op bepaalde DPC'ers, maar op de mensheid in 't algemeen. I guess we'll never learn. De discussie hier is slechts een kleine illustratie van het feit dat een samenleving nog steeds niet zonder regels kan...

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Maar ik snap wel dat mensen MF'en leuk vindt... (vind ik nl. ook :) )

maar als D.net er problemen mee heeft en dus DPC er problemen mee krijgt, dan zijn er regels nodig

Verwijderd

Hej..
een ding.. ik zit in killemall...
als je een team wat 100 K per dag flushed verbied om 10 dagen te sparen?
das een miljoen .. en RUIM binnen keyspace..
en dat is voor dnet het keyword...

als je maar geen half jaar spaart..

Verwijderd

hum na het lezen van deze draad heb ik het gevoel dat er nog al wat oud zeer zit tussen leden van de DPC-crew???

Ik kan geen andere conclusie trekken dan dat de verhoudingen niet optimaal zijn.

Misschien moeten ze wat meer om 4 uur cup-a-soep drinken, net als sjors :)

(my to cents)
Pagina: 1