Toon posts:

PC gaat soms niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een vrij vreemd probleem met mijn PC. Soms als ik 'm aanzet door op de power knop te drukken beginnen er wel fans te lopen en starten de HDD's op (het HDD lampje brandt de hele tijd oranje) maar de PC geeft geen signaal aan toetsenbord, muis of beeldscherm en hij boot ook niet. De enige manier om 'm hier dan uit te krijgen is de power knop 5 sec vasthouden zodat 'ie uit gaat en nog eens proberen. Wat vreemd is is dat als de PC maar 'half' opstart zoals net beschreven er bij het indrukken van de knop twee klikjes klinken, zoals je er normaal 1 hoort als de PC zich uitzet.

Heeft iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen ?

Alvast bedankt,

eXoR.

System specs:

MSI K7T Pro 2a (met de brakke 686b south bridge)
Athlon Thunderbird 1 ghz @ 1 ghz
Asus v7700 Geforce 2 GTS
Terratec DMX X-Fire 1024
Sitecom 10/100 Mb/sec NIC
Dynalink 128 PH ISDN adapter
256 MB SD Ram

Windows XP Professional build 2600 corp release

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Ik denk dat je voeding niet genoeg vermogen kan leveren waardoor de 5 v instort.
Hoeveel watt is je voeding, 300 moet genoeg zijn.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 08:55

Willybubba

Nut up or shut up.

Heeft te maken met je mobo, MSI K7TPro2a... ik heb namelijk hetzelfde, en meerderen met mij... gebruik de search er maar es op.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Topicstarter
Kan tussen al die K7T Pro 2 a problemen deze niet nog een keer vinden :|

Maar je zei dat jij 't ook had .. heb je misschien ook een oplossing ? :)

k'eb een 300 Watts voeding btw

• Just_a_Gamer
  • Laatst online: 23:16
heb dezelfde probleem gehad. Volgens mij is je moederbordje bijna naar de maan

Bij mij was het zo dat ie naar een paar dagen weer normaal deed. Dus hij start normaal op enzo. Waar het aan ligt?? Geen id. Maar er zijn meer mensen met de K7t Pro(2a) die dezelfde problemen hebben.

• Willybubba
  • Laatst online: 16-08 08:55

Willybubba

Nut up or shut up.

Op zaterdag 09 maart 2002 17:06 schreef eXoR het volgende:
Kan tussen al die K7T Pro 2 a problemen deze niet nog een keer vinden :|

Maar je zei dat jij 't ook had .. heb je misschien ook een oplossing ? :)
Nee, helaas niet. Ik gooi altijd gewoon de stroom dr helemaal af, dan doet ie het weer. Ik heb dit trouwens al vanaf het begin. Het is dus niet zo dat je mobo naar zijn grootje is. Mijnes loopt hier al anderhalf jaar mee. Is gewoon "klein" MSI bugje denk ik.

(Oh ja... even erbij vermelden: ik heb dit alleen als ik hem net uitdoe en daarna weer aan wil zetten of zo... nooit meteen als ik wil booten. Hij moet al aangestaan hebben.)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Videokaart misschien, omdat hij geen beeld geeft, hoor je een luide piep..?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is zeker geen piep.. het zijn twee zachte klikjes.
Pagina: 1